Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M5 CS ztratilo své tajemství. Takhle vypadá nejostřejší verze velkého sedanu

David Bureš
Diskuze (42)

Vrcholná verze BMW M5 využije osmiválec o výkonu 635 koní, v kombinaci se sníženou hmotností, o 70 kilogramů proti derivátu M5 Competition.

Divizi BMW M GmbH se loni navzdory pandemii koronaviru prodejně dařilo, dokázala prodat 144.218 automobilů, o šest procent více než o rok dříve. Nový rok přitom chce zahájit ve velkém stylu, ještě během ledna chce představit novou vrcholnou verzi BMW M5. Vzhled modelu nazvaného BMW M5 CS však unikl na veřejnost dříve, než značka předpokládala.

Ještě před oficiální premiérou, která se odehraje v nejbližších dnech, tak víme, že novinka využije výraznější zadní spoiler, jinak řešení zadní difusor, otvory v kapotě nebo detaily v bronzové detaily karoserie. Leccos nicméně naznačil už před koncem loňského roku Markus Flasch, předseda představenstva BMW M, který ve zveřejněném videu poodhalil vybrané detaily vozu.

Už od prosince tak víme třeba o speciálně žlutých světlometech, inspirovaných závodními automobily, nebo pro M5 CS exkluzivních karbon-keramických brzdách s červeně lakovanými brzdovými třmeny.

Tehdy Flasch také potvrdil, že 4,4litrový vidlicový osmiválec dopovaný dvěma turbodmychadly bude v tomto případě naladěn dokonce na 635 koní (467 kW), což je o 10 koní více než v případě M5 Competition, respektive o 35 koní více než v případě základní M5.

Silnější motor pod kapotou ale navíc doplní také odlehčená konstrukce. Oproti M5 Competition se má ušetřit zhruba 70 kilogramů hmotnosti. Jakým způsobem, zatím přesně nevíme. Flasch nicméně potvrdil použití „karbonových“ sedaček z nové M3 a jen dvojice sedadel vzadu, což část váhy jistě uspořilo.

Uniklý snímek interiéru pak dokazuje, že navzdory sportovnímu charakteru tohoto velkého sedanu bude pořád hrát důležitou roli luxus. Je tu každopádně volant čalouněný alcantarou (případně jiným, podobným materiálem) nebo právě odlehčené sedačky z M3. Startovací tlačítko motoru je červené, stejně jako „M“ tlačítka na volantu pro přímý vstup některého z individuálních nastavení systémů vozu.

Šéf BMW M GmbH v prosinci avizoval, že se BMW M5 CS oficiálně představí v lednu, a tak do oficiální premiéry mohou klidně zbývat už jen hodiny.

David Bureš
Diskuze (42)

Doporučujeme

27. 1. 2021 08:49
Re: K věci
ty máš RWD R8? kolega to udělal taky... zajímavé svezení.
Avatar - Machýrek
26. 1. 2021 21:09
Re: hurá
Koukáš spíš do HUDu, jinak souhlas, aktuální budíky v BMW jsou hrozný.
26. 1. 2021 20:55
Re: hurá
Tak tak, ještě by to chtělo normální kruhový rychloměr a otáčkoměr, ty dvě protilehlé poloelipsy jsou neuvěřitelně hnusné a řidič se na ně za jízdy často dívá, strašné! :-O :-( :-( :no: :no: :no:
26. 1. 2021 20:26
Re: pěkné i bez bobra
Akorát by ti nestačilo vykuchat ani dvě S90 abys dostal výkon M5 :D https://www.volvocars.com/…ecifikace/motory S90 B6 s R4 300k má 1935 kg. Tady máš V8, více než dvojnásobek výkonu a 1900 kg. O dimenzování podvozku a karoserie netřeba mluvit.
26. 1. 2021 20:09
Re: zluta pofrci
Já mám pocit, že to byla verze Top Sport, která se dělala s vrcholným TDI a 1.8T. Nevím zda se to lišilo technikou, ale minimálně to mělo prvky exteriéru i interiéry z Cupry.