Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW řady 7 G11/12 zhubne až 170 kg díky karbonu a hořčíku

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 22. 12. 2014 • 02:26
58
6
Zobrazit náhledy (58)
BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW
BMW sedmičkové řady již netrpělivě vyhlíží svého nástupce. Bude znatelně lehčí díky štědřejšímu využití uhlíkových kompozitů a dalších pokročilých materiálů.

BMW řady 7 se v nové, v pořadí již šesté generaci G11/G12 představí příští rok v září ve Frankfurtu. První interní kód dostane verze s kratším rozvorem, druhý logicky ta prodloužená. Prototypy je možné občas potkat i na německých dálnicích. Ještě se ale skrývají pod řádnou dávkou kamufláže. Ovšem znáte to, devět měsíců uteče jako nic. A hlavně, první technickou vychytávku z ní uvidíme již 6.-9. ledna na Consumer Electronics Show (CES) v nevadském městě hazardu Las Vegas. Bude jí samočinný parkovací asistent, který se kromě jiného aktivuje tlačítkem na klíčku.

Německý časopis Auto Zeitung ovšem sděluje další technické podrobnosti. Tak předně, nová sedmička zhubne až 170 kg, samozřejmě v závislosti na verzi. Očekávaná vlajková loď bavorské automobilky s modrobílým logem totiž ve své konstrukci uplatní plasty vyztužené uhlíkovými vlákny, několik druhů vysokopevnostní oceli a také horčíkové a hliníkové slitiny. Všechny materiály jsou lehké a na jejich ceně u luxusní limuzíny zas až tak nesejde, vždycky se jednalo o výkladní skříň aktuálních možností na kolech.

Sedmá série v novém vydání bude mít také nižší těžiště, což je takový malý návrat ke generaci E38 z let 1994-2001. Samozřejmě v souvislosti s tím konstruktéři upravili i rozložení hmotnosti na obě nápravy. Vnější tvary vozu ovšem mají představovat spíše evoluci než revoluci, potažmo návrat k tradičnímu vzhledu. Zvětší se hlavně ledvinky na agresivnější přídi.

Základ palety zážehových turbomotorů představuje dvoulitrový čtyřválec 730i se 191 kW, šestiválec 740i/iL nabídne 243 kW, vidlicový osmiválec 750i/iL pak 338 kW. Špičkovým agregátem v portfoliu se stane dvanáctiválec 760i/iL. Kdepak downsizing! Vidlicové srdce s objemem 6,6 l a výkonem až 441 kW daruje koncernový Rolls-Royce, Mnichov tedy pro něj nemusí chodit daleko. Plug-in hybridy zase zvládnou ujet až 100 km jen na elektřinu, a to ve verzi 740e/Le. Slabší 730e s 202 kW musí stačit šedesátikilometrový akční rádius. Řadit v nich bude devítistupňový výhradně automat a standardem se má stát xDrive. Konvenční verze se spokojí s osmistupňovým a čtyřkolkou u vybraných modelů. Rozhodně se nemusíme obávat ani absence turbodieselů, bez kterých by bylo luxusní auto v Evropě nemyslitelné prodávat. Základní 730d nabídne 200 kW.

A výbava? Konkurenci Mercedes-Benzu i Audi mají v bavorské metropoli stále na mušce, takže nesmí zůstat pozadu. Standarde jsou diodová přední světla včetně mlhovek, za příplatek dostanete lasery. Hlavně však budou menší než u současné řady. Zadním LEDkám zůstane typický tvar do L. Wi-Fi hotspot pro permanentní připojení k Síti, bezdrátové dobíjení mobilů na palubě a špičkové audio značky Bowers & Wilkins jsou jen malou ochutnávkou. Očekávejme veškerý komfort pro čtveřici cestujících s novou klimatizací, spoustou dřeva a změní se i informační systém iDrive.

Související články

Témata
Avatar - AUDIRS6
22. 12. 2014 17:43
Re: Hmotnost
Suhlas ! :yes:
Som rad, ze cela D3 to pochopila, a naordinovali taku dietu ;-)
22. 12. 2014 16:53
Re: Hmotnost
I kdyby to bylo "jen" 120, tak každých 100 kilo dolů je znát. Vždyť M5ka váží 1940 kg (EU), což je jednoznačně moc.
Avatar - AUDIRS6
22. 12. 2014 13:23
Re: Hmotnost
Na inom serveri to praveze tak aj vysvetlovali - ze zakladny 730i bude jazdne dynamicky ako aktualny zakladny benzinak, ale vdaka ubytku 2 valcov to bude ta vacsia uspora hmotnosti. U ostatnych vraj teda mozno realne cakat dietu cca 120 kg.
Ale toto su vsetko len predcasne dohady, po Frankfurte bude jasno.
Avatar - fOE
22. 12. 2014 13:06
Re: Hmotnost
Nechysta se do 7er nejaky novy r4 misto r6 (treba 25d)? Ptam se aby ta "uspora", ktera vypada na papire velice pekne, nebyla ve vysledku u vetsiny motorizaci nejakych 50kg.
Avatar - Dinar
22. 12. 2014 12:19
Re: Hmotnost
Mám to stejně, F10 je moc těžká, nová 7er reálně naznačí, ale vypadá to konečně na správný směr. 2016-17 se předvede 5er a nový XF, tam se bude lámat chleba, jen doufám, že jag nezabije šestiválce nutnou čtyřkolkou. ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku