Bovvers & Vvlikins? Volva v Číně prý mají falešné komponenty
Čína je světovou velmocí ve výrobě falešného zboží. Více pruhů ale možná čekáte na levné tržnici, a ne ve svém drahém voze. Přesto se třeba s falešnými reproduktory údajně setkávají čínští zákazníci Volva.
Nová kauza se začala řešit mezi vlastníky modelů automobilky Volvo v Číně. Jeden z nových majitelů Volva S60 si po pečlivém prozkoumání kabiny svého sedanu všimnul, že reproduktory prémiového audia Bowers & Wilkins mají trochu odlišná loga. Místo regulérního názvu na nich totiž stálo Bowers & VVlikins.
Kromě toho se mu ale nelíbil ani „krystalický“ volič převodovky, kterému v jeho kuse chybělo jinak standardní podsvícení. S reklamací neuspěl, zaměstnanci autosalonu totiž nebyli sběhlí v latince, a tak problém se záměnou W a VV ani s přehozenými písmeny l a i nepochopili.

Svou zkušenost tedy nespokojený zákazník zveřejnil na čínské online platformě Sohu, kde se mu rychle přihlásili další majitelé Volva s podobnou zkušeností. Kromě stejného loga jako v jeho voze se objevily dokonce také variace Bovvers & Wilkins.
Jako jedno z vysvětlení se objevila možnost, že falešné audio instaloval samotný autosalon. V jedné z promoakcí lokálních prodejců Volva se totiž nabízelo prémiové audio Bowers & Wilkins, které je jinak dostupné pouze v nejvyšší výbavě, jako bezpříplatková výbava v levnějších variantách sedanu S60.
V Číně je Volvo považováno za prémiovou značku, a nový skandál si už kvůli tomu získal silnou pozornost i v jiných médiích. Reagovat na něj musela nakonec i samotná značka, která 12. února vydala tiskové prohlášení, ve kterém slibuje, že celý incident prošetří, a že nebude tolerovat žádné chování ovlivňující kvalitu jejich modelů.
Problémy nepřichází ve vhodnou dobu. Ačkoliv Volvo patří pod čínskou automobilku Geely, ani jemu se nevyhnul propad prodejů jako všem tradičním západním značkám. Loni Volvo na tamním trhu zaznamenalo propad o 8,2 % proti předchozímu roku.