Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW Zagato Roadster se představil v Pebble Beach

David Bureš
Diskuze (4)
Doba mezi tvorbou prvních nákresů BMW Zagato Roadster a jeho zhotovením trvala pouze šest týdnů.

Zhruba tři měsíce po premiéře BMW Zagato Coupé tu je další automobil, na kterém spolupracovala mnichovská automobilka a italská karosárna. Na kalifornském Pebble Beach Concours d’Elegance debutuje BMW Zagato Roadster.

Pozitivní reakce veřejnosti na předchozí kreaci znamenaly, že se Adrian van Hooydonk, viceprezident designu v BMW Group, dohodl s Andreem Zagato na další spolupráci. BMW a Zagato tvrdí, že se rychle shodly na tom, že jejich další společnou prací vznikne roadster. Tento druh vozu totiž podle obou firem nejlépe ztělesňuje čistou fascinaci motorismem, řidič si bez střechy nad hlavou může všemi smysly maximálně užívat jízdu.

Křivky konceptu roadsteru jsou prakticky shodné s předchozím kupé, největším rozdílem je chybějící střecha a jiné barevné provedení. Kupé bylo červené, roadster je šedý, přičemž tento odstín má evokovat tekutý kov. V závislosti na světle se automobil zdá tmavě šedý, nebo naopak světle stříbrný.

Dlouhá kapota a rozvor znamenají, že řidič sedí blízko zadních kol. Svalnatá příď je s kupé totožná, což má dle tvůrců jasně dokazovat spojitost obou aut. Dominantní maska chladiče je tvořena matnými písmeny „z“.

Z boku zaujmou černě lakované A-sloupky, oproti kupé je tu méně výrazná zadní odtoková hrana. Hnědé ochranné oblouky za sedačkami jsou ryzím znakem Zagata, návrháři se při jejich tvorbě inspirovali křídly letadel. Kryt plátěné střechy tvoří dva oblouky, další typický znak italské karosárny. Pětipaprsková kola z lehkých slitin jsou 19palcová.

Výraznější rozdíly proti uzavřenému bratříčkovi najdeme na zádi. Koncová světla se sice rovněž ukrývají pod černými tónovanými skly, řešení horní části zádě je ale jiné.

Vnitřek kombinuje černou s hnědými prvky, oproti kabině kupé působí mnohem luxusněji a elegantněji. Hnědý pás sahající od palubní desky přes prahy dveří až k ochranným obloukům za sedadly má přitom opticky spojovat interiér s exteriérem. Tato barva se dále objevuje i na volantu, středové konzoli nebo kontrastním prošívání na sedačkách.

Ani u roadsteru autoři neprozradili, jaký motor pracuje pod kapotou. Silueta pouze naznačuje, že poháněná jsou zadní kola.

Karosárnu Zagato založil v roce 1919 Ugo Zagato. Společnost, kterou proslavily kreace zejména na podvozcích Alfa Romeo (nejen poválečné SZ a TZ) a Aston Martin, stále zůstává v rodinných rukou, a to už po tři generace.

David Bureš
Diskuze (4)
Avatar - CHerokee
20. 8. 2012 08:20
Re: Auto snů
Souhlasím, doufám, že spěje k výrobě...
Avatar - PlugIN
19. 8. 2012 19:31
hmm
Hoodně pěkný kousíček :-) :yes: :yes: :yes:
19. 8. 2012 16:05
N á d h e r a
uuuuuuu
19. 8. 2012 13:40
Auto snů
Tak tenhle roadster je prostě nádherný. Zagato opět ukázalo, že umí, tleskám ;-) :yes: