Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Britská rallye v cíli: Tänak zvládl tlak a zvýšil náskok v celkovém pořadí

Michal Štěpanovský Michal Štěpanovský 6. 10. 2019
71
3
Zobrazit náhledy (71)
Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019 Rallye Velké Británie 2019

Estonský pilot Ott Tänak (Toyota Yaris WRC) vyhrál Britskou rallye, dvanáctý podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích a zvýšil svůj náskok v šampionátu.

Na druhém a třetím místě skončili jeho největší pronásledovatelé Belgičan Thierry Neuville (Hyundai 20 Coupé WRC) a Francouz Sebastien Ogier (Citroën C3 WRC). Finský pilot Kalle Rovanperä z továrního týmu Škoda Motorsport vyhrál s vozem Fabia R5 evo hodnocení WRC 2 Pro a stal se v této kategorii mistrem světa.


Závěrečný den bylo na programu pět rychlostních zkoušek, ale nakonec se odjely pouze čtyři, protože RZ20 musela být z bezpečnostních důvodů zrušena. Posádky tak absolvovaly celkem 33,68 měřených kilometrů.


Evans žehlil vrásky


Závěrečný den začal nešťastně pro sedmého v pořadí Fina Teemu Suninena. Jeho Fiesta WRC z továrního týmu Ford se ukázala jako vážněji poškozená a techničtí komisaři ji do závěrečného dne soutěže nepustili. V první desítce došlo ještě k jedné změně v pořadí, o kterou se postaral výborně jedoucí Brit Elffyn Evans. Ten tak trochu vyhladil vrásky svým šéfům od týmu Ford. Po jezdecké chybě na třetí erzetě se propadl na dvanácté místo, ale po výborném výkonu v sobotu a v neděli, kdy vyhrál pět rychlostních zkoušek, se nakonec propracoval na pátou příčku v cíli. „Škoda té nešťastné chyby, ale na této úrovni mistrovství světa na ní zkrátka není prostor. Myslím, že jsme potom ukázali dobrou rychlost,“ řekl Evans. Britovi se návrat do seriálu vydařil. Kvůli zranění zad totiž musel vynechat světové podniky ve Finsku, Německu a Turecku. V domácím prostředí si však vylepšil svou pozici v průběžném pořadí mistrovství světa.

360p1080p720p


Pronásledovatelé šanci nedostali


Do nedělního finiše nastupoval Tänak (Toyota) s náskokem 11 sekund před Neuvillem (Hyundai) a 17,3 před Ogierem (Citroën). Lídr nepřipustil žádné drama. Vyhrál úvodní zkoušku posledního dne, v další byl pomalejší než Neuville o 0,1, v další o 1,4 sekundy, ale své manko si vzal zpátky na závěrečné erzetě. Tuto Power Stage, kde bonusově boduje prvních pět jezdců, vyhrál a počtvrté v sezoně získal nejvyšší možný počet bodů. Podařilo se mu to již ve Švédsku, Chile, Finsku a nyní ve Velké Británii. K tomu je zapotřebí ještě připočíst další dvě vítězství v Portugalsku a Německu. Na britských ostrovech navíc vyhrál vůbec poprvé. „Auto se poslední den řídilo skvěle. Mohl jsem se soustředit na jízdu a dokončení soutěže. Máme za sebou dlouhý víkend, během kterého byl na nás velký tlak. Vždyť náskok nebyl větší než deset sekund a já musel jet stále naplno. Máme v pořadí šampionátu dobrý pozici, ale ještě zbývají dvě soutěže do konce,“ uvedl Tänak v cíli.


Neuville se dostal na stříbrnou příčku v závěru sobotního dne a v neděli musel nejenom útočit, ale také být připravený se hájit proti případnému útoku Ogiera. Ten však nakonec nepřišel. „Jezdili jsme časy, které stačily na Seba, ale Ott byl pořád hodně rychlý. Myslím, že ani kdyby jednu zkoušku nezrušili, nám by to nepomohlo,“ mínil Neuville.


Šestinásobný mistr světa a obhájce titulu Ogier v cíli spokojeností zrovna nezářil. „Naše rychlost nebyla bohužel nejlepší. Nic nepomáhalo, soupeře dostihnout nešlo, takže jsme se soustředili hlavně být v cíli. Před další rallye ve Španělsku musíme hodně testovat,“ prohlásil Francouz.


Solbergové: Otec bodoval, syn nedojel


Jeden bod do světového šampionátu získal čtyřiačtyřicetiletý Petter Solberg. Mistr světa z roku 2003 absolvoval kompletní šampionát naposledy v sezoně 2012. Loni startoval na Katalánské rallye s Volkswagenem Polo GTI R5, kde obsadil čtrnácté místo. Se stejným vozem se objevil také na britských ostrovech a získal bod za desátou pozici v cíli. Podařilo se mu bodovat znovu po sedmi letech. Během této doby se věnoval především rallyekrosu, kde se stal dokonce dvakrát mistrem světa (2014 a 2015).

360p720p1080p


Ve Velké Británii startoval také jeho osmnáctiletý syn Oliver, který se stejný modelem jako otec debutoval v šampionátu. V pátek se dostal na třetí erzetě vinou poškozeného řízení do příkopu, v sobotu ho po jedenáctém a desátém místě v rychlostních zkouškách zastavila technická porucha. V neděli se do soutěže vrátil, ale na předposledním měřeném testu poslal své polo přes střechu a cíl nakonec neviděl.


Těžkou soutěž má za sebou Jan Kopecký z továrního týmu Škoda Motorsport. Ve voze Fabia R5 evo se objevil poprvé s novým spolujezdcem Janem Hlouškem, který nahradil dlouholetého navigátora Pavla Dreslera. Po RZ7 byli dokonce na devátém místě v absolutním pořadí. Pak však přišly problémy a posádka musela měnit kolo na erzetě a smůlovatou sobotu dokonala havárie, kdy posádka poslala vůz přes střechu. Poškození však naštěstí nebylo vážné a Kopecký s Hlouškem dokončili světový podnik na osmnáctém místě.


Konečné pořadí Britské rallye


1. Tänak, Järveoja (Est./Toyota Yaris WRC) 3:00:58,0; 2. Neuville, Gilsoul (Bel./Hyundai i20 Coupé WRC) +10,9; 3. Ogier, Ingrassia (Fr./Citroën C3 WRC) +23,8; 4. Meeke, Marshall (Brit./Toyota Yaris WRC) +35,6; 5. Evans, Martin (Brit./Ford Fiesta WRC) +48,6; 6. Mikkelsen, Jaeger (Nor./Hyundai i20 Coupé WRC) +58,2; 7. Tidemand, Floene (Švéd., Nor./Ford Fiesta WRC) +5:23,8; 8. Breen, Nagle (Ir., Brit./Hyundai i20 Coupé WRC) +9:25,0; 9. Rovanperä, Halttunen (Fin./Škoda Fabia R5 evo) +10:51,1 (1. místo v kategorii WRC 2 Pro); 10. P. Solberg, Mills (Nor., Brit./Volkswagen Polo GTI R5) +11:36,1; 11. Cave, Furniss (Brit./Hyundai i20 R5) +11:50,8; 12. Loubet, Landas (Fr./Škoda Fabia R5 evo) +11:54,9; 13. Gryjazin, Fedorov (Rus./Škoda Fabia R5) +12:00,0; 14. Katsuta, Barritt (Jap., Brit./Ford Fiesta R5 MkII) +14:12,6; 15. Fourmaux, Jamoul (Fr./Ford Fiesta R5) +14:26,7; … 18. Kopecký, Hloušek (ČR/Škoda Fabia R5 evo) +15:38,1.


Výsledky jsou neoficiální

360p1080p720p


Průběžné pořadí MS (po 12 z 14 rallye)


Jezdci: 1. Tänak (Est./Toyota Yaris WRC) 240; 2. Ogier (Fr./Citroën C3 WRC) 212; 3. Neuville (Bel./Hyundai i20 Coupé WRC) 199; 4. Mikkelsen (Nor./Hyundai i20 Coupé WRC) 102; 5. Meeke (Brit./Toyota Yaris WRC) 98; 6. Evans (Brit./Ford Fiesta WRC) 90; 7. Latvala (Fin./Toyota Yaris WRC) 84; 8. Suninen (Fin./Ford Fiesta WRC) 83; 9. Lappi (Fin./Toyota Yaris WRC) 83; 10. Sordó (Šp./Hyundai i20 Coupé WRC) 72; 11. Loeb (Fr./Hyundai i20 Coupé) 39; 12. Rovanperä (Fin./Škoda Fabia R5) 18; 13. Tidemand (Švéd./Ford Fiesta WRC) 12; 14. Breen (Ir./Citroën CE WRC) 10; 15. Greensmith (Brit./Ford Fiesta R5) 9; 16. Guerra (Mex./Škoda Fabia R5) 8; 17. Bulacia Wilkinson (Bolívie/Škoda Fabia R5) 6; 18. Kopecký (ČR/Škoda Fabia R5 evo) 5; 19. Bonato (Fr./Citroën C3 R5) 4; 20. Ostberg (Nor./Citroën C3 R5) 4; 21. Loubet (Fr./Škoda Fabia R5) 2; 22. Veiby (Dán./Citroën C3 R5) 2; 23. Sarrazin (Fr./Hyundai i20 R5) 2; 24. Berqvist (Švéd./Ford Fiesta R5) 1; 25. Tuohino (Fin./Ford Fiesta WRC) 1; 26. Triviňo (Mex./Škoda Fabia R5) 1; 27. Fourmaux (Fr./Ford Fiesta R5) 1; 28. Heller (Chile/Ford Fiesta R5) 1, 29. Gryjazin (Rus./Škoda Fabia R5) 1; 30. Katsuta (Jap./Toyota Yaris WRC) 1; 31. P. Solberg (Nor./Volkswagen Polo R5 GTI) 1.


Značky: 1. Hyundai Shell Mobis WRT 340; 2. Toyota Gazoo Racing WRT 332; 3. Citroën Total WRT 278; 4. M-Sport Ford WRT 200. 


Vedení v soutěži: Tänak 110; Ogier 33; Neuville 20; Meeke 14; Latvala 11; Lappi 10; Sordó 9; Evans 8; Suninen 5; Mikkelsen 4.


Vyhrané RZ: Tänak 68, Neuville 36, Ogier 23; Latvala 22; Mikkelsen 19; Meeke 17, Evans 13; Lappi 7; Sordó 7; Loeb 6; Suninen 6; Huttunen 1. 


Výsledky jsou neoficiální


Dalším podnikem je Katalánská rallye (24.-27. 10.).

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - speedfred
Re: Re: Koniec
| 7. 10. 2019
Čo si jeho birmovný otec? :-)
Na súčasné WRC je radosť sa pozerať a hlavne keď je aj vyrovnané pole jazdcov a tímov.
Avatar - KANKUNEN
Re: Koniec
| 7. 10. 2019
Ott je biřmovaný jako Sebastián. ;-) . Nové pravidla udělaly z WRC naprostou špičku v automobilovém sportu. Ze zvuku a vůně benzínu má člověk husí kůži.
Avatar - speedfred
Koniec
| 6. 10. 2019
vlády Seb-ov na dohľad? Tento ročník vypadá zaujímavo.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku