Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW Motorrad Concept Link je budoucností pro městskou dopravu na dvou kolech

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
BMW Group představuje svoji vizi bezemisní městské mobility na dvou kolech v podobě chytrého elektrického skútru.

BMW Motorrad Concept Link je inspirován designovou studií BMW Motorrad Vision Next 100 z loňského roku a spojuje digitální konektivitu s nároky moderní městské mobility na dvou kolech.

Edgar Heinrich, šéfdesignér BMW Motorrad, uvedl, že koncept propojuje digitální a analogový svět a soustředí se na jezdce a jeho potřeby mobility. Podle jeho slov tento skútr způsobem, jakým spojuje funkčnost a digitalizaci, může fungovat jako zařízení pro transport i komunikaci.

Futuristický design konceptu v sobě ukrývá řadu zajímavých a chytrých řešení. Vedle samotné siluety a tvarů kapotáže zaujme skútr například svým plochým a nízko usazeným sedlem či letmo uchyceným zadním kolem s plným diskem.

Řešení elektrického pohonného systému s plochou baterií umístěnou pod podlahou a kompaktního elektromotoru před zadním kolem má výrazný podíl na konečném vzhledu stroje a díky nízko uloženému těžišti se má pozitivně projevovat i na ovladatelnosti a jízdních vlastnostech skútru.

BMW uvádí, že díky celkově malé výšce se snadno nastupuje jak ze strany, tak dokonce i zezadu. Sedlo lze podélně nastavit tak, aby vyhovovalo téměř jakýmkoliv požadavkům. Pozornost si zaslouží i řešení zavazadlového prostoru pod sedlem, s přístupem prostřednictvím posuvných dvířek. Zpětný chod má zajistit dobré manévrování, což usnadní i parkování v těsných prostorech.

Inspirován konceptem BMW Motorrad Vision Next 100, interpretuje BMW Motorrad Concept Link spojení mezi jezdcem, strojem a prostředím pro využití ve městech. Kromě jiného koncept ví, co je v jezdcově kalendáři, a tedy jaký bude jeho příští cíl. Díky tomu může vybrat nejrychlejší nebo nejzajímavější trasu a v případě potřeby dokonce i zvolit nejvhodnější hudbu.

Klasický přístrojový panel byl u tohoto konceptu opuštěn a rychlost, navigace i informace o stavu baterie se promítají přímo na větrný štítek v jezdcově zorném poli. Sekundární informace jsou zobrazeny na velkém panelu pod řídítky. Ten poskytuje celou řadu možných způsobů interakce s vnějším světem a komunikace s jinými stroji.

Dotykový povrch rozměrného displeje zobrazuje a ovládá extenzivní funkce infotainmentu, konektivity a navigace. Libovolně programovatelná dotyková tlačítka v řídítkách umožňují jezdci přístup k preferovaným, často používaným funkcím, aniž by musel dát ruce z řídítek.

Interakce mezi jezdcem a strojem znamená velký potenciál, pokud jde o bezpečnost, komfort, funkčnost a zážitky z jízdy. BMW Motorrad Concept Link komunikuje s vybavením jezdce. Aby se zdůraznilo toto propojení, pohyb na rukávu bundy otevírá a zavírá posuvné dveře zavazadlového prostoru.

Šev na rukávu prozrazuje aktivní oblast. Lehké loketní a ramenní chrániče byly integrovány do krátkého kabátu vyrobeného z voděodolné lodenové tkaniny a nejsou pod moderním střihem kabátu viditelné.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
30. 5. 2017 11:29
Re: Nepraktický krám
... řekl odborník vyučený v oboru zedník - přidavač ... ;-)
30. 5. 2017 00:00
Nepraktický krám
Skůtr nepřináší žádnou inovaci. Design zcela samoúčelný a velmi nepraktický. Budoucnost mobility bez střechy nad hlavou když ve střední evropě může kdykoliv pršet? Budoucnost mají jen celoročně použitelná, univerzální řešení. Tato věc je bezcenná.