Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW X5 xDrive40e v Německu v přepočtu od 1.880.000 Kč

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
První produkční plug-in hybrid značky BMW mimo divizi i již má stanovenu cenu pro německý trh. V Česku se podle dostupných informací objeví 14. listopadu.

BMW X5 xDrive40e, které přímo navazuje na koncept X5 eDrive představený nejprve v roce 2013 na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem na následně v loňském roce v New Yorku, je na německém trhu nabízeno za částku od 68.400 eur (zhruba 1.880.000 Kč).

Pohonná soustava prvního sériového plug-in hybridního BMW kategorie Sports Activity Vehicle (SAV) se skládá ze zážehového dvoulitrového přeplňovaného čtyřválce a elektromotoru. Konvenční jednotka poskytuje 180 kW a 350 N.m, ta synchronní elektrická pak 83 kW a 250 N.m.

Kombinovaný výkon obou agregátů je 230 kW a o přenos 450 N.m na všechna kola se stará osmistupňová převodovka Steptronic. BMW X5 xDrive40e zvládne sprint z 0 na 100 km/h za 6,8 s a dosahuje maximální rychlosti 210 km/h.

BMW X5 xDrive40e přitom v kombinovaném režimu spotřebuje pouze 3,4 – 3,3 litru paliva na 100 kilometrů. Průměrná spotřeba elektrické energie na stejnou vzdálenost dosahuje pouze 15,4 – 15,3 kWh. Emise CO2 činí 78 – 77 gramů na kilometr. BMW k těmto hodnotám dodává, že jsou uváděny dle testovacího cyklu EU pro plug-in hybridní vozidla, mohou se lišit podle rozměru použitých pneumatik.

Elektrickou energii dodává lithium-iontová baterie s poměrně nízkou kapacitou 9 kWh a čistě za využití elektromotoru lze ujet 31 km a pohybovat se přitom rychlostí maximálně 120 km/h.

Při použití domácí zásuvky jejich nabití trvá 3 hodiny a 50 minut, pokud si klient koupí firemní Wallbox, zkrátí se potřebný čas na dvě a tři čtvrtě hodiny. V nabídce jsou verze Pure a Pro. Konektor se dá logicky připojit i ke kterékoliv běžné veřejné stanici.

Z důvodů úspory prostoru jsou vysokonapěťové akumulátory umístěny pod podlahou zavazadlového prostoru, kde jsou také velmi dobře chráněné v případě nárazu. Stále zůstává k dispozici objemný prostor pro zavazadla s kapacitou 500 až 1720 l a třídílným sklápěcím zadním opěradlem.

Standardní výbava modelu BMW X5 je u plug-in hybridní verze dále rozšířena a obsahuje například navigační systém Professional či nezávislé topení a ventilační systém. Tyto prvky jsou napájeny z akumulátorů nebo přímo z hlavního zdroje v případě, že se vůz dobíjí.

BMW X5 xDrive40e nabízí i s paket adaptivního podvozku Comfort, obsahující zadní vzduchové odpružení a aktivní tlumiče Dynamic Damper Control.

Navíc, prakticky každá součást z nabídky volitelné výbavy, která je dispozici pro model BMW X5, může být zvolena i pro plug-in hybridní provedení. Designové pakety Pure Experience a Pure Excellence pro exteriér a interiér jsou pro model BMW X5 xDrive40e rovněž k dispozici, stejně jako M sportovní paket či řada prvků z programu BMW Individual.

BMW uvádí, že pro model X5 xDrive40e jsou k dispozici všechny asistenční systémy a mobilní služby od BMW ConnectedDrive, ať už jsou součástí standardní či volitelné výbavy.

Funkce inteligentního řízení energií je specifickou výbavou tohoto modelu, která funguje ve spojení se standardně dodávaným navigačním systémem Professional. Kdykoliv je aktivováno navádění k cíli, data o profilu trati a dopravní informace se v reálném čase přenášejí do řízení pohonného ústrojí.

Specifická verze aplikace BMW Remote, určená pro hybridní automobily, umožňuje zjistit stav nabití akumulátorů, najít veřejné dobíjecí stanice či ukázat hodnocení hospodárnosti BMW X5 xDrive40e přes chytrý telefon. Stejně lze nastavit i přídavné topení a ventilaci.

Mezi specifické asistenční služby patří i ChargeNow, umožňující bezhotovostní přístup k rozšířené partnerské síti dobíjecích stanic a placení poplatků pomocí ChargeNow karty. Služba ParkNow Longterm zase usnadňuje hledání parkovacího místa nebo umí zarezervovat parkovací místo u dobíjecí stanice.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
18. 6. 2015 11:26
nove auto nvm nvm nebavi mne cekat
A jak dlouho se na neho bude cekat? Rok jak na superba nebo na fabii, ktera je sice hezka ale nikdo nevi jestli se nebude *? Dnes se ta vyroba aut osizuje, ty trivalce to je zlo. Nedam dopustit na starej sestivalec z bazaru, mate ho hned a kdyz vyberete dobrej kus tak je to drzak bez investic...
17. 6. 2015 20:30
Re: 9kW za temer 4 hodky?
Wallbox je jednofázový 32 A. Třífázový rozvod bohužel není zase tak rozšířený. I když by nebylo špatné, kdyby nabídli i třífázovou verzi (nebo 3x63, nebo i 3x125 A). A nabízí integraci s domovním systémem. Na druhou stranu člověku nic nebrání v pořízení lepší stanice. Rozhraní je standardní.
17. 6. 2015 18:21
To je fakt "krasavec".
Ale nepochybuju o tom,že si to někdo koupí,je to přece ten prémiovej bavorák.No já raději zavzpomínám na staré dobré časy,kdy BMW vyrábělo opravdu zajímavá auta a kdy se mnichovští dizajnéři neinspirovali tvary korejských SUV.
Avatar - R32
17. 6. 2015 18:11
Re: Tuhle X5
Ale samozrejme... len si musíš objednať tie najužšie eko pneu, žiadnu extra výbavu kvôli váhe, klímu vôbec nepoužívať a hlavne jazdiť z kopcov >:D
Avatar - Inferius
17. 6. 2015 17:18
Tuhle X5
si objednám alespoň 3x jestli to bude jezdit za 3,4 :-) >:D