Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brabus Technology Project Hybrid: Časy se mění

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Malá firma z Bottropu je známá úpravami široké škály modelů Mercedesu, u nichž je prioritou vysoký výkon. Jenže časy se mění.

Fanoušky nadupaných Brabusů můžeme zatím uklidnit, případě vozu s názvem Technology Project Hybrid se jedná, jak už jeho název odpovídá, o studii. Tedy alespoň prozatím. A navíc o hybridní, jejíž základem je současná generace E-Klasse, konkrétně model E 220 CDI BlueEfficiency. Za jeho vývojem stojí divize Brabus Zero Emission. I taková firma zkrátka musí myslet na zadní kolečka. U Technology Project Hybrid to navíc platí doslova.

Srdcem vozu je čtyřválcový common-railový turbodiesel objemu 2134 cm3 se čtyřventilovou technikou. Díky kitu Brabus PowerXtra D3 (V) dává při kompresním poměru 16,2:1 výkon 147 kW (200 k)/3000-4200 min-1, tedy o 22 kW (30 k) více než běžné E 220 CDI. Hodnota se zvýšila díky přeprogramované řídicí jednotce. Točivý moment 450 Nm/1400 min-1 (o 50 Nm více) přenáší šestistupňová manuální převodovka pochopitelně na zadní nápravu.

U ní najdeme rovněž dvojici elektromotorů Protean, které jsou vmontovány do kol. Elektronika umožňuje řidiči pomocí ovládacího panelu nastavit trojici režimů. V módu Sport jsou schopny oba elektrické agregáty dohromady poskytnout až 160 kW, čistě elektrický Eco srazí hodnotu na 100 kW a při rekuperaci je k dispozici až 140 kW. Každý motor disponuje točivým momentem 80 Nm (společně tedy 160 Nm), maximální otáčky jsou 2000 min-1. Pokud je aktivována rekuperace, auto pohání turbodiesel a elektromotory fungují coby alternátory.

Lithium-iontové baterie o celkové kapacitě 18,6 kWh jsou uloženy v zavazadlovém prostoru. Lze je dobíjet jak pomocí palubní, tak i externí nabíječky. Doma můžete naplnit akumulátory pomocí 380 V sítě za 30 minut. Na cestách je k dispozici zmíněná palubní nabíječka, ale i běžné elektrické zásuvky a třífázové, opět s napětím 380 V. Dojezd činí dle standardu NEDC ve sportovním režimu 80 km, při konstantní rychlosti 100 km/h se prodlouží na 120 km.

Podvozek má vpředu i vzadu nezávislé zavěšení. Přední trojúhelníková i zadní víceprvková náprava dostaly nastavitelné vzpěry s plynokapalinovými tlumiči a vinutými pružinami, na nich se vyřádil samotný úpravce ve spolupráci s Bilsteinem. Posílení bylo nutné vzhledem k instalaci akumulátorů. To samé platí také o dvouokruhovém brzdovém systému, kterému asistují oba zmíněné elektromotory. Kotouče s dvoupístkovými třmeny jsou připevněny přímo k nim. Nechybí ABS a brzdový asistent.

Rozměry se od standardních verzí s logem trojcípé hvězdy liší pramálo: auto je 4868 mm dlouhé, 1841 mm široké a 1464 mm vysoké. Váží 1990 kg a jezdí na devatenáctipalcových kolech Brabus Monoblock Q 19 s pěti dvojitými paprsky a pneumatikami shodného rozměru 245/35 ZR 19. Oproti standardním éčkům se změnila aerodynamika: nový přední nárazník s chladicími otvory a LED pro denní svícení, boční prahy, vzadu pak najdeme difuzor. Diody jsou také v prazích při otevření předních dveří. Interiér dostal vzhledem k určení vozidla nové přístroje a ovládací panel.

Auto váží 1990 kg, oproti Mercedesu E 220 CDI tedy přibralo 255 kg. Z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit za 7,4 (standard 8,7 s) s a pružnou akceleraci 60-120 km/h zvládne za 5,6 s. Není tedy žádný louda, ve sportovním módu se umí rozjet až na 220 km/h, při Eco atakuje rychloměr stodevadesátku.

Brabus hovoří o tom, že vozidlo lze již nyní vyrábět v malých sériích. Pokud skutečně alespoň malý počet vznikne, přednost určitě dostanou firemní zákazníci.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)