Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW iM: Vize menšího elektrického sporťáku Idriese Noaha

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Mnichov prohlásil, že nebude propojovat v blízké budoucnosti divizi i s Motorsportem. Nezávislý jihoafrický designér Idries Noah si o tom myslí svoje...

Jihoafričan Idries Noah je velkým fanouškem BMW i současného designérského stylu této značky, který se rozhodně nemusí každému líbit. A není v oboru žádným nováčkem. Vždyť už v červnu 2009 dokončil projekt „supervozu“ M coby možného konkurenta Audi R8. Na začátku letošního roku nám ukázal velké kupé M GT. I když jeho vize zůstávají čistě počítačovými pracemi, přece jen jsou zajímavé. Co na tom, že se nedočkají ani formy dřevěného či hliněného modelu v životní velikosti, natožpak funkčního prototypu?

BMW přece expanduje do nových segmentů a toho je nutno využít. Automobilka sice nedávno dementovala, že by propojila inženýry z divizí i a M, takže se ostřejšího plug-in hybridu i8M určitě nedočkáme. Spekulace však neutuchají. Nezapomeňme, že má registrované všechny ochranné známky s písmenem i a číslem od jedné do devíti. Ale buď čistě elektrický, nebo opět hybridní menší sporťák, jehož baterie bude možné dobíjet z elektrické zásuvky? Všechno je možné.

Idries Noah, který nám předkládá svou vizi, pro něj zvolil název iM. S tím by ovšem Mnichov mohl narazit zejména na americkém trhu, kde ho má registrovaný Toyota, respektive Scion pro místní verzi Aurisu. Stylista neuvádí, co by jej mělo přesně pohánět, ani jeho rozměrové zařazení do rodiny íček. Klidně může mít oba druhy pohonných jednotek, ale chybí mu výfuk...

Stříbrné (a černé) auto s delší přídí a useknutou zádí ale vypadá docela kompaktně. Vnějšími tvary navíc ze současného portfolia nijak nevybočuje, ledvinky vpředu jsou široké, nízké a tmavé,kupé dostalo spoustu aerodynamických ploch a větracích otvorů – v kapotě, náraznících i na bocích. Kromě šestipaparskových litých kol působí obzvláště zajímavě právě „promáčklé“ boky s viditelným (určitě karbonovým) prahovým nástavcem. Návrhář jej navíc orámoval klasickou závodní trikolórou se dvěma modrými a jedním červeným pruhem. Ambice má jasné... Nechybí ani inspirace jediným sériovým „bavorákem“ s motorem uprostřed, legendárním M1. Koncová světla jsou úzká, rozdělená na dvě části.

Server Carscoops spekuluje, že by se takové auto klidně mohlo jmenovat i4, případně rovnou i4M. Ale přece jen oficiální vyjádření je oficiální vyjádření, ne?

Aleš Dragoun
Diskuze (0)