Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Britové představili elektrickou tříkolku. Nejlevnější verze je šlapací!

Filip Melich
Diskuze (11)

Designér Graham Brawne začal být otrávený složitostí aut a předpisů. Rozhodl se začít vyrábět tříkolky s možností elektrického pohonu, které mají být budoucností individuální dopravy.

Společnost Northern Light Motors, start-up z Británie, založil bývalý automobilový designér Graham Browne. V minulosti načrtl například TVR Tuscan ve verzi se stahovací střechou. Northern Light Motors nyní představuje jednomístnou elektrickou tříkolku, která má být budoucností individuální dopravy.

Novinka měří 3,4 metru na délku, na šířku 1,2 metru a na výšku 1 metr. Váha se v závislosti na provedení pohybuje mezi 42 a 55 kilogramy. Instalovány jsou hydraulické kotoučové brzdy a odpružení zajišťují listové pružiny. V interiéru výrobce slibuje místo nejen pro vás, ale také až pro tři tašky s nákupem.

Video se připravuje ...

Nejlevnější provedení nese označení 428-Blue a jeho cena dle stránek výrobce startuje na částce 4.000 liber (116 tisíc korun). Háček je v tom, že ani za takovou částku nedostanete žádnou asistenci k uvedení vozítka do pohybu. Tříkolka je sice připravena na zástavbu malé baterie a elektromotoru o výkonu až 3 kW (4 k), ale jejich dodání je na zákazníkovi. K základnímu pohonu slouží pedály a přítomna je desetistupňová přehazovačka. A jak asi tušíte, tříkolka je dodávána jako stavebnice.

Provedení 557-Green už přijde na 5.000 liber (145 tisíc korun), zato vám alespoň pomůže při šlapání. Kromě pedálů a přehazovačky se totiž dodává také s elektromotorem o výkonu 0,25 – 0,75 kW (0,33 – 1,01 k) a baterií s kapacitou 0,5 kWh. Montována jsou rovněž lepší LED světla, stejně jako obrazovka se základními údaji uvnitř a nabíječka na telefon a navigaci. Tříkolka 557-Green se dodává plně složená.

Na vrcholu nabídky stojí 630-Red, což je plně elektrická varianta bez pedálů. Těšit se můžete na motor o výkonu 1,5 kW (2 k) a baterii s kapacitou téměř 1 kWh. Zatímco ve verzi 557-Green vám může elektromotor pomáhat až na vzdálenost 80 kilometrů, u plně elektrické verze 630-Red je dojezd udáván hodnotou 64+ kilometrů.

Za vyšší cestovní komfort si ale musíte samozřejmě připlatit, takže 630-Red startuje na ceně 6.000 liber (173 tisíc korun). Za to krom plně elektrického pohonu navíc dostanete například lepší pneumatiky, Bluetooth aplikaci nebo schválení do silničního provozu. Zde se hodí doplnit, že maximální rychlost je 45 km/h.

V rozhovoru s agenturou Reuters Browne řekl, že začal být frustrovaný složitostí aut a předpisy, které musí designéři dodržovat. „Myslím, že cestou vpřed je jednoduché vozidlo se základními prvky, jako jsou ochrana před počasím, určitá míra bezpečnosti a prostor pro zavazadla.

Ke zmíněné bezpečnosti ještě doplnil: „Všechny kontaktní plochy jsou výrazně nad výškou nárazníku, což je důležitý faktor. Je to mnohem bezpečnější než jet na elektrickém kole nebo mopedu. Někde mezi mopedem a autem.“ První dodávky zákazníkům začnou zkraje příštího roku.

Filip Melich
Diskuze (11)

Doporučujeme

26. 7. 2022 11:08
Nejlevnější verze je šlapací...
...a právě ta je super.

Ode dneška netoužím po ničem jiném než po projížďce mezi auty ve slunečném dni uzavřený v této krásné, bezpečné budoucnosti, která zůstane viset na břiše na každém zpomalovacím prahu.

Věřím, že zážitek bude daleko intenzivnější, než jízda v kožichu na rotopedu ve vyhřáté sauně.

Potom si rád vyměním 2x za sezónu vytahaný šestimetrový řetěz pokaždé za cca 3000 korun minimálně.
26. 7. 2022 08:42
pneu. baterie
A co takhle udělat to blíž funkčnosti malého elektroauta na bázi existujících elektroskútrů ? Bude to tříkolka aby to to obešlo nutnost plnohodnotného řidičáku, ale člověk byl chráněný před živly popř. měl uvnitř nějaký chráněný zavazadlový prostor. Bude to mít dva snadno vyměnitelné akumulátory, které se dají ručně přenášet a externě nabít a lze jet i pouze s jedním.. Zní to zajímavěji než AIXAM pro 15-17 leté řidiče :D Vlastně kdyby se v tom dalo nezabít po Praze a parkovat zadarmo v modrých a fialových zónách, tak by to byla bomba :D Nová elektroauta co mají nárok na EL značku jsou od půl míče výš, plugin hybridy dostatečně nové produkující papírově pod 50g CO2/km jsou taky strašně drahé :D
25. 7. 2022 13:47
Re: Nějak nechápu co na tom je ...
Ano, kolo. Chce to znovu vynalézt kolo. Již brzy.
25. 7. 2022 13:46
Re: ano, přesně takhle si představuju tu budoucnost
Když koukám na ty plusy a minusy a dobu jejich vzniku tak mi vychází, že ten multinick psychopat jsi ty.
Avatar - Hammunasakra
25. 7. 2022 12:35
Re: Chvíli jsem si říkal,
Viz já 12:09 + extrémismus (jako teď ty) není nutný. Stejně jako JE NUTNÉ něco dělat = no viz 12:09