Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW X3: oficiálně po faceliftu + nové twin turbo

Tomáš Votruba
Diskuze (253)
Kompaktní SUV od BMW pod názvem X3 se objevilo v roce 2003 a doplnilo většího bratříčka X5. Nyní po třech letech bavorští inženýři znovu usedli ke stolu a udělali pro X3 facelift, který přináší několik vylepšení.

Kompaktní SUV od BMW pod názvem X3 se objevilo v roce 2003 a doplnilo většího bratříčka X5. Nyní po třech letech bavorští inženýři znovu usedli ke stolu a udělali pro X3 facelift, který přináší několik vylepšení. Žádné revoluční změny nečekejte, vůz byl opticky pouze vyhlazen, významnější změny najdeme pod kapotou. Je jasné, že tento facelift je posledním oživením X3ky před uvedením nového modelu, který se v Mnichově pomalu připravuje, a to včetně nové generace větší X5.

Zvenku by "novou" X3 poznají pouze fajnšmekři nebo majitelé současných modelů, design se nijak nezměnil, díky změnám na předním nárazníku a novým materiálům vypadá omlazená X3 dospěleji a elegantněji. Zadní světla dostala do vínku LED diody pro lepší dojem při pohledu zezadu. Vůz je v sérii vybaven 17palcovými pneumatikami, model X3 3.0sd stojí na osmnáctkách a na přání můžete mít i 19palcová kola. Lepších materiálů se dočkal také interiér, který nyní působí mnohem sportovnějším dojmem, a to hlavně díky prvkům z hliníku. Příznivci klasických materiálů mohou místo hliníku volit imitaci dřeva.

Nové twin turbo 3.0sd

Největší novinku najdeme pod kapotou. Jde o zcela nový šestiválcový turbodiesel 3.0sd, který je vybaven dvoustupňovým přeplňovaním VTT (Variable Twin Turbo). Motor disponuje vstřikováním nafty common-rail a nechybí ani filtr pevných částic. Motor 3.0sd se může pochlubit výkonem 210 kW/286 koní a špičkovým krouťákem 580 Nm, což jsou ještě lepší hodnoty než u 535d (200 kW, 560 Nm). X3 3.0sd tak zvládne sprint na stovku za 6,6 s a ručička tachometru se zastaví až u rychlosti 240 km/h. Další vznětovou alternativu představuje klasický šestiválec 3.0d (160 kW, 500 Nm), případně čtyřválec 2.0d (110 kW, 330 Nm). Je zvláštní, že nebyl použit silnější motor o výkonu 120 kW/163 koní z nové trojky, ale 110 kW je skutečně realitou. Oficiální presskit od BMW nelže.

Pokud dáváte přednost spíše benzínovým radovánkám, můžete se těšit na novou generaci zážehových šestiválců o objemu 2.5 a 3.0 litru s výkonem 160 kW/218 koní a 250 Nm, resp. 200 kW/272 koní a 315 Nm. Oba motory mají hořčíkový blok, proměnné časování Bi-Vanos a variabilní zdvih ventilů Valvetronic. Základní pohonnou jednotkou zůstává zážehový čtyřválec 2.0i (110 kW, 200 Nm). Všechny varianty jsou standardně vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou. Špičková verze 3.0sd má v základu vylepšený šestistupňový automat.

Od září ve vašem supermarketu

Vylepšení se dočkal také systém jízdní stability DSC (Dynamic Stability Control), který reaguje lépe při extrémním brždění, má funkci suchého brždění, dále HDC (Hill Descent Control) pro bezpečnou jízdu z kopce a další vychytávky, které známe například z pětky. Tohle všechno má za úkol bez remcání spolupracovat s pohonem všech kol xDrive, který má základní rozdělení 40:60. Modernizovaná X3 od BMW se začne prodávat během září, základní cena je v Německu stanovena na 33 500 euro.

Tomáš Votruba
Diskuze (253)
29. 6. 2006 15:14
Re: OT: LIBORE, TO SE VÁM POVEDLO
Nepotřebuju, abys mi tu vyjadřoval sympatie. Manitou tvrdě ujel. Tohle se prostě v životě nedělá. A já se stydím za to, jak se jeden z nás zachoval k redaktorovi.
29. 6. 2006 14:21
Re: OT: LIBORE, TO SE VÁM POVEDLO
Ano, Manitou, nezvolil jsi správné slovo, nezvolil jsi správnou formu... ani ses za to neomluvil (veřejně), a tedy obsah toho co se stalo je... klasickej, zoufalej trapas. A já ti to píši proto, aby sis nemyslel, že jsme tu všichni tak nevyzrálí jako ty. To ty jsi napsal, že hodláš sdělovat VÝTKY. TY, Manitou! :no: :no: :no:
29. 6. 2006 13:50
Re: OT: LIBORE, TO SE VÁM POVEDLO
Nahoře jsi napsal, ty hulváte, že bys chtěl napsat VÝTKY (!) k videu. Kde bereš tu odvahu si dovolit tohle napsat veřejně redaktorovi, kterej natočí dokonalé video... a kvůli komu asi myslíš? Bohužel i kvůli takovejm nevychovancům a slonům v porcelánu, jako jsi ty, manitou. Ty ho jednou větou pochválíš a v druhé větě ho připravíš na to, že mu budeš (asi laskavě) sdělovat nějaké - VÝTKY. Tak tohle ne, Manitou. Tvá neomalenost a zabedněnost tu nebude příčítána k mému účtu. Tuhle trapnost si laskavě vylízej sám. A namísto kopaní do druhejch bys měl požádat správce sítě, aby ten tvůj neskutečněj, neskutečnej lidskej úlet vymazal. :no: :no: :no:
29. 6. 2006 13:27
Re: OT: LIBORE, TO SE VÁM POVEDLO
Jestli máš problém s tím uznat, žes neskutečně ulétl, pro mne tu na kolenou klečet nemusíš... pak ale mlč a namaž si ten trapas ještě po vlasech. Takhle se ztrapnit Manitou... to chce talent mistra :no:
29. 6. 2006 13:08
Re: OT: LIBORE, TO SE VÁM POVEDLO
O sobě přemýšlej, o svém neskutečném trapasu, manitou. Až něco podobného způsobím já, properem tu GTIho... Dnes jsi král trapnosti ty.