Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW nemá v plánu supersport ve stylu slavného M1

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 19. 9. 2017
23
10
Zobrazit náhledy (23)
BMW M1 Hommage BMW M1 Hommage BMW M1 Hommage BMW M1 Hommage BMW M1 Hommage BMW M1 Hommage BMW M1 Hommage BMW M1 Hommage BMW M1 Hommage BMW M1 Hommage BMW M1 Hommage BMW M1 Hommage BMW M1 Hommage BMW M1 Hommage BMW M1 Hommage BMW M1 Hommage BMW M1 Hommage BMW M1 Hommage
Divize BMW M se chce i nadále věnovat především sportovním verzím standardních modelů značky BMW a nehodlá oživovat myšlenku supersportovního modelu M1.

BMW M1 má v historii své značky výsadní postavení jako první automobil vyrobený sportovním oddělením BMW Motorsport a také jako první sériový model s motorem umístěným před zadní nápravou. Dnes tento model představuje jeden z nejobdivovanějších modelů a samotná automobilka jej připomněla v roce 2008 konceptem BMW M1 Hommage.

Na druhou stranu nebyl tento model příliš výdělečný a na komplikace související s jeho vznikem i výrobou se v Mnichově stále snaží zapomenout. To ovšem nijak nebrání fanouškům modelu M1 ve spekulacích o jeho moderním nástupci. Právě tyto spekulace se rozhodl ukončit Frank Van Meel, šéf divize BMW M, prostřednictvím prohlášení v rozhovoru pro australský CarAdvice.

Podle jeho slov má sice divize BMW M v současnosti dostatečný potenciál a kapacitu pro vývoj a výrobu svébytného supersportovního modelu, jako je například Audi R8 nebo Mercedes-AMG GT, ale raději se bude i nadále věnovat sportovním modelům na základech sériových vozů značky, jejichž prostřednictvím může oslovit mnohem širší skupinu zákazníků a docílit mnohem vyšších prodejních čísel i zisku.

Divize BMW M navíc právě díky svým tradičním modelům v podobě sedanu M3, kupé i kabrioletu M4 či sedanu M5, jehož nejnovější generace byla právě představena, nepotřebuje tzv. halo model v podobě supersportu, který k ní bude přitahovat pozornost.

Navíc právě tuto roli do jisté míry zastane připravované BMW M8, které má být podle slov šéfa divize BMW M velmi zajímavým a velmi rychlým vozem, který navíc podobně jako původní model M1 vyrazí i na závodní okruhy a to ve verzi M8 GTE. I díky tomu tak máme na supersport s motorem před zadní nápravou, znakem automobilky BMW na přídi a logem divize BMW M na zádi zapomenout.

Vývoj BMW M1 začal v roce 1975 a inženýři vycházeli z koncepce prototypu BMW Turbo z roku 1972. Veřejnosti se model M1 oficiálně představil na autosalonu v Paříži v roce 1978. Pod designem dvoumístné skořepinové karoserie z plastických hmot se podepsal Giorgetto Giugiaro.

Sériové BMW M1 má před svou zadní nápravou uložen zážehový řadový šestiválec o objemu 3,5 litru. Tato pohonná jednotka s atmosférickým plněním dosahuje výkonu 204 kW (277 k). Dvoumístný supersport je schopen dosáhnout maximální rychlosti 262 km/h. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne za 5,6 s.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - iudex
Dopyt po M1
iudex
| 20. 9. 2017
Tomuto skutočne nerozumiem. BMW vytrvalo vymýšľa modely, ktoré nikto nežiada, resp. nemajú predchodcu, minulosť a image a následne musí tú potrebu vytvoriť a presvedčiť zákazníkov, aby si kúpili ďalší nový crossover/SUV/hbrid.
Pritom tu má jasný, dlhoročný dopyt po jednoznačnom modeli, kde vopred vie, že oňho bude záujem a predá sa, má neskutočný image daný historicky jediným superšportom značky, skrátka to auto všetci žiadajú, predávalo by sa bez ohľadu na cenu ako teplé rožky, výrazne by posilnilo image BMW... a oni ho napriek tomu nevyrobia. Nerozumiem.
A ak už nie zbrusu novú M1, tak aspoň takú odvodenú verziu, i8 bez bateriek a s klasickým motorom, napr. z M5 alebo aspoň z M3 CS.
Avatar - Zappa
BMW M1 Hommage
Zappa
| 20. 9. 2017
i8 ako supersport podla tvojho snu by bola krasna splnená predstava.
:yes:
Avatar - maxi!
to je skoda...
maxi!
| 20. 9. 2017
Hamilton si uz objednal dva kusky - sebe a aj pre otca.
ja este neviem, cakam, ci aj moja dcera ma neprekvapi :-!
Avatar - Hammunasakra
to je skoda...
Hammunasakra
| 19. 9. 2017
Jo víc [odkaz]
Avatar - maxi!
to je skoda...
maxi!
| 19. 9. 2017
myslel som to ako historicky - ze sa mercedes tomu viac venuje, v minulosti, koncom 60 rokov mali neuveritelnu radu supersportov C111 a C 111 - II , ktore boli skutocne jazdiace kusy ( ako aj bavorak mal M1) a bolo by to pestrejsie, kebyze aj bavorak sa prida a hodi na trh zopar super aut. Napriklad:
Pripomenme si SLR a niektore sialene BLACK series...
Ten novy planovany Project ONE je super napad, ale aj verzie SLS boli riadne stroje a tebou spominane GT a jeho verzie GT - R, aj niektore sportovejsie verzie SL, alebo aj male SLC je v ponuke aj v sport verzii, k tomu tiez nema bavorak odpoved a kedysi boli aj Z modeli v M uprave....
napriklad k S Coupe alebo Cabrio AMG nemas porovnatelne BMW :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku