Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brabus v Ženevě 2007

Roman Daněk
Diskuze (2)
Specializovaného tunera vozů koncernu Daimler-Chrysler, společnost Brabus z Německa, myslím, nemusíme dopodrobna představovat.

Brabus na výstavě automobilů v Ženevě prezentoval především dva automobily, přičemž každý je z úplně opačného konce: velké SUV, Mercedes-Benz ML 63 AMG a maličký dvoumístný kompakt Smart ForTwo.

Brabus Widestar

Optický paket je dostupný pro všechny motorové verze ML a jedná se o nový přepracovaný přední nárazník s integrovanými mlhovkami, na masce je více vstupů do motorového prostoru a na mřížce chladiče není logo Mercedesu. Širší lemy blatníků plynule přecházejí na boční prahové nadstavce a linie se přesouvá i na nově oplechovanou záď, které dominuje nový nárazník a čtveřice koncovek výfukového systému.

Špičkový zážehový atmosférický vidlicový osmiválec o objemu 6,3 l má v sériové verzi výkon 375 kW při 6 800 ot./min a točivý moment je 630 Nm v 5 200 ot./min. Brabus použil svůj kit B63 S, který obsahuje modifikaci výfukového potrubí, nové katalyzátory a vzduchové filtry a přeprogramovanou řídící jednotku. Výsledkem je 405 kW (550 k) a maximální točivý moment povyskočil na 650 Nm.

Brabus Widestar akceleruje z nuly na stovku za pouhých 4,9 s a po odstranění elektronického omezovače rychlosti se vyladěné SUV rozjede až na 275 km/h. Všechnu tu sílu krotí nový brzdový systém, který má na přední ose dvojité a příčně vrtané kotouče o rozměrech 380 x 36 mm s 12pístkovými třmeny, vzadu jsou kotouče 355 x 28 mm s šestipístkovými brzdiči. Vše je sladěno i s modifikovaným odpružením Airmatic, Brabus snížil světlou výšku o 30 mm.

Vedle samotného vozu mají premiéru i 23palcová kola Brabus Monoblock E s disky o rozměru 11J x 23 palců. Kola jdou obuta do pneumatik 315/25 R23. Tuner na prototypu Widestar představuje i kompletní tuning interiéru, kde jsou hliníkové plakety s logem na prazích pod dveřmi, hliníkové nášlapy pedálů, sportovní volant, velurové koberečky, kombinované čalounění kůže a Alcantary, doplňky obložení z karbonových kompozitů atd.

Brabus ForTwo

Brabus naladil prvního z dvojice Smartů na 78 kW a točivý moment je 140 Nm, což na přeplňovaný tříválec o objemu 1,0 l je pořádný kus výkonu. Tyto hodnoty kombinované s nízkou hmotností (770 kg) znamenají v praxi zrychlení z 0 na 100 km/h pod deset sekund a maximální rychlost elektronicky omezenou na 155 km/h.

Exteriér se nese ve znamení velkých kol Monoblok VI z lehkých slitin, navíc jsou ve výbavě také mlhové světlomety, sportovní výfuk a také podvozek snížený o 15 mm. V interiéru najdeme loga Brabus téměř všude. Vyraženo je na řadicí páce, madlu ruční brzdy, otáčkoměru a sedadlech.

Druhý z dvojice Brabus Xclusive vyjadřuje kombinaci sportovní jízdy a luxusu. Na malém Brabusu Xclusive je na první pohled vidět originální detail v podobě tónovaných krycích skel předních světlometů. Obut je jako první model do kol Monoblok VI a opatřen spojlery na prazích a obou náraznících. Uvnitř si zaručeně přijdou na své milovníci pravé kůže. Jsou jí potažená vyhřívaná sedadla, tříramenný volant a palubní deska. Z dalších standardně dodávaných doplňků můžeme jmenovat například velurové koberečky nebo hlavových a bočních airbagů.

Oba malé Brabusy se dočkají svých zákazníků na podzim, za cenu, kterou DaimlerChrysler zveřejní v polovině letošního roku.


Roman Daněk
Diskuze (2)