Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brabus Maybach SV12: Soukromé letadlo

Ladislav Čermák
Diskuze (27)
Pokud si myslíte, že vás po zveřejnění technických údajů Rolls-Royce 100EX už nic nepřekvapí, zkuste navštívit stánek německého Brabuse.

Nejbohatší z bohatých nyní dostali další možnost, jak ušetřit čas. Se svým Maybachem už se nemusí na německých dálnicích nechávat limitovat omezením maximální rychlosti na 250 km/h, protože Brabus na znamení, že dnes je možné už téměř vše, vzal pětiapůllitrový biturbo dvanáctiválec ze základního Maybachu, převrtal jej na 6,3 l a dalšími decentními úpravami vyladil výkon na dostatečných 471 kW/5.100 ot. a kroutící moment 1.026 Nm/1.750 ot. také neurazí.

Zrychlení se zlepšilo o 3 desetinky na výsledných 4,9 s na 100 km/h a elektronický omezovač posunul hranici o 50 km/h, takže mezi německými městy se dá beztrestně přesouvat rychlostí 300 km/h, což odsouvá regionální leteckou dopravu do kolonky „zbytečné“. Zvlášť, když upravený Maybach obsahuje velmi luxusní mobilní kancelář, která standardní 9“ monitory v opěradlech předních sedadel zaměnila za přiměřenější 15,2“. K tomu patří bezdrátová klávesnice s gyrooptickou myší a rychlé bezdrátové připojení WLAN s GPRS routerem. Srdcem je výkonný notebook IBM, doplněný DVD-changerem.

Exteriérové úpravy jsou decentnější než v případě „obyčejných“ Mercedesů, přesto se našlo místo pro vylepšené moduly světlometů s funkcí „daylight“ a impozantní 21“ kola Brabus Monoblock VI, jejichž rozměry 285/40 R21 a 325/35 R21 připomínají spíš špičkový supersport, než konkurenta Rolls-Royce a Bentleye. Podvozek byl snížen o 15 mm.

Úprava je k dispozici pro normální i prodlouženou verzi Maybachu, základní cena činí 622.000 €, prodloužená verze je v tomto případě o kulatých 100 tisíc dražší.

Ladislav Čermák
Diskuze (27)