Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW poodhaluje extrémní M4 CSL, půjde o velkolepý návrat?

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Teprve třetí model s označením CSL se do nabídky vrátí po 20 letech.

Sportovní divize BMW M letos slaví 50 výročí existence a pro své fanoušky si přichystala několik dárků. Jedním z nich přitom bude i rozšíření nabídky o nový model M4 CSL, který by mě být opravdu speciální. Ostatně půjde teprve o třetí model CSL v historii automobilky.

Tím prvním se v roce 1972 stalo BM 3.0 CSL, které sloužilo jako homologační speciál pro evropské závody cestovních automobilů. Jeho produkce byla omezena na 500 kusů a ve své době nabízel vůz ty nejlepší závodní technologie, jaké měla bavorská automobilka k dispozici.

V roce 2003 převzalo štafetu BMW E46 M3 CSL, které bylo opět fantastickým sportovním vozem. Přesto mělo i jednu vadu na kráse, kterou byla převodovka. Namísto šestistupňového manuálu, který nabízelo BMW M3, totiž automobilka verzi CSL osadila jednospojkovou automatizovanou SMG převodovkou. A ta nesedla všem.

Mnozí majitelé tohoto úchvatného vozu tak mnohdy sáhli po výměně automatu za manuál, to však nic nemění na skutečnosti, že je BMW e46 M3 CSL dodnes vnímáno jako úžasné sběratelské auto, které nabízí i fantastický požitek za volantem. Ostatně atmosférický šestiválec nabízel nejvyšší výkon 265 kW/370 Nm a hmotnost byla snížena o cca 90 kilogramů.

Video se připravuje ...

Třetím vozem, který bude vyladěn podle speciální CSL receptury, má být kupé M4 generace G82. Výkon jeho přeplňovaného šestiválce S58 by se mohl zvýšit z 375 kW (modelu M4 Competition) až na 410 kW. Převodovka bude nejspíš osmistupňová automatická od ZF, pravděpodobně převzatá z verze Competition, a pohánět by mohla jen zadní kola.

Karoserie nového modelu CSL by měla dostat řadu aerodynamických úprav, jako například specifický spoiler na víku zavazadelníku. Ostatně automobilka zveřejnila i pár ukázek, ty však neukazují příliš jasné detaily.

Mluví se také o snižování hmotnosti, která by oproti základní M4 mohla klesnout klidně až o 100 kilogramů. Toho by mělo být docíleno nejen instalací lehčích materiálů, ale také například odstraněním zadní lavice.

Nové BMW G82 M4 CSL tak bude jistě extrémním strojem, který si své kupce najde snadno a rychle. Ostatně mohlo by jít také o zajímavou investici, neboť produkce má být znovu omezena.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme