Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW představí nový třílitrový diesel se čtyřmi turbodmychadly a výkonem přes 400 koní

Ondřej Chamilla
Diskuze (147)
Mnichovská automobilka BMW údajně pracuje na novém čtyřturbovém dieselu, který bude představen příští rok. Objeví se v modelech označovaných jako 50d xDrive.

BMW 750d xDrive bude pravděpodobně prvním automobilem, kde se představí zcela nový agregát, čtyřikrát přeplňovaný naftový třílitrový řadový šestiválec. Jednotka se dále podívá i do modelů M550d, X5 M50d, X6 M50d a později i do X7 M50d.

Jak už jsme psali, hlavní zajímavostí je, že vůz bude mít čtyři turbodmychadla, čímž se řadí po bok kupříkladu Bugatti Veyron. Zatím však není jasné, jestli půjde o klasická turba, anebo bude jedno elektrické podobně jako u systému Audi. Zdroje z automobilky říkají, že hlavní výhodou motoru bude nejen obrovská síla, ale také mnohem lepší reakce než u dosavadní tříturbové verze.

Z hlediska výkonu se zatím hovoří o více než 300 kW (408 koní) a točivém momentu 800 N.m. Na všechna čtyři kola půjde výkon skrze osmistupňový automat ZF. Půjde tak o vůbec nejsilnější šestiválcový turbodiesel na trhu a očekávat můžeme i jeho pečlivé vyladění pro široké spektrum použitelných otáček. V současné době je nejsilnějším novým naftovým BMW 7 G11 verze 730d s výkonem 195 kW a točivým momentem 620 N.m.

Představení motoru v sériovém voze očekáváme příští rok, svými výkonu bude jednotka konkurovat i benzinovým přeplňovaným osmiválcům.

Ondřej Chamilla
Diskuze (147)
2. 8. 2015 16:01
Re: Uff
Takze od tri turb sis odskocil ke dvema? Ja jezdim 535d a nestezuju si. Ale to, jak mi na dalnici zmizi 550d je desny
1. 8. 2015 22:24
Re: A není to málo, Antone Pavloviči?
[odkaz]

tak snad takhle... to je to datlovani na ipadu...

jinac teda ja tve informace kvituju, nerozporuju je, diky za ne :-)
Avatar - AUDIRS6
1. 8. 2015 21:23
Re: A není to málo, Antone Pavloviči?
Kuny, s tym odkazom si sa asi trochu sekol... :-( 8-s

A ako vidis, tak mas cast svojej pravdy, len ako som ti napisal - termodynamicky stroj - teda aj kineticka energia, aj ta tepelna, ktora sa este roztahuje ( ta oneskorena expanzia ) ;-)
No a k tomu tie rezimy - ze turbo ho nezatazuje vzdy...
1. 8. 2015 21:00
Re: A není to málo, Antone Pavloviči?
[odkaz]

... tak az tady jsem nasel nejake opravdu smysluplne pojednani a srovnani. pise se zde, zde ze samozrejme turbo brzdi pist (to je ta dynamika), ale zaroven ze vyuziva i jeste ne zcela dokoncenou expanzi plynu vystupujicich z motoru a to je cast toho tepla, kterou kompresor nevyuzije. takze ano, turbo vyuziva oboji, celkove je konstatovano, ze ucinnost turba je vetsi nez u kompresoru. takze Gvick2 to pise spravne, nicmene to trochu zjednodusuje, turbo samozrejme motor i zatezuje.
1. 8. 2015 20:02
Re: A není to málo, Antone Pavloviči?
no, tak jsem to precetl, koukl jsem se na ten prvni odkaz. tam panove uvadeji, ze montaz jejich dvoukíowatoveho generatoru do vyfukoveho potrubi nezvysi spotrebu - to je blbost, spotrebu zvysi, turbina turbodmychadla (a nebo tohoto generatoru) je proste dodatecny odpor v potrubi, ktery musi pist motoru prekonat. rozhodne tedy souhlasim s tvym rozsirenim pojmu na "termodynamicky" vykon, zkusim nekde zapatrat treba na wikipedii, jestli turbo ke sve praci pouziva pouze dynamiku spalin (= cistokrevna dodatecna zatez motoru) a nebo i zbytkove teplo. rozumim tvemu vysvetleni, ze mechanicky pripojeny kompresor tocis porad, turbo se pri totznych otackach motoru pri male zatezi klade umerne nizsi odpor. u kompresoru nevim, jak je resena regulace tlaku v sani motoru. urcite ale kompresor bude jinak resen nez dmychadlo turba, protoze turbo bezne toci ctvrt milionu otacek a vice, komoresor je spojen s motorem, tam, kde ma tlacit nejvice (okolo 2000 ot) je rychlost motoru uplne odlisna nez tocjy turba, muze zde byt nejaky prevod, ale vurcite ne v radu tisicu... takze bych rekl, ze turbo je vlastne kladna zpetna vazba v systemu, da se celkem dobre regulovat na vstupu, kompresor se asi reguluje hure na vstupu odtud mozna plyne jeho nizsi efektivita (je-li to tak).