Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M8 Competition Cabrio – Raketa, která pocuchá

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 4. 10. 2020 • 10:17
48
29
Zobrazit náhledy (48)
BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio

Osmička je vrcholem sportovních kupé a kabrioletů mnichovské značky. V její nabídce samozřejmě nesmí chybět ani rychlá verze. Pekelně rychlá verze. A navíc otevřená.

Design, interiér


Když před lety BMW řady 6 přišlo o verzi kupé, všem bylo jasné, že mnichovští po letech vzkřísí řadu 8. Původní generace se prodávala od května 1989 rovných deset let a ruku na srdce, BMW si od tohoto projektu asi slibovalo více než 30.603 prodaných kusů po celém světě.

Se svým předchůdcem nemá novinka samozřejmě nic společného. Snad vyjma bezrámových bočních oken. Tedy novinka… ono už od premiéry osmičkového kupé uběhlo dva a půl roku. Nejprve se ukázalo kupé, později kabriolet a nakonec čtyřdveřové Gran Coupé. Všechny karosářské varianty se v minulém roce dočkaly emkové verze. Samozřejmě s možností zaškrtnout ještě pořádně ostrou příplatkovou položku jménem Competition.

A tím se pomalu dostáváme k testovanému autu. Ano, je to BMW M8 Competition Cabrio, za mě nejzajímavější provedení osmičkové řady. Zkombinovat stovku za 3,3 sekundy, maximální rychlost 305 km/h a „gétéčkový“ komfort na dlouhé cesty s otevřeným nebem nad hlavou, tomu říkám výzva. Mimochodem, na kabriu se pracovalo i před nějakými třemi dekádami u předchůdce. Tehdy ale mnichovští projekt zatrhli pro vysokou hmotnost a obrovskou cenu.

Milionové příplatky

Když přijdete do showroomu BMW, na emkovou verzi otevřené osmičky musíte mít v kasičce alespoň 4,3 milionu korun. Za takovou cenu samozřejmě dostanete všechno potřebné a ještě pytel výbavy navíc. Standardem jsou BMW laserové světlomety, 20“ kola z lehkých slitin, komfortní bezklíčový systém, digitální klíček a tak dále.

Jenže pro vozy s ledvinkami na přídi si snad nikdo nechodí s tím, že by se při konfigurování nechtěl ještě trochu rozmlsat. A tak BMW dává nespočet možností příplatkové výbavy. Jen v našem případě dělají prvky navíc dalšího 1,3 milionu korun. A to do toho nepočítáme ještě ozdobné exteriérové díly M Performance… ale pojďme popořadě.

Pro nás je klíčový M Competition paket za bratru 460.668 Kč. Kromě posíleného motoru z 441 na 460 kW jsou součástí 20“ M sportovní kola a M sportovní výfukový systém. Vyjma toho se provedení Competition vyznačuje celokoženým čalouněním, M bezpečnostními pásy a vysoce lesklými černými okenními lištami. Ten zajímavý metalický lak se jmenuje Zanzibar a stojí 162.570 Kč. Dále tu máme karbon-keramické brzdy (+238.472 Kč), M karbonový exteriérový paket (+146.328 Kč), prémiový audiosystém Bowers & Wilkins (+105.690 Kč) a pár dalších položek v řádech desetitisíců.