Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brabus 800 Roadster má stále původní tvář

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Mercedes-Benz SL je sice na trhu v modernizované podobě, ale v Bottropu jsou stále připraveni uspokojit zájemce o úpravu původního provedení a nabízejí výkon až 800 koní.

Brabus 800 Roadster se světu představil již v roce 2013 na autosalonu v Ženevě, kde byl vystaven černý exemplář a nyní je toto monstrum prezentováno se stříbrnou karoserií.

Základem pro tuto úpravu je Mercedes-Benz SL 65 AMG generace R 231 z let 2012 až 2015, což znamená, že přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,0 litru má v sériové podobě disponovat výkonem 464 kW (630 k) a točivým momentem 1000 N.m.

Po zákroku ladičů společnosti Brabus se objem motoru zvyšuje na 6,2 litru a díky úpravám přeplňování, sání i chlazení a softwaru řídící jednotky dvanáctiválce jsou k dispozici hodnoty 589 kW (800 k) a 1491 N.m. Točivý moment je ovšem v zájmu životnosti sedmistupňové automatické převodovky elektronicky omezen na 1100 N.m.

V sériové podobě akceleruje SL 65 AMG z 0 na 100 km/h za 4,0 s a jeho maximální rychlost je omezena na 250 km/h, resp. 300 km/h. Po proměně v 800 Roadster vystřelí z 0 na 100 km/h za 3,7 s a z 0 na 200 km/h za 9,8 s. Maximální rychlost je omezena na 350 km/h.

Brabus 800 Roadster stojí na dvacetipalcových kolech Monoblock R Platinum Edition, obutých do pneumatik o rozměrech 255/30 ZR20 vpředu a 305/25 ZR20 vzadu. Nový software elektronicky řízeného odpružení snižuje světlou výšku o 25 mm.

Vedle rozsáhlých úprav techniky se 800 Roadster od výchozího SL svým exteriérem příliš neodlišuje a pozornost přitahuje vedle nové kapoty jen několik nových komponentu na předním nárazníku, bocích a spoiler s difuzorem na zádi.

Interiér již v sériovém voze oplývá luxusem, ale úpravce sází na vlastní čalounění jemnou kůží a Alcantarou v kombinaci s doplňky z uhlíkových vláken a hliníku. Tento konkrétní exemplář má i díky tomu stát 299.000 euro (zhruba 8.150.000 Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)