Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Britský Charge opět předvádí elektrický Mustang 1967, tentokrát v produkční verzi

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Po třech letech od první ukázky přijíždí elektrický Mustang z dílny britské společnosti Charge v produkční verzi.

Britská společnost Charge se po delší odmlce pochlubila produkční verzí svého čistě elektrického Mustangu 1967, který však není jen jednou z mnoha elektrifikovaných klasik. Jde o zcela nové auto, které pouze dostalo ikonický vzhled Fordu Mustang 1967 Fastback, jehož licencovanou karoserii dodává přímo Ford Tooling.

Už na první pohled je ale jasné, že nejde o klasický Mustang. Stačí se podívat například na uzavřenou masku chladiče, kterou lemují moderní LED světlomety s výrazným světelným podpisem. Společnost také zapustila kliky dveří, přidala moderní zadní LED svítilny a do podběhů umístila moderní aerodynamická kola. Společnost se přitom chlubí vysokým důrazem na každý detail, ostatně stavba probíhá ručně.

Video se připravuje ...

Ještě větších změn se ale dočkal interiér, který definitivně potvrzuje, že nejde jen o modernizaci klasiky. Jde zkrátka o nové auto, které si z původního Mustangu vzalo jen několik ikonických odkazů, jako je například specificky tvarovaná palubní deska nebo jednoduše koncipovaný volant.

Na volantu však můžeme vidět multifunkční tlačítka, klasické budíky nahradil digitální přístrojový štít a uprostřed palubní desky je výrazný vertikálně orientovaný infotainment. Namísto voliče převodovky pak vůz dostal pouze pár tlačítek v loketní opěrce, se kterými jako každý elektromobil bohatě vystačí.

Posádka se může těšit na vysoký komfort parádních sedadel a nechybí ani bohaté čalounění výplně dveří. Společnosti Charge se tak minimálně na první pohled podařilo elegantně zkombinovat inspiraci starším sportovním vozem s důrazem na komfort a moderní prostředí i ergonomii. Společnost chce navíc zákazníky motivovat k vysoké individualizaci vozu.

Pod kapotou by pak mělo být pohonné ústrojí, které dostojí slavnému jménu i tvarům. Vůz by měl být osazen baterií s kapacitou 64 kWh, která má pohánět dvojici elektromotorů (pohánějících všechna kola) s kombinovaným výkonem 400 kW (544 k) a 1500 Nm točivého momentu.

Charge Mustang 1967 by tak měl být schopen akcelerace z 0 na 96 km/h za 3,9 sekundy a jeho maximální dojezd by se měl pohybovat okolo 322 km na jedno nabití. Vadou na kráse by však mohla být podpora rychlonabíjení pouze při výkonu 50 kW, což už dneska není zrovna moc.

Společnost Charge plánuje postavit pouze 499 elektrických Mustangů 1976, přičemž cena jednoho vozu by měla startovat od 350.000 liber, tedy téměř 10,7 milionu korun. Společnost by nyní měla přijímat rezervace, zatím však není jasné, kdy se zákazníci hotových vozů dočkají.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme