Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW i8 Spyder odhalen na oficiálních fotografiích

David Bureš
Diskuze (10)
Otevřená verze konceptu i8 používá stejnou techniku jako kupé – auto kombinuje benzinový tříválec s elektromotorem.

BMW zveřejnilo první snímky nového konceptu i8 Spyder. Jak název napovídá, dvoumístný otevřený plug-in hybrid navazuje na loni představenou studii i8. Technika obou aut je totožná, Spyder je však oproti kupé kratší o 152 mm.

Vzhled automobilu používá stejné designové postupy jako kupé, mnohé detaily tak mají obě auta totožné. Křivky byly navrženy tak, aby měl i8 Spyder co nejlepší aerodynamiku.

Zvláštností je malý spoiler na vrchu čelního skla zmenšující turbulence vzduchu. Z boku zaujme především linie bočních skel, která klesá směrem k zádi. Plánovaná skládací střecha má být dvoudílná. Dveře se tak jako u kupé vyklápějí směrem k nebi, nejsou však průhledné.

Za posádkou je pod průhledným krytem odkládací prostor, kam BMW umístilo dva skládací elektrické kickboardy, speciální koloběžky se třemi kolečky.

Interiér má evokovat kvalitu a ryzost, použit je zde plast, karbon a kůže. Všechny důležité informace jsou zobrazovány na displeji umístěném na vrchu palubní desky. Displej s vysokým rozlišením má úhlopříčku 22,4 centimetrů.

O pohon Spyderu se tak jako v případě i8 kupé stará vzadu uložený přeplňovaný zážehový tříválec o objemu 1,5litru, který poskytuje výkon 164 kW, a elektromotor o výkonu 96 kW, umístěný u přední nápravy. Kombinovaný výkon tohoto ústrojí je 260 kW, jeho maximální točivý moment činí 550 Nm. Poháněná jsou přední, zadní, nebo všechna kola.

Maximální rychlost je tak jako u kupé omezena na hodnotu 250 km/h, akcelerace z 0-100 km/h Spyderu trvá rovných 5 sekund, což je o 0,4 sekundy déle než u kupé. V normovaném evropském kombinovaném cyklu vůz spotřebuje 3 litry benzinu na 100 km. Pouze na elektřinu automobil ujede 30 kilometrů.

Elektromotor svoji energii čerpá z lithium-iontových baterií, které je možné pomocí běžné zásuvky dobít zhruba za hodinu a 45 minut. Akumulátory jsou uloženy v tunelu mezi přední a zadní nápravu, což pomáhá snížit těžiště auta co nejníže. Toto uložení také pomohlo tomu, že je váha i8 Spyder rozložena v poměru 50:50 mezi obě nápravy.

BMW i8 Spyder na délku měří 4.480 mm, na šířku 1.922 mm a na výšku 1.208 mm, rozvor činí 2.650 mm. Automobil je tak o 152 mm kratší než i8 kupé, rozvor je kratší o 150 mm. Pohotovostní hmotnost je 1.630 kg, i8 Spyder je tedy o 150 kg těžší než kupé.

Konstrukce vozu se nazývá LifeDrive a zahrnuje dva celky: modul Drive, vyrobený převážně z hliníku, zajišťuje pohon a jízdu (podvozek, akumulátory, motor), zároveň představuje klíčový prvek pasivní bezpečnosti. Life poskytuje prostor pro posádku a je vyroben z CFRP, plastů zesílených uhlíkovými vlákny.

Ve výbavě auta nechybí mnohé systémy, které BMW teprve vyvíjí pro budoucí využití. Funkce CarFinder umožní pomocí chytrého telefonu najít vůz na rozlehlém parkovišti. Netřeba dodávat, že takový systém by se spíše hodil majitelům méně nápadných aut, než je i8 Spyder.

Další funkce pomůže najít okolní dobíjecí stanice. Pomocí smartphonu také řidič na dálku zjistí, nakolik jsou baterie vozu dobité.

Funkce Intermodal Route Planning poskytne informace o volných parkovacích místech.

Zatím není zřejmé, zda bude BMW sériové i8 Spyder vyrábět. Pokud se tak stane, prodej auta nebude zahájen dříve než na konci roku 2014. Sériové i8 kupé se v prodeji objeví nejspíše v průběhu roku 2014.

David Bureš
Diskuze (10)
3. 4. 2012 10:13
Re: Noo,
Já se nevztekám, jen mi tohle BMW a vůbec ta jejich tvorba jak po dvou flaškách absinthu nejde vůbec pod kůži. Všichni říkají, že bmw jde s dobou apod. ,ale myslím ,že vedení zapomělo proč měli jejich auta lidi rádi a proč měla takový úspěch. Teď se to neprojeví ,ale za pár let až moje generace dojde do doby kdy si taková auta bude kupovat, tak všichni radši sáhnou po MB a nebo Audi. Proč vlastně kupovat BMW. MB dělá nejsportovnější prémii momentálně.

P.S.: 911 je vlhký sen snad všech chlapů. Já se s tím mám možnost občas projet a kvůli tomu jsem schopen odřeknout i pohřeb vlastní matky. Je to prostě nejlepší auto na světě. Sice bude nějaká bzučací, ale myslím že trh jim jasně ukáže co si o tom zákazník porsche myslí...
3. 4. 2012 06:07
Re: Noo,
Se nevztekej ;-) , ale Bild a podobný bulvární plátky ho tak od začátku stavěj proti 911. A to ještě ani nevyjelo. Proti čemu bys řekl, že ho budou srovnávat? Mě by to teda taky asi tak napadlo. Jinak 911 je můj vlhkej sen, takže tvoje rozhořčení chápu :-! , nicméně tak to bude. A že porsche teď ladí tu elektro benzíno bestii...to je jako cajk? >:-[] . Ta doba taková bude, nějak bych se tomu nebránil.
3. 4. 2012 00:46
Re: Noo,
Ten o tom konkurování porše byl fakt dobrej ... Jak může nějakej elektronickej bazmeko-chrochták konkurovat industriálnímu sporťáku, který používá podobně jako land rover pořád stejnou (a nejlepší) koncepci už několik desetiletí. I kdyby to mělo miliardu koní z 0,1 desetkrát oturbenýho bzučáku tak bych z toho blil kam došla značka, která výše popsanému 911 dělala výbornou alternativu.
2. 4. 2012 14:35
Re: Noo,
? :-|
2. 4. 2012 14:23
Re: Noo,
Ale to víš ,že jo >:D >:D