Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M5 a M5 Competition mají po faceliftu. Prohlédněte si jemné retuše supersedanů

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 17. 6. 2020 • 13:50
81
45
Zobrazit náhledy (81)
BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition BMW M5 Competition

Po konvenčních variantách řady 5 se představují omlazená provedení také těch nejostřejších - M5 a ještě peprnější M5 Competition.

V květnu letošního roku se světu oficiálně odhalil facelift BMW řady 5 aktuální generace. Bylo tedy jen otázkou času, než na klasické verze oblíbeného mnichovského sedanu navážou jeho sportovní varianty M5 a M5 Competition. A stalo se tak právě dnes.

Vzhledové inovace kráčí ruku v ruce s konvenční pětkou. Můžeme si všimnout přepracovaných LED světlometů vpředu s prvky denního svícení ve tvaru písmene L. Volitelnou položkou jsou pak adaptivní LED světlomety a laserová světla BMW Laserlight, která můžete dostat v zatmaveném provedení. Vzadu pak pětka dostává nová trojrozměrně navržená LED světla.

Přepracování se dočkal rovněž přední nárazník s agresivnějším tvarem nasávacích otvorů, pozměněna je maska chladiče s jednodílným rámečkem, jenž do nárazníku zasahuje. Maska má pak specifické dvojité lamely a chybět nesmí logo M. Za šestiúhelníkovým centrálním otvorem v nárazníku se nachází chladič oleje, v němž je umístěn radar adaptivního tempomatu.

Omlazený exteriér můžete doplnit o volitelná 20” M kola v leštěném provedení Orbit Grey, která známe již z BMW M8. M brzdy mají modré třmeny, které lze objednat také v černé a červené. Volitelně je připravena také karbon-keramická soustava se zlatými třmeny. Dalším poznávacím znamením je třeba hliníková kapota motoru či přední blatníky s typickým žebrováním. Střecha z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny zase zajišťuje snížení hmotnosti i těžiště.

video

Sáhlo se také na interiér, který dostává větší 12,3” obrazovku multimediálního systému. Čím dál větší displeje jsou v kurzu, BMW ale říká, že v ostrých sedanech má jejich nasazení obzvlášť svůj důvod. Řidič prý může podstatně snadněji číst data o činnosti systémů jízdní dynamiky v náročných podmínkách, třeba při jízdě na okruhu. Nová je rovněž logika jízdních režimů se dvěma tlačítky, kterou pětky převzaly z BMW M8. Tlačítko M Mode umožňuje přepínání mezi režimy Road a Sport. Tlačítko Setup pak aktivuje na displeji možnost konfigurace motoru a podvozku. M5 Competition dostává navíc ještě režim Track určený na závodní okruhy.

Technika pod kapotou zůstává i nadále stejná. M5 a M5 Competition pohání 4,4litrový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly, jenž disponuje výkonem 441 kW (600 k) pro M5, respektive 460 kW (625 k) pro variantu M5 Competition. Jednotka se standardně páruje s osmistupňovou samočinnou převodovkou a pohonem všech kol xDrive, propojeným s aktivním M diferenciálem. Jde však o čtyřkolku, která preferuje zadní nápravu a v režimu 2WD roztáčí pouze zadní kola s vypnutým stabilizačním systémem. Zatímco M5 je na stovce za 3,4 sekundy a dvoustovky dosáhne za 11,1 s, M5 Competition potřebuje 3,3, respektive 10,8 sekundy.

M5 Competition se vyznačuje ještě novými tlumiči z BMW M8 Gran Coupé pro přesnější chování na limitu. Podvozek snížený o sedm milimetrů proti M5 je pak lépe připravený pro jízdu na závodních okruzích. Surovější varianta se chlubí i tužším uložením motoru a dvacetipalcovými koly ve standardu.

Ohodnoťte design BMW M5 a M5 Competition jako ve škole...
  • 1
    87.2%
  • 2
    6.8%
  • 3
    1.5%
  • 4
    1.1%
  • 5
    3.4%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 265 čtenářů.

Související články

Témata
19. 6. 2020 18:56
Re: Když už...
Prepni si tam tu zalozku
Avatar - white label
18. 6. 2020 17:09
Re: Když už...
Souhlas, zlatá může být, a linka určitě ne červená.
Avatar - white label
18. 6. 2020 17:02
Re: Když už...
Pořád tam vidím jen tři...
Avatar - fOE
18. 6. 2020 16:38
Re: Když už...
Ja nejsem vubec liberalny, naopak, dost kol ktere se tu dost lidem libi zhodnotim (za sebe) dost neuprosne. Jednoduse neco mam rad, neco mi nevadi a neco naopak vadi. Aktualni moda prekombinovanych kol me treba trosku miji, kdyz jsme to ty ja a emel resili naposled vysel jsem z toho jako nekdo kdo ma rad nudu. :-)
Barvicky jsou jak kde jak co. Zlata proc ne, ten cerveny lem ale asi nikdy a nikde.
18. 6. 2020 15:26
Re: Když už...
jj, na bmw.de - přidali té FL variantě kola z M8my...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku