BMW zaznamenalo rekordní prodeje, dařilo se i Volkswagenu

BMW vykázalo vyšší prodej v Číně, který pomohl vyrovnat propad v Evropě a v USA. Zvýšení odbytu osobních aut své vlajkové značky VW v únoru zaznamenala i automobilka Volkswagen. Zákazníci se stali majiteli 407.600 vozů, což je o 1,5 procenta více než před rokem.
Společnost BMW v únoru dodala skoro 141.100 nových vozů. V Číně skupině prodej vzrostl o více než 29 procent. V Evropě, která se zotavuje z dopadů úvěrové krize, se ale odbyt snížil o 1,5 procenta.
BMW kromě automobilů stejnojmenné značky prodává také vozy dceřiných britských značek Mini a Rolls-Royce. Dodávky modelů Mini minulý měsíc klesly o skoro 14 procent. Automobilka se teď chystá spustit novou generaci vozů, které by do prodeje měly přijít v polovině tohoto měsíce.
Volkswagenu stouply dodávky osobních automobilů VW na evropských trh za první dva měsíce letošního roku o skoro šest procent. V Číně značka v lednu a v únoru předala o 11,6 % více vozů než před rokem. V Rusku jí ale odbyt za stejné období klesl o 11 procent, což firma vysvětlila náročnou situací na trhu.
"Ačkoli situace na některých trzích byla občas složitá, značka Volkswagen Osobní vozy se v prvních dvou měsících roku nadále vyvíjela dobře," sdělil člen představenstva Christian Klingler, který je ve firmě zodpovědný za prodej.
Volkswagen, jehož součástí je i Škoda Auto, je největší automobilkou v Evropě. Do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem aut na světě. Součástí koncernu Volkswagen jsou i značky Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini či Seat. Předloni firma převzala výrobce sportovních vozů Porsche.