Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW řady 6 a X3 – první informace

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)
Po veleúspěšné X5, která se stala nejvýnosnějším modelem BMW v historii, vezmeme-li v úvahu zisky v poměru k počáteční investici, by bavorská automobilka ráda takový úspěch zopakovala s novinkou X3...

Po veleúspěšné X5, která se stala nejvýnosnějším modelem BMW v historii, vezmeme-li v úvahu zisky v poměru k počáteční investici, by bavorská automobilka ráda takový úspěch zopakovala s novinkou X3.

Podobně jako X5, která je postavena na bázi řady 5, bude X3 vyrobena na základě současné trojkové řady. Malý SUV od BMW by se stal konkurencí pro Toyotu RAV 4 či Jeep Cherokee. Jak se na pravé BMW sluší, dostane malé X3 špičkové jízdní vlastnosti, aby se zařadilo na vrchol své třídy.

Vůz bude určen pro příležitostné použití v lehčím terénu a nebude proto vybaven redukční převodovku. Stálý pohon všech kol ovšem bude standardem. Motorizace bude obdobná jako v řadě 3, lze tudíž očekávat známé osvědčené řadové šestiválce 2.5 a 3.0 a též dieselový 3.0 R6. Zcela určitě budou k dispozici i další motory, jaké to však budou je zatím ve hvězdách.

Vůz přijde na trh na začátku roku 2004 a zajímavý je způsob, jakým se k vývoji tohoto modelu BMW postavilo. Velkou část vývoje složitých komponentů, jako je například vývoj a konstrukce pohonu všech kol, svěří Němci rakouské firmě Ster Daimler Puch, kde se bude prý nová X3 i vyrábět. Mnichované však ujišťují, že X3 bude pravým BMW a mateřská továrna si ponechá vývoj klíčových komponentů, ve kterých má největší konkurenční výhodu.

Toto je velmi zajímavý posun v dosud konzervativním uvažování automobilek, které se outsourcingu dosud bránily. Outsourcing (zadání méně důležitých oblastí vývoje jiným firmám) se výrazněji uplatnil při vývoji podvozku a motoru pro model X5 4.6is, kdy bylo provedení úprav motoru a podvozku svěřeno firmě Alpina a v případě X3 jde tento koncept mnohem dále. Management BMW říká, že takový postup umožňuje značnou flexibilitu a rychlejší uvedení vozů na trh. BMW X3 se tedy bude vyrábět v rakouském Grazu po boku vozů Mercedes-Benz G, M a E 4 Matic a Jeepu Grand Cherokee.

Další lahůdkou, kterou BMW chystá, je úplně nová řada 6. Nejprve přijde na trh na jaře 2003 verze 2+2 kupé, v roce 2004 později pak 2+2 kabriolet. Vůz bude postavem na platformě příští řady 5, avšak je zajímavé, že přijde na trh dříve.

Z kusých informací, které jsou prozatím k dispozici vyplývá, že bude v nabídce široká nabídka motorů od 3.0 R6 (231 k) přes 3.6 V8 (272 k) a 4.4 V8 (333 k) z nové 7 a vrcholem bude verze M6. Tento vůz snů bude pohánět nově vyvinutý motor 5.5 V10 s výkonem 500 koní (!), který se objeví též v příští M5.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)