Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW X3 2009: Příprava na GLK, Q5 a XC60

Václav Pavlečka
Diskuze (64)
Nejen změnu v označování a několik drobných úprav čeká BMW X3 modelového roku 2009. Německá automobilka rovněž uvede dvě speciální edice X3 xDrive. První nese v názvu Lifestyle, druhá Exclusive. Nové verze X3 budou v prodeji od letošního podzimu.

Kadence s jakou BMW uvádí novinky během letošního července je obdivuhodná. Po zcela novém BMW řady 7 a faceliftu trojkové řady je zde kalibr nejmenší - inovace BMW X3.

Nové označování

Logika systému označování motorických verzí BMW X3 kopíruje šablonu, zavedenou v BMW X6. Poslední dvojčíslí ne vždy označuje zaokrouhlený objem motoru a před ním je zdůrazněna přítomnost pohonu všech kol, který u mnoha konkurentů přestává být pravidlem. Základní agregát o zdvihovém objemu dvou litrů nese označení xDrive20i, vrcholný třílitr s dvoustupňovým přeplňováním bude BMW prodávat jako xDrive35i.

Edice Lifestyle a Exclusive se představují

Rok 2009 znamená pro X3 především rozšíření nabídky příslušenství a doplňků. Edice Lifestyle i Exclusive přijdou s exkluzivní nabídkou barev v exteriéru i interiéru. První zmíněná verze bude standardně dodávána se 17“ litými koly, k vrcholné motorizaci však BMW bude dodávat ještě o něco rozměrnější kola o průměru 18“. Interiér bude zdobit kůží obšitý volant. Zákazníci si budou moci vybrat z několika variant provedení polstrování - od kombinace látky s kůží až po celokožená sedadla.

Verze Exclusive přichází s novou barvou karoserie (minerální zeleň) a standardně dodávanými 18“ litými koly. Uvnitř vozu bude podobně jako v edici Lifestyle volant obšitý kůží a zákazníci budou rovněž moci zvolit kožené čalounění sedadel. Ke komfortu posádky přispěje loketní opěrka v přední části kabiny. Pocit luxusu dodá dřevěné obložení interiéru ze světlého ořechu.

Obě speciální edice, osazené čtyřválcovými motory, budou mít typické ledvinky v masce vozu v metalické grafitové barvě a oválnou koncovku výfuku. X3 Lifestyle i Exclusive nabídnou střešní nosiče ve stříbrné matné barvě a rozšířený systém odkládacích schránek.

Nový balíček výbavy na přání

Pro motoristy, kteří prahnou po ještě větší výbavě v modelu X3, je od podzimu k dispozici balíček výbavy Comfort Plus. Ten obsahuje systém Servotronic, který reguluje účinek posilovače řízení podle rychlosti vozu. Nechybí ani multifunkční volant, automatická klimatizace, nebo čelní sklo se speciální reflexní vrstvou, která se zasluhuje o menší zahřívání kabiny. Pohodu při řízení zvýší vnitřní zpětné zrcátko, které zabraňuje oslnění řidiče. Audiofilní jedinci si vychutnají kvalitu audiosystému BMW Business. Aby X3 dostála označení SAV (Sports Activity Vehicle), přidalo BMW do balíčku Comfort Plus také vak na lyže a přídavné odkládací schránky.

Pokud si výbavu Comfort Plus pořídíte do edice Lifestyle, chybět nebude ani dešťový senzor, který už však patří mezi standardní výbavu verze Exclusive. Jestliže se rozhodnete pro kombinaci „obyčejné“ X3 v kombinaci s Comfort Plus, nepřijdete o kůží obšitý volant (jinak součást výbavy obou speciálních edicí) a kola z lehkých slitin.

Něco nového pro všechny

Speciální edice, nespeciální edice – všichni majitelé BMW X3 modelového roku 2009 se dočkají několika kosmetických změn. Například rotační tlačítko pro ovládání rádia a navigace (pokud se zákazník rozhodne si ji za příplatek pořídit). Dalším detailem je pochromování tlačítka ruční brzdy. Majitele stylových přístrojů Apple iPhone jistě potěší možnost dokoupení adaptéru pro propojení jejich telefonů s X3.

TESTY BMW X3 na AUTO.cz
BMW X3 2.0d - luxusní low-end (11/2005)
BMW X3 2.5si - Sametový poklid (07/2007)
BMW X3 3.0 sd - Silový Doping (12/2006)
BMW X3 3.0d - Faktor X, 2x video (02/2004)
BMW X3 3.0i - podruhé do téže řeky (+video) (02/2005)
BMW X3 3.0i – Na vysoké noze (04/2004)

Václav Pavlečka
Diskuze (64)
16. 7. 2008 05:29
Re: STŘEDNÍ PRESUVAČKA
Taky by Ecko melo byt odvaznejsi nez to stavajici. Vedle 5 je to starenka ;-)
16. 7. 2008 05:28
Re: STŘEDNÍ PRESUVAČKA
Souhlas, jen je potreba dbat na exterier, provedeni Avantgarde vypada presne tak, jak by M-B melo, Classic je prilis usedly, nevyrazny a vypada jako starsi model nez doopravdy je. Tam vidim mireni na duchodce. Vubec nejvic mu to slusi s AMG paketem :-) . Jen se mi zdal uvnitr mensi nez BMW3 (byt to je zrejme jen o pocitu, mozna o vyssi palubni desce nez ma "trojka"). Jizdni vlastnosti jsou velmi prijemne a auto je i se sportovnim podvozkem stale komfortni. :yes:
16. 7. 2008 05:21
Re: STŘEDNÍ PRESUVAČKA
Pravdu dis ;-) . Tahle kategorie ma jeden problem...nenabizi krome obvykle pripojitelneho zadniho (predniho) nahonu nic vic nez obycejna kombi. Naopak ztrata preciznich jizdnich vlastnosti je zejmena po presednuti z osobaku tristni. X3 se ve srovnani s klasickou "trojkou" chova jako lod na rozbourenem mori, nic na tom nemeni, ze mezi ostatnimi SUV vycniva. Dalsim jejim problemem je velmi zastaraly inetrier, ktery byl stejne jako nektere detaily karoserie osklivy jiz pri predstaveni. Stredova konzola tvarove pripomina snad nejvice puvodni Fiat Bravo, vse je jakoby krehke. Pokud bych uz musel jit do SUV, pak bych radsi volil mezi upravenymi kombi a la Allroad. Presto radsi preferuji "normalni" kombiky. Za nizsi cenu poskytuji vice pozitku za volantem, o nizsi spotrebe a lepsim zrychleni se stejnymi motory neni ani potreba psat.
P.S.: XC60 je pravda moc pekna, GLK jsem zatim nazivo nevidel a na Q5 jsem zvedav. Jeji vetsi sourozenec vypada jako pregnantni plejtvak, coz by se u mensiho modelu nemelo opakovat.
15. 7. 2008 20:02
Re: X3
X3 vždycky bylo a vždycky bude zmenšená X5ka pro chudý. To auto vypadá v reálu naprosto strašně, pokud člověk viděl X5ku. X5ka a ted X6ka jsou super, ale X3 bylo nudný hned jak ho uvedli.
15. 7. 2008 14:52
Re: STŘEDNÍ PRESUVAČKA
Určitě.