Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW Z4 (2012): Čtyřválcové turbobenzíny místo šestiválců i pro roadster

BMW Z4
BMW Z4
BMW Z4
BMW Z4
37 Fotogalerie
Přeplňované dvoulitrové čtyřválce nahradí v BMW Z4 dvojici třílitrových řadových šestiválců.

BMW nabídne pro roadster Z4 modelového roku nové přeplňované benzinové čtyřválce o objemu 1997 cm3. Ty bude možné kombinovat i s osmistupňovým automatem. Stejné motory se od podzimu objeví také v sedanu a kombi řady 5.

Prvním nově nabízeným čtyřválcem je sDrive28i, který nahradí atmosférický šestiválec sDrive30i o výkonu 190 kW. Přeplňovaný čtyřválec, již nabízený pro X1, však poskytne 180 kW v 5000 min-1, vrchol točivého momentu 350 Nm je dostupný už od 1250 min-1. Předchozí šestiválec nabízel 310 Nm.

Z4 sDrive28i zrychlí z 0-100 km/h za 5,6 s, což je o 0,2 s rychleji, než třílitrový předchůdce, maximální rychlost 250 km/h zůstala totožná. Kombinovaná spotřeba klesla na 6,8 l/100 km (oproti 8,5 l/100 km).

Druhý benzinový čtyřválec – sDrive20i – se stane základní nabízenou motorizací pro Z4 a nahradí tak třílitrový šestiválec sDrive23i. Nový dvoulitr nabídne výkon 135 kW v 4800 min-1 a točivý moment 270 Nm v 1250 min-1. Oproti předchůdci to je o 15 kW méně a o 20 Nm více.

Spotřeba v kombinovaném cyklu má proti předchůdci klesnout o 1,7 l na 6,8 l/100 km. Roadster s tímto čtyřválcem zrychlí z 0-100 km/h za 6,9 s a jede až rychlostí 235 km/h.

V základu budou oba dvoulitrové benzinové čtyřválce kombinovány s šestistupňovou manuální převodovkou, za příplatek bude osmistupňový automat s možností manuální řazení pomocí páček pod volantem. Předchozí jednotky, které čtyřválce nahrazují, byly kombinovány s šestistupňovými automaty.

Oba motory mají stejný konstrukční základ. Jsou tak vybaveny turbodmychadlem twin-scroll, variabilním zdvihem ventilů Valvetronic, časováním ventilů Double-Vanos a přímým vstřikováním HPI se solenoidovými vstřikovači. Systém pracující s tlakem 200 bar za studena používá více vstřiků během pracovního cyklu, obvyklým stavem je ale dopravení paliva do spalovacích komor jedním vstříknutím. Standardem bude pro obě verze Auto Start-Stop.

Novinkou pro modelový rok 2012 se dále stane paket Design Pure Balance. Ten nabídne kožené čalounění v černé barvě, nebo v novém hnědém odstínu Cohiba s bílým prošíváním. Tyto prvky doplňují sportovní sedadla a dřevěné obložení Fineline Anthracite. Paletu nabízených barev rozšíří bílá metalíza Mineral.