Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW M5
BMW M5
BMW M5
BMW M5
13
Fotogalerie

BMW M5: Utajený facelift v konfigurátoru

Mnichovská automobilka utajila modernizaci pětkové řady včetně nejsportovnějšího sedanu M5. Tedy, pouze oficiálně, v konfigurátoru už je model po faceliftu k nalezení.

M5 generace F10 nemá za sebou ještě ani dva roky života a už se chystá modernizace spolu s ostatními modely pětkové řady, které se objevily na podzim 2010. První informaci přinesl server Bimmertoday. Oproti předchozímu modelu se změnila hlavně maska chladiče, která už pod ledvinkami nemá jednoduchá svislá žebra, ale dvojitá. Tvar předních i koncových světel zůstal u původních křivek, žádná revoluce se nekoná.

Zatímco běžné verze řady 5 dostanou boční blikače do zrcátek, M5 zůstanou v chromovaném vstupu vzduchu. Vše se tedy odehrává v decentní režii. To samé platí i o interiéru. Kolem multifunkčního displeje na přístrojové desce najdeme chromované prvky a hlavě, auto se ovládá úplně novým tříramenným štíhlým volantem, který dříve nebyl ani v příplatcích. No ten předchozí už byl trochu z módy. A hlavně, středová konzola dostala jiný dotykový ovladač systému iDrive, který je plošší a rozměrnější.

Technika v útrobách zůstává stejná, tedy vidlicový osmiválec s objemem 4,4 l, dvěma turby, výkonem 412 kW (560 k)/6000-7000 min-1 a točivým momentem 680 N.m v rozmezí od 1500 do 5750 otáček. Také nová M5 na devatenáctipalcových kolech zrychlí z nuly na stovku za 4,3 s a jede 250 km/h, s deaktivovaným omezovačem se dostane přes magickou třístovku: na 305 km/h.

V Německu stojí 103.000 eur (necelých 2,67 milionu Kč). Základní výbava je dosti bohatá, například za karbon-keramické brzdy se připlácí 8.800 eur. (na naše přes 207 tisíc). Na českou cenu i konkrétní specifikaci pro náš trh si musíme ještě počkat, ta aktuální se příliš neliší, empětka stojí minimálně 2,64 milionu korun.