Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW Motorsport uvádí: 120d a Z4 M Coupé v závodní úpravě

Ladislav Čermák
Diskuze (21)
Dvě komerčně dostupné plnohodnotné závodní varianty nabídlo zákazníkům sportovní oddělení BMW Motorsport

BMW v rámci masivní (a vysoce úspěšné) prodejní podpory nového revolučního dieselu 320d v roce 1998 nasadilo vyladěnou verzi tohoto modelu do ostrého závodního provozu, který vyvrcholil vítězstvím vozu, pilotovaného Britem Stevem Soperem, ve své kategorii na dvacetičtyřhodinovce Nürburgringu. Civilní verze poté zvítězila v prodejních statistikách a BMW si bez nafty dnes už nelze představit.

120d

Zákazníci, kteří by si rádi připomněli vůni žhavé nafty, a chtějí si zazávodit za relativně dostupné peníze, si nově mohou pořídit sadu na přestavbu 120d, po jejíž aplikaci se beztak dynamický diesel stane plnohodnotným závodním nářadím se vším všudy. Vše začíná motorem, jehož výkony po drastických mechanických zásazích poskočí na 180 kW a 450 Nm. Snížený a přitvrzený podvozek dostal nastavitelné stabilizátory a tlumiče a také značně nadopované brzdy - vpředu vrtané kotouče o průměru 332 mm, svírané šestipístkovými třmeny, vzadu 284 mm/4 pístky. Podvozek dotvářejí tvrzená litá kola BBS s výběrem závodních pneumatik a také plná aerodynamická sada se zadním difuzérem. Obětí sportovních úprav se pochopitelně staly i všechny zbytečné izolace a komfortní prvky v interiéru.

Křest ohněm již závodní stodvacítka prodělala na dvacetičtyřhodinovce v Dubaji letos v lednu, kde obsadila celkově deváté místo. Cena úpravy vyjde na 95 tisíc € plus DPH navíc k ceně vozu.

Z4 M Coupé

O stupeň výše stojí závodní úprava horké novinky ženevského autosalonu - Z4 M Coupé se ještě ani nestačila začít prodávat, a už je k dispozici rovnou i v nekompromisní okruhové podobě. Pětinásobný motor roku - celohliníkový šestiválec 3,3 l ze současné M3, se na stará kolena dočkal hlubokého tuningu, jehož výsledkem je 294 kW a zejména 400 Nm, k čemuž mu dopomáhá mj. zcela nové karbonové sání, 120litrová bezpečnostní nádrž a přeprogramovaná řídicí jednotka. Výkon je přes šestistupňovou ručně řazenou převodovku přenášen na zadní kola za každé situace s pomocí špičkového závodního pérování z BMW M3 GTR a krocen šesti-/čtyřpístkovými brzdami s kotouči o průměru 380/320 mm. Nechybí samozřejmě detailně vyladěná aerodynamika a kompletní sada doplňků, nezbytných pro nefalšované závodění. Cenovka je v tomto případě "trochu" vyšší; 250 tisíc EUR bez daně navíc k ceně auta znamená, že po po přepočtu vůz vyjde na nějakých 13 milionů. No, nekupte to!

Ladislav Čermák
Diskuze (21)