Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW X5 xDrive40e: Velké bavorské SUV jako sériový plug-in hybrid

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 16. 3. 2015 • 14:46
54
1
Zobrazit náhledy (54)
BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5
Studie X5 eDrive z Frankfurtu 2013 se dočkala sériové podoby, BMW představuje svůj první produkční plug-in hybrid mimo divizi i.

X5 eDrive se ukázala také Američanům ještě loni v New Yorku v mírně pozměněné podobě. Je nasnadě, že do ní Bavoři vkládají velké naděje, doba takovým vozidlům velí a přeje. I když byl debut oproti původním plánům posunut až na letošní jaro. Sériový model dostal označení xDrive40e. Pohonná soustava se ovšem skládá z malého zážehového dvoulitrového přeplňovaného čtyřválce a elektromotoru. Konvenční jednotka ovšem poskytuje působivých 180 kW a 350 N.m, ta synchronní elektrická pak 83 kW a 250 N.m.

Kombinovaný výkon obou agregátů je samozřejmě nižší: 230 kW, o přenos celých 450 newtonmetrů, jak už výše zmíněný název napovídá, na všechna kola se stará osmistupňová převodovka Steptronic. Energii dodává lithium-iontová baterie s poměrně nízkou kapacitou 9 kWh, není tedy divu, že auto ujede s bzučícím motorem pouze 31 km. A maximálně stodvacítkou, výše mohutné SUV nepustí elektronika. Při použití domácí zásuvky jejich nabití trvá 3 hodiny a 50 minut, pokud si klient koupí firemní wallbox, zkrátí se potřebný čas na dvě a tři čtvrtě hodiny. V nabídce jsou verze Pure a Pro. Konektor se dá logicky připojit i ke kterékoliv běžné veřejné stanici. Články se nacházejí kvůli bezpečnosti pod podlahou zavazadelníku, rezervu auto beztak nemá. Jeho velikost tak nijak neomezují, v základu se do něj vejde 500 l zbytečností, ve dvoumístném uspořádání i 1720 l. Ani o na tři části dělenou a sklopnou zadní lavici hybrid nepřišel.

Osmnáctipalcová litá kola obouvají pneumatiky rozměru 255/55. Částečně elektrická X5 není žádná lehká váha, 2230 kg představuje slušnou zátěž. Oblíbenou akcelerační disciplínu z klidu na stovku ovšem zvládne za vcelku slušných 6,8 s a na německých dálnicích také nepředstavuje žádnou brzdu. Umí se totiž rozjet až na 210 km/h. Normovaná spotřeba benzinu je samozřejmě supernízká, dosahuje 3,3 l/100 km, v případě elektrické energie udává výrobce 15,3 kWh, ale jak už bylo řečeno, baterie má kapacitu nižší. Napájí navíc klasický dvanáctivoltový akumulátor.

K dispozici je trojice režimů jízdy, které se dají přepínat tlačítkem eDrive na středové konzole. Automatický mód využívá sílu elektromotoru ke zrychlení, Max slouží k jízdě na „čistší“ zdroj energie kupříkladu ve městě. Save pak rekuperuje při brzdění. Módy Comfort, Sport a Eco Pro dále rozdělují jízdní programy. Hybrid je vybaven adaptivním odpružením, o komfort se na zadní nápravě stará vzduch.

Nechybí balíček on-line služeb ConnectedDrive, standard představuje navigace Professional s dopravními informacemi v reálném čase. Mobilní aplikace Remote byla upravena tak, aby zobrazila specifická data včetně aktuálního stavu nabití a případných dobíjecích stanic v bezprostředním okolí. Klimatizaci a ventilaci lze řídit na dálku, tuto vymoženost měl už i původní koncept. Ve spolupráci s partnery BMW nabízí kartu ChargeNow pro bezhotovostní veřejné dobíjení, ParkNow Longterm pak vyhledá parkovací místo s příslušným stojanem.

Plug-in hybrid X5 se dá samozřejmě vyšperkovat i vzhledově, ať už zvenčí, či uvnitř, včetně obvyklého hávu M Sport. Komu to nestačí, obrátí se na divizi Individual. Automobil se bude vyrábět stejně jako ostatní SUV s modrobílým logem v americkém Spartanburgu (Jižní Karolína).

Témata
16. 3. 2015 20:58
450 newtonmetrů na všechna kola
Doporučoval bych nepoužívat formulace ve stylu:
"...o přenos celých 450 newtonmetrů ...na všechna kola se stará osmistupňová převodovka...".
Zní to poněkud diletantsky, vzhledem k faktu že hodnota momentu se v převodech výrazně mění

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku