Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Britové zkouší první úsek dálnice s povrchem z recyklovaných pneumatik

Ondřej Mára Ondřej Mára 9. 8. 2019
5
4

Neobvyklé složení asfaltu snižuje cenu a přispívá k ochraně životního prostředí

Britská státní společnost Highways England, která je pověřená správou strategicky důležitých komunikací, při nedávné rekonstrukci dálnice M1 vyzkoušela nový materiál, který by měl snižovat náklady a současně přispívat k vyšší ochraně životního prostředí. Jedná se totiž o speciální směs asfaltu, která je částečně tvořena gumou získanou z vyřazených pneumatik.

Za vývojem tohoto materiálu stojí britská stavební společnost Tarmac, která se soustředí na vývoj nových stavebních technologií a udržitelné stavby. Nová směs asfaltu, která je částečně tvořena granulovanou gumou ze starých pneumatik, by pak podle vyjádření Tarmacu měla do budoucna přinést ekonomická i environmentální pozitiva.

Každý rok se totiž Velká Británie potýká s problémem tvořeným 40 miliony použitých pneumatik, jejichž ukládání na skládky zakazuje nařízení Evropské unie. Velká část těchto pneumatik je tak naložena na nákladní lodě a dopravena do Asie a na Střední Východ. V Kuvajtu tak již vznikla obří skládka složená čistě z použitých pneumatik, přezdívaná „tyre graveyeard/pohřebiště pneumatik,“ která je prý viditelná i z vesmíru, jak dodává Tarmac.

Pokud by se testovací úsek dálnice M1 s novým typem asfaltu osvědčil, Taramac odhaduje, že do budoucna by se při výrobě nové směsi mohlo využít okolo 750 starých pneumatik na jeden kilometr povrchu. Přesné číslo by však samozřejmě záleželo na výšce vrstvy.

„Tento pokus by mohl být prvním krokem v rychlém snižování počtu nahromaděných pneumatik ve Velké Británii i mimo ni,“ uvedl za Highway England Martin Bolt, který dohlíží na inovativní projekty v oblasti Midlands. „Ekonomický a environmentální potenciál nového asfaltu je významný a jsme rádi, že můžeme na tomto pokusu spolupracovat se společností Tarmac.

„Již od květnového vyhlášení prvních testů provedených lokálními úřady dostáváme na náš pogumovaný asfalt skvělé reakce, a jsme nadšeni, že díky spolupráci s Highways England můžeme prozkoumat jeho potenciál na podporu udržitelnosti strategické silniční sítě,“ uvedl za Tarmac Paul Fleetham. „Technické inovace hrají klíčovou roli ve zlepšení vlivu našich silnic na životní prostředí.“

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Pneu
| 11. 8. 2019
Aspoň se přestanou prodávat ojeté shit pneu! A toto jsem četl tak před 20 lety. ;-)
Již před rokem 2008 firma DARTA, s.r.o. nabízela MD v podsta
| 10. 8. 2019
. . . drť z pneumatik v živičné směsi. V USA dávají firmy záruku 45 let. A nejspíš to bude právě kámen úrazu, silnice se totiž musí neustále opravovat, jinak by nikdo nevydělal na své živobytí. Nejsem v poslední době informován, ale vzhledem k tomu, že tato technologie není použita, tak to vyšumělo. V opravách komunikací je zajímavý moment, že ač potentáti jezdí po celém světě, tak u nás se opravují silnice jako v době kamenné a výsledek je tristní. Řidiči potom jezdí hůře jak na poli. Dále v zahraničí pracují naše firmy na takřka dokonalých silnicích, doma to nějak nejde. Nová silnice a přesto hrbatá.
Avatar - pradeda777
Kdysi
| 10. 8. 2019
se velká část sjetých pneumatik protektorovala. S pomocí moderních technologií by se tento "zvyk" mohl znovu oživit. :-!
Komedie
| 9. 8. 2019
Každý rok mají 40 milionů pneumatik k recyklaci a na jeden kilometr je potřeba 750 kusů??? Takže stačí aby postavili každý rok 53 tisíc kilometrů silnic a problem solved? :-! Ano, nápad je to pěkný, ale zbylých 39,9 milionů každý rok opět skončí na skládce v Pakistánu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku