Bridgestone VT-Tractor: Extrémní bočnice
Znají to mnozí, že zemědělské stroje s velkým tlakem na jednotku plochy udusávají půdu do hloubky větší, než kypří hluboká orba. Výsledkem je vytvoření extrémně tvrdého podloží, které i pracovité žížaly nezvládají rozvrtat. Následky značného omezení vsakování dešťové vody do zemědělské půdy při vydatných deštích známe už všichni.
Pomoc by měla nová pneumatika VT-Tractor, která byla zkonstruována s cílem nejen zvýšit produktivitu a výnosy v zemědělství, ale také zvýšit ochranu zemědělské půdy z dlouhodobějšího hlediska.
Pneumatika VT-Tractor proto dostala speciální konstrukci VF (very high flexion), která dovoluje až extrémní ohýbání bočnic. Plášť také obdržel upravený dezén. Díky tomu může být nová pneumatika v porovnání se standardními provozována při nižším tlaku. Větší styčná plocha umožňuje zemědělcům sklízet větší úrodu a převážet větší náklady při nižší spotřebě paliva. Díky větší styčné ploše nedochází k většímu udusávání půdy.
Vyšší ohyb bočnic je dovolen díky speciálnímu profilu patky. Nová pneumatika s konstrukcí VF má při tlaku vzduchu o 0,08 MPa nižším o 26 % větší styčnou plochu, čímž se snižuje míra utužování půdy a zvyšuje úroda. Bridgestone používá u pneumatiky VT-Tractor nový dezén, který minimalizuje prokluzování kol a narušování půdy. Tato vynikající trakce umožňuje další snížení provozních nákladů v podobě úspory paliva na poli.
Kromě toho mohou zemědělci s novou pneumatikou ušetřit čas, protože nemusí zastavovat a měnit tlak při přejíždění z pole na silnici a zpět. Ohebnější konstrukce bočnic pohlcuje nárazy od nerovností vozovky, zatímco dezén s prodlouženými lamelami přispívá ke klidnější jízdě. Obojí přispívá k lepší ovladatelnosti vozidla a zvýšení jízdního komfortu.
VT-Tractor je v současnosti nabízena na evropských trzích pro kola s průměrem ráfku 28 až 42 palců. Pneumatika VT-Tractor poskytuje kromě výhod standardu VF ještě jednu důležitou přednost, protože ji lze namontovat na standardní ráfek. Pneumatiky VF obvykle vyžadují širší ráfky, takže uživatelé musí při přechodu ze standardních pneumatik na pláště VF kupovat nová kola.
Vývoj a výroba
Pneumatika byla vyvinuta a testována v evropském vývojovém centru Bridgestone nedaleko italského Říma. Je dílem oddělení pro vývoj zemědělských pneumatik. Plášť sjíždí z výrobní linky v závodě Puente San Miguel ve Španělsku.