Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW Motorrad rozšiřuje nabídku svých skútrů o zcela nový C 400 X

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 23. 11. 2017
36
1
Zobrazit náhledy (36)
BMW C 400 X BMW C 400 X BMW C 400 X BMW C 400 X BMW C 400 X BMW C 400 X BMW C 400 X BMW C 400 X BMW C 400 X BMW C 400 X BMW C 400 X BMW C 400 X BMW C 400 X BMW C 400 X BMW C 400 X BMW C 400 X BMW C 400 X BMW C 400 X BMW C 400 X BMW C 400 X BMW C 400 X BMW C 400 X BMW C 400 X BMW C 400 X BMW C 400 X BMW C 400 X BMW C 400 X BMW C 400 X BMW C 400 X BMW C 400 X BMW C 400 X
Značka BMW Motorrad poprvé ve své historii vstupuje do třídy středně velkých skútrů a s novinkou v podobě modelu C 400 X míří rovnou mezi její špičku.

BMW Motorrad novým středně velkým C 400 X doplňuje dvojici velkých prémiových skútrů C 650 Sport a C 650 GT. Tato novinka nemá být podle oficiálních materiálů značku pouze stylovým skútrem, který byl navržen k tomu, aby se proplétal městskými dopravními zácpami a umožňoval rychlé přesuny dopravní džunglí z místa A do místa B, ale učinit jízdu městem zábavnou.

BMW C 400 X rozhodně zaujme svým moderním a až futuristicky pojatým designem, za nímž se má ukrývat vynikající ochrana proti větru a nepřízni počasí i důmyslný koncept úložných prostorů včetně výklopného úložného prostoru v sedle Flexcase.

Základem skútru je robustní rám z ocelových trubek, které doplňuje hliníkový odlitek. Odpružení a tlumení vpředu je úkolem teleskopické přední vidlice, vzadu pak dvojice vinutých pružin vzadu. Nastavení odpružení bylo zvoleno tak, aby poskytlo sportovní a dynamickou jízdu, kombinovanou s velmi vysokým komfortem.

K pohonu je zde využit kapalinou chlazený čtyřdobý jednoválec o objemu 350 cm3 s nejvyšším výkonem 25 kW (34 k) při 7500 min-1 a točivým momentem 35 N.m při 6000 min-1.

Přenos hnací síly obstarává převodovka s plynule měnitelným převodem CVT (Continuously Variable Transmission) a torzně tuhé kyvné rameno s inovativním ložiskem kyvného ramena pro minimalizaci vibrací.

Brzdový systém využívá vpředu dvojice kotoučů o průměru 265 mm v kombinaci se čtyřpístkovými třmeny a vzadu je jeden kotouč o průměru 265 mm s jednopístkovým třmenem. Standardem je pro skútr s 15palcovým předním a 14palcovým zadní kolem systém ABS a automatická kontrola stability ASC má být zárukou vyšší bezpečnosti během akcelerace, a to především na kluzkých površích.

BMW C 400 X s rozvorem kol 1565 mm, celkovou délkou 2210 mm a šířkou 835 mm má sedlo ve výšce 775 mm. Skútr s pohotovostní hmotností 204 kg má dosahovat maximální rychlosti 139 km/h, což znamená, že se neztratí ani při vyjížďkách za hranice měst.

Vedle svého designu či techniky a jízdních výkonů má nový skútr přitahovat pozornost i svou výbavou, v níž může být například na přání dodávaný multifunkční přístrojový štít s 6,5palcovým TFT displejem. Ten ve spojení s vylepšeným sdruženým ovladačem BMW Motorrad Multi-Controller umožní rychlý přístup k funkcím motocyklu a jeho propojení s chytrým telefonem jezdce.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Od klávesnice...
gil54
| 23. 11. 2017
...mi dává větší smysl, než ty drahé, těžké a vibrující dvouválcové 650 s motorem z taiwanského Kymca. A to i přesto, že mám rád vysoké výkony i rychlosti. Přijde mi i hezčí.

Pokud ho nezabijí cenou, jako že asi zabijí, je to v mých očích ideální kompromis velikosti, hmotnosti, objemu motoru, výkonu, rychlosti, spotřeby a rád bych napsal i ceny pro městského a příměstského skútra.

Samozřejmě je ale nutné si na něj sáhnout. (A motor bude asi také z Taiwanu, snad bude vibrovat méně.)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku