BMW Z4 sDrive35is: Vyšší výkon a M paket jako náhrada za skutečné Z4 M
Nejsilnější verze nové generace BMW Z4 se představí na lednovém autosalonu v Detroitu, tedy ve stejnou dobu a na stejném místě, kde mělo aktuální provedení před rokem premiéru. Z4 M se v současné generaci vyrábět nebude, v pořadí čtvrtá motorizace v nabídce ale dokáže být relevantní náhradou.
Z4 M se slavným šestiválcem 3,2 l (S54B32) dosahovalo výkonu 252 kW a 365 Nm. Z4 sDrive35is se svým přeplňovaným třílitrem nabídne stejný výkon (250 kW), točivý moment je ale díky dvojici turbodmychadel výrazně vyšší – 450 Nm, při overboost zvýšený na 500 Nm. Převodovka je standardně sedmistupňová dvouspojková (pro sDrive35i za příplatek).
Za navýšením výkonu o 25 kW ve srovnání s sDrive35i stojí zvýšení plnícího tlaku dvou malých paralelně umístěných turb. Novinkou je také již zmíněná funkce overboost, kterou slabší provedení motoru nedisponuje. Akcelerace z 0 na 100 km/h se díky zvýšenému přísunu momentu na zadní kola zkrátila na 4,8 sekundy, nejvyšší rychlost je již tradičně omezena na 250 km/h. Kombinovaná spotřeba zůstává nezměněna – 9,0 l/100 km.
BMW Z4 na Auto.cz |
Test: BMW Z4 sDrive35i – Tlustá Berta válí |
Představujeme: BMW Z4 – Roadster dostal hliníkovou skládací střechu |
Dvouspojková převodovka označovaná Sport Automatic je vybavena dvouhmotovým setrvačníkem. Její řídící software byl upraven byl upraven v souladu se změnami výkonových parametrů motoru. Převodovka umožňuje i manuální volbu převodů, pomocí elektronické řadicí páky na středovém tunelu nebo pádly na volantu. K lepší akceleraci napomáhá také Launch Control.
M Sport paket i pro Z4
Standardem pro Z4 sDrive35is a příplatkovou výbavou pro ostatní verze Z4 se stane nový M Sport paket. Skládá se z aerodynamického paketu a o 10 mm sníženého M podvozku s adaptivními tlumiči. Vzhledové úpravy zahrnují pro M typický agresivnější styling předního nárazníku se zvýrazněnými nasávacími otvory. Zadní nárazník má také ostřeji řezané tvary, antracitově černý spodní díl a odrazky přemístěné výš, blíže ke koncovým světlům. K paketu patří také 18palcová pětipaprsková kola, na přání i 19palcová.
Jen sDrive35is dostane navíc výplně nasávacích otvorů a masku chladiče s matně hliníkovou povrchovou úpravou. Podobný odstín dostane také lak na litých kolech. Vzadu bude specifickým prvkem nejvýkonnější verze dvoudílný difuzor v barvě karoserie.
BMW Z4 - přehled motorizací pro rok 2010 | ||||
Motor | sDrive23i | sDrive30i | sDrive35i | sDrive35is |
Převodovka | 6M (6A) | 6M (6A) | 6M (7DS) | 7DS |
Zdvihový objem [cm3] | 2497 | 2996 | 2979 | 2979 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 6/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 150/6400 | 190/6600 | 225/5800 | 250/5800 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 250/2750-3000 | 310/2600-3000 | 400/1300-5000 | 450 (500)/1400-4500 |
Max. rychlost [km/h] | 242 (239) | 250 (250) | 250 (250) | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6,6 (7,3) | 5,8 (6,1) | 5,2 (5,1) | 4,8 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 8,5 (8,2) | 8,5 (8,3) | 9,4 (9,0) | 9,0 |
Cena [Kč] | 961.974,- | 1.129.700,- | 1.258.660,- | - |