Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Britský trh v 1.pololetí roku 2009: Pořadí značek

Ford Fiesta
Ford Fiesta
Ford Fiesta
Ford Fiesta
66 Fotogalerie
Diskuze (49)
Britové mají rádi Fordy, ale statut domácí značky se zachovává trio Mini, Jaguar a Land Rover.

Šrotovné přišlo do Velké Británie později než na ostatní velké trhy v Evropě a z prodejních výsledků celého trhu v letošním prvním pololetí je to zřejmé. Meziroční propad o 319 tisíc vozů znamená zmenšení trhu o celou čtvrtinu. Tento vývoj postihl až na světlé, z hlediska objemu nevýznamné výjimky, všechny značky působící v Británii. Díky tomu se význam Velké Británie pro automobilky v rámci Evropy dočasně zmenšil. Momentálně jde až o čtvrtý největší trh (loni druhý největší), více aut se letos prodalo v Německu, ve Francii i v Itálii.

Celkové pořadí vede v Británii velmi populární značka Ford, před druhou pseudo-domácí značkou Vauxhall. Až na třetím místě je - už s výrazným odstupem - evropská jednička Volkswagen. Silná pozice BMW je dána domácí značkou Mini (v naší statistice jako součet BMW a Mini), ale vězte, že Mini tvoří 24 tisíc registrací z udávaných 61 tisíc kusů a je dokonce i v žebříčku TOP10 modelů.

Z hlediska dominance jednotlivých značek na tom není trh Velké Británie tak vyhraněně jako dříve analyzované trhy Německa a Francie. Mezi prvními značkami pořadí, které prodávají velké objemy, se žádná nedostala přes 30 % evropských prodejů. Britský trh je nejvýznamnějším odbytištěm Fordu v Evropě vzhledem k postavení značky, více aut Ford neprodává ani v Německu.

Mimořádně silnou pozici má v Británii také Honda. 28,7 % jejích evropských registrací generuje právě britský trh.

Jednoznačnou pozici domácí značky mají jména jako Land Rover a Jaguar, jejich prodejní počty jsou ale vzhledem k ostatním značkám malé. Malým překvapením může být pro Středoevropana pozice švédského Saabu. Ten v Británii prodává třetinu vozů umístěných na evropské trhy.

Prodej automobilů ve Velké Británii: leden-červen 2009
--Prodej [ks]Prodej [ks]Meziroční rozdíl [ks]Meziroční rozdíl [%]Podíl UK na EU [%]
Poř.Značka1-6/20091-6/2008--1-6/2009
1.Ford159 090185 324-26 234-14,16%24,0%
2.Vauxhall122 013175 262-53 249-30,38%21,7%
3.VW75 453100 665-25 212-25,05%8,9%
4.BMW (Mini)61 16888 039-26 871-30,52%17,2%
5.Toyota (Lexus)51 01166 507-15 496-23,30%13,7%
6.Peugeot49 07371 187-22 114-31,06%9,7%
7.Audi46 93056 782-9 852-17,35%14,4%
8.Honda38 44752 499-14 052-26,77%28,7%
9.Mercedes-Benz34 54542 709-8 164-19,12%11,4%
10.Citroën31 29946 170-14 871-32,21%7,1%
11.Nissan (Infiniti)31 24239 417-8 175-20,74%19,6%
12.Renault (Dacia)23 99259 549-35 557-59,71%3,7%
13.Fiat22 34031 048-8 708-28,05%4,1%
14.Mazda20 49127 349-6 858-25,08%18,5%
15.Hyundai19 79916 2133 58622,12%11,5%
16.Kia19 06418 3207444,06%15,6%
17.Škoda14 96521 660-6 695-30,91%6,0%
18.Volvo14 10318 603-4 500-24,19%14,1%
19.Suzuki14 07315 192-1 119-7,37%10,4%
20.Seat13 65517 593-3 938-22,38%8,2%
21.Land Rover13 39221 865-8 473-38,75%50,0%
22.Jaguar9 11811 401-2 283-20,02%60,2%
23.Chevrolet8 78910 284-1 495-14,54%9,0%
24.Saab5 10410 042-4 938-49,17%30,8%
25.Mitsubishi4 77110 812-6 041-55,87%8,4%
26.Alfa Romeo3 9123 45246013,33%6,6%
27.Chrysler (Dodge,Jeep)3 1289 419-6 291-66,79%10,7%
28.Porsche2 7443 796-1 052-27,71%-
29.Subaru1 5903 169-1 579-49,83%-
-celkem915 3011 234 328-319 027-25,85%12,3%

Zajímavý pohled na specifický trh s auty ve Velké Británii nabízí i tabulka TOP10 pořadí modelů za první letošní půlrok. V žebříčku jsou 3 Fordy a 3 Vauxhally. Chybět nemůže ani VW Golf, zde je však až na 5. pozici za Astrou, která navíc již brzy dostane moderního následníka. Nečekaně velkou popularitu má v Británii Audi A3, když se dostalo do TOP10 před domácí Mini.

Prodej automobilů ve Velké Británii: leden-červen 2009 (Pořadí modelů)
Poř.ModelPočet registrací [ks]
1.Ford Fiesta58004
2.Ford Focus47941
3.Vauxhall Corsa43625
4.Vauxhall Astra28992
5.VW Golf25891
6.Peugeot 20721946
7.Vauxhall Insignia19324
8.Ford Mondeo17823
9.Audi A317579
10.Mini17422

42,3 % nových aut v Británii spaluje naftu, podíl v posledním půlroce meziročně klesl, protože šrotovné směřuje zájem zákazníků k malým autům, u nichž není podíl naftových verzí tak vysoký.

Vstoupit do diskuze (49)