BMW M2 Racing
BMW M2 Racing
BMW M2 Racing
BMW M2 Racing
24 Fotogalerie

BMW přináší cenově dostupný závoďák pro nováčky. Překvapí ovladatelností i volbou motoru

Mario Rychtera

Méně výkonu, více zážitků. BMW M2 Racing staví na lehké konstrukci, ostrém podvozku a přístupnosti i pro nováčky v motorsportu.

Vzhledem k četným aktivitám značky BMW v motorsportu má k dispozici téměř nevyčerpatelnou studnici technických znalostí, která se každým rokem doplňuje o nově nabyté poznatky. Ty formují nejen tovární závodní stroje a silniční modely divize M Motorsport, ale také speciály pro soukromé závodní týmy. Ty mají nyní snadnější vstup do hry díky novému základnímu modelu M2 Racing, připravenému pro sezónu 2026.

Cena je nastavená na 2.460.000 Kč, takže v závodním světě jde o cenově dostupný model nabízející profesionální techniku. Díky intuitivnímu ovládání se chová předvídavě a pilotovi umožňuje si na něj rychle zvyknout. Tým zase ocení snadný servis a rychlé možnosti nastavení pro daný okruh. Vývoj menšího sourozence k BMW M4 GT4 EVO začal v roce 2023 a zahrnoval 30.000 testovacích kilometrů.

Závodní vůz disponuje tuhým šasi s integrovaným ochranným rámem, okny z makrolonu (bočními a zadními), výraznějším předním splittrem, kapotou s rychloupínáky a odlehčenou střechou. Mezi další prvky patří interiér se závodními sedadly s vícebodovými pásy, závodní palubní deska, klimatizace, hasicí systém a bezpečnostní palivová nádrž. Základní barvou je bílá Alpine White.

Navzdory značné příbuznosti se sériovou M2 využívá závodní verze řadu soutěžních komponentů podvozku od KW z modelu GT3 s nastavitelnými stabilizátory a 18palcová kola s centrální maticí. Ta obouvají pneumatiky v rozměru 265/660. Z asistenčních systémů nabídne kontrolu trakce nastavitelnou v deseti úrovních a omezovač rychlosti.

Největší změnou oproti klasické M2 je motor. Namísto třílitrového šestiválce o výkonu 353 kW a točivém momentu 550 Nm tu najdeme čtyřválcový dvoulitr s výkonem 230 kW a točivým momentem 420 Nm. I tak to rozjede na 270 km/h. Menší výkon je přívětivější na seznámení, a nezapomínejme také na to, že závodní verze je mnohem agilnější díky hmotnosti 1.498 kg oproti sériovým 1.780 kg. Pohonná jednotka je spojená se sedmistupňovým továrním automatem, který posílá výkon přes chlazený zadní diferenciál s mechanickou uzávěrkou na zadní kola.

Vůz je připraven na celou řadu eventů, včetně vytrvalostních závodů.

Video placeholder
BMW M2 Racing • Zdroj: BMW

Zdroj: BMW Video: BMW