Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW Zagato Coupé 2012
BMW Zagato Coupé 2012
BMW Zagato Coupé 2012
BMW Zagato Coupé 2012
76 Fotogalerie

BMW Zagato Coupé přijede k jezeru Como

Aleš Dragoun
Každý rok si připraví nějaká automobilka exkluzivitku na prestižní Concorso d'Eleganza Villa d'Este. Letos je po několika letech na řadě BMW.

V Mnichově se navíc dali dohromady s karosárnou nad jiné povolanou: Zagato! V Cernobbiu u jezera Como tak uvidíme červené dvoumístné kupé s německou technikou a šaty z Milána. I když, o technice toho zatím mnoho nevíme. Jeho silueta napovídá, že zůstalo u klasiky s pohonem zadních kol, ale co se skrývá pod kapotou, v Bavorsku tají.

Za tvary jsou zodpovědní Adrian van Hooydonk, Karim Habib a Japonec Norihiko Harada, současný šéfdesignér italské firmy. Čalounění a barvy měla na starosti žena: Marella Rivolta, manželka Andrey Zagata. Vůz je lakován rudou barvou Rosso Vivace.

Při návrzích byla použita samozřejmě nejmodernější výpočetní technika, ale auto se rodilo ručně včetně hliníkové karoserie. Dlouhá kapota, střecha připomínající dvojitou bublinu a boční okna - rukopis Zagata je jasně patrný. Zepředu si ale vůz nespletete, typické ledvinky BMW zde nemohou chybět. Chromovanou mřížku chladiče ovšem tvoří malá písmena „z“, podobná jsou i na předních blatnících. Vzadu najdeme vysokou odtokovou hranu tak trochu v retro stylu. Pod zadním sklem je ukryt zavazadlový prostor, jeho součástí jsou cestovní taška a kabelka. I ty byly navrženy pochopitelně u Zagata. Sportovní kokpit je čalouněn kůží ve světlých a tmavých odstínech šedé.

Karosárnu Zagato založil v roce 1919 Ugo Zagato. Současným šéfem je muž stejného příjmení s křestním jménem Andrea. Společnost, kterou proslavily kreace zejména na podvozcích Alfa Romeo (nejen poválečné SZ a TZ) a Aston Martin, tak stále zůstává v rodinných rukou. Už ve třetí generaci.

Ač BMW sídlí v Německu, s Itálií mělo vždy co do činění. Vzpomeňme například kupé 328 pro závod Mille Miglia s karoserií Touring, ovšem dle návrhů profesora Kamma. Víte, odkud pocházela maličká bublinovitá Isetta? Ano, od firmy Iso z Milána. Té šéfoval Renzo Rivolta. Příjmení Rivolta už jsme v článku jednou vzpomínali. Na Apeninském poloostrově vznikly tvary malého modelu 700 s motorem vzadu (1959), kupé BMW 3200 CS (1962, Bertone) nebo dnes kultovní „placky“ M1 (1978).