Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW i3 definitivně končí, loučí se speciální edicí HomeRun

Ondřej Mára Ondřej Mára 4. 7. 2022 • 20:33
43
48
Zobrazit náhledy (43)
BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3

Mnichovská automobilka se loučí se svým výrazným městským elektromobilem, který odstartoval novou éru.

Elektromobilita se stala hlavním tématem především v posledních letech, sluší se však připomenout, že automobilka BMW založila svou čistě elektrickou divizi BMW i, původně program označovaný jako Program i, již v roce 2011. V roce 2013 pak automobilka zahájila výrobu kompaktního městského elektromobilu i3, která probíhala necelých devět let.

Nyní se však BMW s i3 definitivně končí, ovšem nikoliv v tichosti. Na oslavu modelu, který svým způsobem předběhl dobu, totiž mnichovská automobilka připravila speciální edici i3 HomeRun Edition, která bude vyrobena v počtu pouhých deseti kusů.

Jako jediné modely BMW i3 tak vozy z této edice poprvé (a naposledy) nabídnou laky z nabídky BMW Individual Frozen, konkrétně odstíny Frozen Dark Grey a Frozen Red II. Speciální vzhled navíc podtrhují speciální 20“ litá kola a prvky standardní výbavy, které byly jinak za příplatek.

Zákazníci tak již v základu dostanou například adaptivní světlomety, elektrické střešní okno nebo skla s úpravou zabraňující přehřívání kabiny. V interiéru nechybí kožené čalounění, prémiové audio Harman Kardon nebo navigace.

Video se připravuje ...

Včetně deseti vozů z limitované edice HomeRun si tak BMW i3 může nakonec připsat rovných 250.000 prodaných kusů, což s ohledem na postavení a zacílení modelu není zas tak špatné. Ostatně na začátku byl model BMW i3 poměrně dost kontroverzní, přesto dokázal získat řadu ocenění jak od domácích, tak i zahraničních médií a institucí.

Automobilka nabídla pouze jednu generaci, neustále ji však zdokonalovala. Technici neustále vylepšovali pohonný systém, který se od skromného elektrického dojezdu a spalovacího motoru v roli prodlužovače dojezdu postupně dopracoval k velmi slušným parametrům.

Na konci výroby totiž baterie, která nezměnila svou velikost, nabízela již dvojnásobnou kapacitu 42,2 kWh, a pohonný systém pracoval ještě hospodárněji, díky čemuž BMW i3 slibovalo na jedno nabití dojezd až 307 kilometrů (dle WLTP). Kromě bezemisního pohonu nicméně BMW myslelo na ekologii i v dalších ohledech, což bylo patrné především na použité materiály jak v kabině, tak exteriéru.

Závod BMW v Lipsku, kde se BMW i3 vyrábělo, bude nadále sloužit k výrobě elektromobilů a jejich komponent. Ostatně již příští rok se zde očekává zahájení výroby nové generace modelu Mini Countryman s čistě elektrickým pohonným ústrojím.

Doporučujeme

Témata
5. 7. 2022 21:06
Re: Tvrdá realita slepých uliček vývoje
Ja jsem narozdil od tebe nakup i3 zvazoval.
A zjistoval, kolik stoji pneumatiky (3x tolik nez levne pneu? ) a jakou maji vydrz.
https://www.pneuboss.cz/…0-xl-bridgestone?…
:-O
A poptaval ceny pojisteni.
Nakonec jsem se rozhodnul i kvuli vysokym nakladum pro neco jineho.
A to nemluvim o navstevach znackoveho servisu.

Ale pro tebe je EV jako EV.
A kdyz nekdo resi cenu pneumatik je adeptem na mhd. :D :D
To nema smysl.

Uzivej svatky :-)

PS A sva (pitoma) fakta o mhd si nech priste pro sebe. A radeji si zjisti neco o cenach a provoznich nakladech. Diky
5. 7. 2022 19:19
Re: Tvrdá realita slepých uliček vývoje
Napísal si dve otázky, reálne nič k veci (dáta, čísla, ceny). takže tradične si nesklamal, ale buď v kľude, ani neprekvapil :-)

Ja ti dám skúsim odpovedať reálne. Pri cene cca 40000€ za auto bude poistenie plus mínus podobne bez ohľadu na to aké logo máš na kapote.

Pri cene vylietaného ev, kúpeného za cca 25-30000€ a bežnom nájazde "bežného" vodiča , čo nalieta 15-20000km ročne sa dve sady (aj keď drahších) pneu naviac zásadným spôsobom na celkových nákladoch na vlastníctvo EV zásadným spôsobom nepodpíšu (ber to ako fakt, ak to neakceptuješ, si adeptom na mhd )

"Životnost i3 s větší baterií je každopádně podstatně víc než 160.000km" - nerozumiem tomuto oznamu, to nikde nerozporujem. Bežný užívateľ tieto kilometre najazdí za 8-10rokov, takže budeš zrejme meniť sadu pneu po 4-5 rokoch. Keď vydržia menej, tak po 3 rokoch? Zároveň väčšina strieda gumy letné a zimné, preto píšem o výdrži 80000km na sadu leto/zima dokopy
5. 7. 2022 10:49
Re: Tvrdá realita slepých uliček vývoje
Myslím, že tie pneumatiky nie sú problém, aj keď sa zoderú rýchlejšie. U menšieho auta je skôr problém, že zostarnú rýchlejšie ako sa zoderú, čiže ich tak či tak meníš. Aj keď pravdu v tom, že prevádzka i3 bude drahšia ako prevádzka malého EV inej značky, môžeš mať kúsok pravdy.
5. 7. 2022 08:42
Re: Tvrdá realita slepých uliček vývoje
Myslel jsem, že jsem to napsal jasně. :-)
A nechci se opakovat.

Prostě s i3 budeš mít náklady vyšší než s Hyundai, VW nebo Renaultem.
Věř tomu nebo ne...

Takže jen poznámky k nájezdu.
Já najel s EV 15.000km za půl roku.
Životnost i3 s větší baterií je každopádně podstatně víc než 160.000km.
80.000km pneumatiky i3 nevydrží ani náhodou, resp. jen teoreticky při extrémně opatrném jízdním stylu.
Druhý extrém je 10.000km. ;-)
4. 7. 2022 23:20
Re: Bublina splaskla
Tak skvělé! Pokud tedy ruSSácká těžba ropy činí jen 10 %, celosvětově, je spojování podpory spalovacích motorů s podporou RuSSka už úplně absurdní blábol. A až RuSSákům dojdou náhradní díly na západní těžební techniku, jejich podíl na světové těžbě ještě poklesne. :-)