Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bosch prý spolupracoval s Volkswagenem na falšování emisí

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 18. 8. 2016
66
Německý dodavatel automobilových součástek Robert Bosch se podílel na plánu automobilky Volkswagen obcházet americké zákony o emisích.

Uvedli to podle agentury Reuters právníci amerických majitelů naftových aut značky Volkswagen s nadměrnými emisemi. Společnost Robert Bosch byla prý v tomto dlouhodobém podvodném plánu "vědomým a aktivním účastníkem".

Právníci dotčených majitelů vozů se u soudu v San Francisku odvolali na dokumenty, který prý žalující straně předala sama automobilka. Většina obvinění vůči společnosti Robert Bosch však vzhledem k důvěrnému charakteru těchto materiálů zůstává pod zámkem, uvedli právníci žalující strany.

"Bosch hrál v tomto podvodném podniku klíčovou roli a pěkně z toho profitoval," stojí podle agentury Reuters v soudních spisech.

Mluvčí společnosti Bosch bez dalších podrobností uvedla, že firma bere obvinění vážně a spolupracuje s několika institucemi. Volkswagen se k věci odmítl vyjádřit. Uvedl pouze, že na mnohamiliardové urovnání žaloby kvůli skandálu kolem falšování testů emisí v jeho vozech to nebude mít žádný vliv.

Formální obvinění vůči společnosti Bosch zatím vzneseno nebylo. Němečtí vyšetřovatelé ale v prosinci uvedli, že zkoumají, zda některý ze zaměstnanců této společnosti do skandálu kolem falšování testů emisí v autech od Volkswagenu nebyl zapleten.

Bosch vyrábí řídící jednotku motoru, která se často označuje jako "mozek" motoru a kterou využívají někteří přední světoví výrobci aut včetně německého Volkswagenu.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že po celém světě software instaloval do zhruba 11 milionů aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české součásti Škoda Auto.

Bosch dodává Volkswagenu software a součástky. Zodpovědnost za to, jak je software využit pro regulaci výfukových zplodin a spotřeby paliva, ale podle firmy leží na výrobcích aut.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Bojím se,
ryccardo
| 22. 8. 2016
No PPAP dokumentací jsem už pár desítek viděl, ale že by se tam řešila legislativní stránka dodávané komponenty jsem si nevšiml. Ve který pasáži by to mělo být? PPAP je hlavně dokument týkající se technických záležitostí od měrových protokolů, přes kvalitativní záležitosti, FMEA, DVP, Cp a Cpk, případně výsledky různých, klima testů, vibračních nebo korozních testů prostě všeobecně požadavků definovaných výkresem nebo tebou zmiňovaným lastenheftem. Osobně by mě velice zajímalo jak vypadalo nabídkový a poptávkový řízení a co bylo předmětem poptávky v tomhle případě. Nicméně je to stejně v rovině, kdy Bosch vyrobil to co si VW vyspecifikovalo a vymyslelo. Jen a pouze VW se rozhodlo to montovat do svých aut a celá vina padá na jejich hlavu
Bojím se,
pogo26
| 20. 8. 2016
Ty máš evidentně problém porozumět téměř čemukoliv. Už na tebe taky američtí právníci podali žalobu. Vše jsi dávno věděl a nic nenahlásil. Už jsi nahlásil i ty ostatní výrobce. Od největšího insidera a největšího znalce automotive bych čekal nějakou akci.
Bojím se,
Ivanko
| 20. 8. 2016
Určite to tak nebude, keby BOSCH nebol nemecký výrobca tak to pochopitelné budú zvalovať na dodávatela, ale takto si nijak nepomôžu lebo by si nakakali stále do vlastného dvora.

Priorita je aby nemecká ekonomika šlapala, aj preto sa podvádzalo, lebo to bolo lacnejšie ako urobiť ekologickejšie auto, akurát im niekto riadne klepol po prstoch.
A zároven platí že tu tie autá tiež nesplnajú také emisné limity ako píše výrobca, lebo pochybná metodika merania ktorá im vyhovuje

Čo tam po emisiach, hlavne že šlape ekonimika
Avatar - Pepek
Bojím se,
Pepek
| 20. 8. 2016
Tos nám řekl novinku. >:D >:D >:D
A kolik automobilek má extra super SW, kvůli kterýmu se řeší diselgate????
Bojím se,
kuny
| 20. 8. 2016
ty mas zase problem porozumet psanemu textu vid? sw detekujici emisni cyklus je v podstate dnes v kazdem aute, nejen u vw a nejen v ridicich jednotkach od bosche. tot holy fakt.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku