Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW řady 6: nová technika, designérské retuše a první diesel pro velké kupé

Ondřej Láník
Diskuze (54)
Po 75.500 vyrobených BMW řady 6 přichází první velká inovace. Design se prakticky nemění, technicky však mají nová kupé a kabriolety zase o kousek navrch před konkurencí.

Vizuální změny se týkají předního nárazníku, nových předních světlometů (bi-xenon sériově) s integrovanými směrovými světly ze světelných diod, zadního víka zavazadelníku s nově konkávně tvarovanou plochou. Třetí brzdové světlo se přesunulo na odtrhovou hranu na zádi, koncová světla jsou sestaveny z diod. K dispozici jsou dva nové odstíny metalických laků a tři nové vzory kol z lehkých slitin.

Uvnitř jsou nové materiály dodávané v mnoha různých kombinacích, otočný ovladač iDrive dostal nové provedení s tužším pryžovým kroužkem pro snazší uchopení a přibylo 8 programovatelných tlačítek pro přímý přístup k jednotlivým funkcím.

Strategie BMW EfficientDynamics byla aplikována také na hnací ústrojí inovovaného BMW řady 6. Všechny motorizace BMW 6 nyní disponují funkcí Brake Energy Regeneration, která mj. reguluje zatěžování motoru odběrem výkonu přes alternátor ve vhodných režimech, motorizace kombinované s ručně řazenou převodovkou mají kontrolku pro optimální okamžik řazení, kompresor klimatizace pracuje jen když je to potřeba díky automatickému odpojování od hnacího řemenu.

V BMW řady 6 je nyní možno objednávat adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, systémem varujícím řidiče před nechtěným opuštěním jízdního pruhu (vibracemi ve volantu) a adaptivními světlomety, které variabilně mění osvětlenou plochu podle aktuálního jízdního režimu.

BMW 6 Coupé
Model630i650i635d
Zdvihový objem [cm3]299647992993
Válce/ventily6/48/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]200/6700270/6300210/4400
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]320/2750-3000490/3400580/1750-2250
Max. rychlost [km/h]250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,2 (6,4)5,1 (5,4)6,3
Komb. spotřeba [l/100 km]7,9 (7,7)11,7 (10,5)6,9

Zážehové motory jsou dodávány s ručně řazenou převodovkou, alternativně je dodávána nová šestistupňová automatická převodovka. BMW si zaslouží uznání nejen za velmi slušné výkonové a dynamické parametry, ale také za spotřebu řadového šestiválce v 630i, která u automatické převodovky dosahuje hodnoty 7,7 l/100km. Poprvé se do velkého kupé BMW 6 dostává vznětový motor: dvojitě přeplňovaný šestiválec 2993 cm 3 s 210 kW resp. 580 Nm.

BMW 6 Cabrio
Model630i650i635d
Zdvihový objem [cm3]299647992993
Válce/ventily6/48/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]200/6700270/6300210/4400
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]320/2750-3000490/3400580/1750-2250
Max. rychlost [km/h]250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,7 (7,0)5,5 (5,6)6,6
Komb. spotřeba [l/100 km]8,3 (8,1)12,6 (10,9)7,2

Ondřej Láník
Diskuze (54)
28. 6. 2007 10:39
Re: nejlacinější z laciných
Tak napiš ten příklad, kam se sahá a pro co.
28. 6. 2007 10:38
Re: nejlacinější z laciných
Pěkně píšeš. No, za toho Chairmana nemůže Mercedes, nýbrž... Chairman. S CLS souhlas. A mrkni na A5... zas to trochu posunuli.
28. 6. 2007 06:36
BMW vs "xxx"...
BMW spravi retuse dizajnu, zdokonali uz dokonalu techniku, prida nove motory a par technickych noviniek - a faceliftovany model je na svete. Ini nechaju vsetku techniku tak (vsak je dobra, naco menit?), zmenia dizajn a maju nove auto, ktore opat raz o konsku hlavu predbehlo vsetku konkurenciu... >:-[]
Avatar - Falco
27. 6. 2007 23:48
Re: nejlacinější z laciných
Věc názoru, já třeba považuji X5 za nejpovedenější SUV na trhu....
27. 6. 2007 23:46
Re: nejlacinější z laciných
To jsou silná slova... Doufám, že tím zráním nemáš na mysli klon č.3 z Laguny?... I zde byl otištěn rozhovor s Mistrem Bé, který nám vysvětloval, že teď ještě nenastal čas na změnu tváře, nýbrž na pilování výrazu. A to se děje (právě u X5). Někde jsem viděl novou sedmičku a je to vono... Popravdě jsou BMW, Mercedes a AUDI dnes nejkrásnější auta světa.