Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová tříkolka Morgan Super 3 přijíždí s tříválcem od Fordu, uhání až 209 km/h

Ondřej Mára Ondřej Mára 25. 2. 2022 • 06:03
83
2
Zobrazit náhledy (83)
Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3 Morgan Super 3

Britská společnost Morgan pokračuje ve své tradici a představuje zcela novou tříkolku Super 3, osazenou atmosférickým tříválcem Ford v kombinaci s převodovkou z Mazdy MX-5.

Společnost Morgan Motor Company, která již od roku 1909 nabízí stylové tříkolky, představuje zcela nový model Super 3. Ten sice navazuje na tradici stylových tříkolek, současně však přináší několik zásadních změn, což platí například pro design.

Ten byl inspirován dobou proudových motorů, konkrétně tedy padesátými lety v USA, kdy se koketovalo s novými možnostmi přepravy. Design vozu vznikal na čistém papíře a vizuálně se odlišuje od stávající nabídky značky. Každý detail by přitom měl mít svůj technický význam.

Video se připravuje ...

To platí například pro černě lakovaný odlévaný hliníkový rám v přídi, ve kterém je uchycen motor i přední zavěšení. Podvozek pak zaujme například dlouhými tyčemi řízení nebo brzdami posunutými co nejdál od vozu, což by mělo mít pozitivní vliv na komfort a především na ovladatelnost.

Příď si však uchovává jasné tvary, typické pro značku Morgan. To platí například pro dvojici světlometů nebo lakované blatníky. V nich jsou ukryta 20“ kola Morgan, jejichž design je inspirován závody na solných pláních v padesátých letech. Kola jsou obuta do speciálních pneumatik Avon, které mají retro design i vzorek, jde však o moderní pneumatiku.

Základem karoserie je hliníkový modulární monokok, který by měl nabídnout vysokou tuhost, kompaktní stavbu a nízkou hmotnost. Karoserie má jednoduše elegantní tvary, které odpovídají designové inspiraci z padesátých let. Vpředu zaujmou decentní otvory, které nasávají vzduchu k motoru. Na bocích pak speciální zámečky, které jsou součástí unikátního nosného systému.

Ten umožní připnout na bok vozu například nosič zavazadel, nebo speciálně vyvinuté batohy, tašky a kufry. Systém také umožní připnout držák GoPro kamery, držák mobilního telefonu nebo nabídne vůbec poprvé možnost mít v Morganu držák nápojů. Jde tak o nejvíce konfigurovatelný Morgan v historii. Další robustní držák je pak na zádi vozu.

Otevřená kabina nabídne jednoduchou, ale moderní koncepci. Sedadla mohou být čalouněna sedlovou kůží, která dobře odolává vodě i UV záření, nechybí USB konektory a vůbec poprvé je vůz značky Morgan osazen digitálními budíky, lemovanými kovovými rámečky. Celý interiér má navíc IP certifikaci, takže odolá dešti na cestách.

Zajímavostí může být fakt, že se v kabině objevuje naprosté minimum plastů. Automobilka sázela především na prémiové materiály, které budou vyzařovat kvalitu. Zajímavostí je pak maličký displej speciální navigace za volantem, který má být ideální kompromisem mezi klasickou navigací a mapou.

Pod kapotou nového Morganu Super 3 je atmosférický 1,5litrový tříválec Ford Dragon, který nabídne nejvyšší výkon 87 kW při 6500 otáčkách a nejvyšší točivý moment 150 Nm. Motor je spojen s manuální pětistupňovou převodovkou od Mazdy, údajně lehce přepracovanou převodovku modelu Mx-5, přes kterou putuje výkon na zadní kolo.

Malou tříkolku, která měří 3581 mm na délku, 1840 mm na šířku, 1132 mm na výšku a suchá váží 635 kilogramů, rozpohybuje tříválec z 0 na 100 km/h za cca 7 sekund a maximální rychlost by se měla pohybovat okolo 209 km/h.

Cena nové tříkolky, včetně daně, by měla ve Velké Británii startovat od 41.995 liber, tedy cca 1.260.000 Kč. Na zákazníky ale čeká ještě obrovská nabídka příplatkové výbavy, včetně laků, nálepek, čalounění interiéru, dekorů a obložení, stylů volantu, LED světel a přídavných světel, různých nosičů příslušenství, atd. Cena se tak může snadno vyšplhat mnohem výš, což ostatně ukazuje i již spuštěný konfigurátor.

Související články

Témata
25. 2. 2022 19:07
Jo, je to skoro k nicemu
Ale je to krasna hracka.

Skoda, ze nemam zbytecneho 1.5 milionu.

Ale musi to byt cista radost.
Články odjinud