Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M3 Sedan: první fotografie a informace

Ondřej Láník
Diskuze (28)
Po 13 letech se po bok BMW M3 Coupé postaví sedan. I když má tato em-trojka čtyři dveře, základem pro nový model BMW bylo trojkové kupé.

Nový osmiválcový sedan ale není zajímavý jen jízdními výkony, které jsou prakticky identické s M3 Coupé. Neobvyklý je také rodokmen.

Ze sedanu zbyla prakticky jen nosná struktura, zadní víko zavazadlového prostoru a koncová světla. Ostatní díly byly buď převzaty z M3 Coupé nebo nově vyvinuty. Týká se to zejména přídě, která je jednoznačným designérským hybridem mezi původním trojkovým sedanem a novým kupé M3. Přední blatníky mají za koly charakteristické výdechy. Nová jsou vnější zpětná zrcátka. Kolem celého vozu je řada aerodynamicky optimalizovaných komponent,ale celek přitom nepůsobí nijak křiklavě. Dokonce i spojler na zádi zůstal spíše v mezích náznaků než v kategorii definované křídlem Porsche 911 Turbo. Exkluzivní design a konstrukce je vyšperkována mj. 4 barevnými odstíny, které si na obyčejné BMW nekoupíte. Nový sedan BMW M3 nyní měří 4580 x 1817 x 1447 mm, rozvor má 2761 mm, zavazadlový prostor 450 l a pohotovostní hmotnost činí 1605 kg (+25 kg proti Coupé).

Uvnitř jsou pochopitelně špičková sportovní sedadla, dozadu se i teď nominálně vejdou 3 cestující. Pro M3 zůstávají vyhrazené exkluzivní materiály sedadel a čalounění. Zadní opěradlo lze i nadále sklápět a rozšířit tak zavazadlový prostor sedanu.

Motor o objemu 3999 cm3 je převzat z dříve představeného kupé. Nejvyšší výkon 309 kW při 8300 ot./min a maximum točivého momentu 400 Nm při 3900 ot./min vzniká díky hi-tech, která se ukrývá před zraky běžných uživatelů. Hliníkový blok motoru bez vložek válců se vyrábí ve slévárně v Landshutu, kde vznikají mj. bloky motorů pro formuli 1. Tuhá konstrukce motoru se základovou deskou bedplate odolává i vysokým zatížením, kliková hřídel s hmotností 20 kg má podle výrobce mimořádnou tuhost. O optimální výměnu směsi pečuje dvojitý VANOS (plynule variabilní časování ventilů), který dosahuje extrémně krátkých časů potřebných pro změnu nastavení.

Nový podvozek BMW M3 se i v případě sedanu podstatně liší od ostatních zástupců řady. Většina jeho komponent byla vyrobena z velmi lehkých slitin a i ve srovnání s M3 Coupé byla provedena řada změn. Diferenciál se zvýšenou svorností lze pro efektivní přenos točivého momentu dokonce elektrohydraulicky zcela uzavřít. BMW M3 Sedan kombinuje se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou a stálým převodem 3,846:1 (tzn. vše jako u Coupé).

Standardem jsou elektronicky řízené tlumiče se třemi pracovními režimy, řízení Servotronic má také dvě volitelné charakteristiky. Tlačítko MDrive umožňuje řidiči nastavení řady vlastností vozu podle aktuálního způsobu použití auta.

BMW M3 Sedan zrychluje z 0 na 100 km/h za 4,9 s (Coupé 4,8 s), nejvyšší elektronicky omezená rychlost činí 250 km/h, kombinovaná spotřeba je 12,4 l/100 km. Cena na německém trhu je 64.750 Euro, a je tak o 1.900 nižší než u M3 Coupé. To je férová nabídka, nemyslíte?

Ondřej Láník
Diskuze (28)
10. 10. 2007 15:55
Re: no...
Aa,pan jeste nevylez ze skolky Ze?Copak,hrajete si s autickama,nebo s panenkama :no:
Avatar - patrik.
9. 10. 2007 19:45
Pekne.
Citat sa mi to sice teraz nechcelo, ale designovo sa mi to paci. BMW sa mi vseobecne velmy pacia, takze nie je o com... :yes:
Avatar - "Brňák"
8. 10. 2007 21:45
Re: .
Tak si to vymáčkni. Puberťáku. :-!
Avatar - Falco
8. 10. 2007 18:54
Re: no...
pán je znalec...kolik emkových bavoráku jsi řídil?
Avatar - 125S
8. 10. 2007 18:19
BMW je jednočka
Konečně hbitější sedan od BMW než je M5, Design :yes: :yes: :yes: Doufam že udělají csl verzi i v sedanu :-)