BMW řady 6: nová technika, designérské retuše a první diesel pro velké kupé
Vizuální změny se týkají předního nárazníku, nových předních světlometů (bi-xenon sériově) s integrovanými směrovými světly ze světelných diod, zadního víka zavazadelníku s nově konkávně tvarovanou plochou. Třetí brzdové světlo se přesunulo na odtrhovou hranu na zádi, koncová světla jsou sestaveny z diod. K dispozici jsou dva nové odstíny metalických laků a tři nové vzory kol z lehkých slitin.
Uvnitř jsou nové materiály dodávané v mnoha různých kombinacích, otočný ovladač iDrive dostal nové provedení s tužším pryžovým kroužkem pro snazší uchopení a přibylo 8 programovatelných tlačítek pro přímý přístup k jednotlivým funkcím.
Strategie BMW EfficientDynamics byla aplikována také na hnací ústrojí inovovaného BMW řady 6. Všechny motorizace BMW 6 nyní disponují funkcí Brake Energy Regeneration, která mj. reguluje zatěžování motoru odběrem výkonu přes alternátor ve vhodných režimech, motorizace kombinované s ručně řazenou převodovkou mají kontrolku pro optimální okamžik řazení, kompresor klimatizace pracuje jen když je to potřeba díky automatickému odpojování od hnacího řemenu.
V BMW řady 6 je nyní možno objednávat adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, systémem varujícím řidiče před nechtěným opuštěním jízdního pruhu (vibracemi ve volantu) a adaptivními světlomety, které variabilně mění osvětlenou plochu podle aktuálního jízdního režimu.
BMW 6 Coupé | |||
Model | 630i | 650i | 635d |
Zdvihový objem [cm3] | 2996 | 4799 | 2993 |
Válce/ventily | 6/4 | 8/4 | 6/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 200/6700 | 270/6300 | 210/4400 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 320/2750-3000 | 490/3400 | 580/1750-2250 |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6,2 (6,4) | 5,1 (5,4) | 6,3 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,9 (7,7) | 11,7 (10,5) | 6,9 |
Zážehové motory jsou dodávány s ručně řazenou převodovkou, alternativně je dodávána nová šestistupňová automatická převodovka. BMW si zaslouží uznání nejen za velmi slušné výkonové a dynamické parametry, ale také za spotřebu řadového šestiválce v 630i, která u automatické převodovky dosahuje hodnoty 7,7 l/100km. Poprvé se do velkého kupé BMW 6 dostává vznětový motor: dvojitě přeplňovaný šestiválec 2993 cm 3 s 210 kW resp. 580 Nm.
BMW 6 Cabrio | |||
Model | 630i | 650i | 635d |
Zdvihový objem [cm3] | 2996 | 4799 | 2993 |
Válce/ventily | 6/4 | 8/4 | 6/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 200/6700 | 270/6300 | 210/4400 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 320/2750-3000 | 490/3400 | 580/1750-2250 |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6,7 (7,0) | 5,5 (5,6) | 6,6 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 8,3 (8,1) | 12,6 (10,9) | 7,2 |