Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brabus – Rocket ve Frankfurtu 2005

Libor Zezulka
Tváří v tvář tuningovovým novinkám letošního ročníku frankfurtské autoshow se na rty drala slova jako úžasný, zběsilý, ale také šíleně drahý.

Ve Frankfurtu se prezentovaly špičky svého oboru, které nemají ve zvyku upravovat kdejakou šunku, ale pouze exkluzivní zboží. Brabus například přivezl zběsilý Mercedes-Benz CLS nazvaný Brabus Rocket, vystavoval i nová šestipaprsková 17 a 18palcová kola.

Rocket

Brabus Rocket – to znamená přepracovaný dvanáctiválec Mercedes-Benz 6.2 l, který pod rukama techniků bottropské firmy posílil na 537 kW. Díky tomu čtyřdveřové kupé zrychlí z 0 na 100 km/h za 4 s, z 0 na 200 km/h za 10,5 s a z 0 na 300 km/h za 29,5 s. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena. Hodnota tohoto limitu však nemá standardní rozměr, omezovač totiž zasahuje teprve jakmile se řídící jednotka dozví, že rychlost dosáhla 350 km/h.

Příznačný název Brabus Rocket patří novému malosériově vyráběnému modelu odvozenému z řady čtyřdveřových kupé CLS. Pod jeho dlouhou přední kapotou se schovává přeplňovaný dvanáctiválec 6,2 l o výkonu 537 kW se základem v Mercedesu SL 600. Brabus se do něj pustil se vší vervou, vyrobil novou klikovou hřídel, zvýšil zdvihový objem, optimalizoval proudění v sání a výfuku, přidal nové turbodmychadla, mezichladiče, výfukový systém z nerezavějící oceli, vačkové hřídele a vše korunoval novou řídící jednotkou, která spolu se čtyřmi kovovými katalyzátory dokáže udržovat emise v mezích současných předpisů i přes značný výkon motoru.

Podle tiskové zprávy jde o nejsilnější v Německu vyráběný model s cerfifikací TÜV. Nejvyšší výkon činí 537 kW při 5100 ot./min, maximum točivého momentu 1320 Nm je elektronicky přiškrceno na hodnotu 1100 Nm při 2100 ot./min. Obrovskou sílu přenáší upravená automatická převodovka na zadní kola, na něž je rozdělena prostřednictvím upraveného diferenciálu.

Raketa ohromí i dimenzí brzdového systému. Keramické brzdy na přední nápravě mají kotouče o rozměru 375 x 36 mm a dvanáctipístkové (!) hliníkové třmeny, zadní kotouče o rozměrz 355 x 28 mm obsluhuje obložení "jen" se šestipístkovým provedením třmenů. Podobné výkony podává tento motor také v novém Mercedesu třídy S z dílen Brabusu resp. v roadsteru SV 12 S Biturbo.

Libor Zezulka