Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Britský trh v 1.pololetí roku 2009: Pořadí značek

Ondřej Láník
Diskuze (49)
Britové mají rádi Fordy, ale statut domácí značky se zachovává trio Mini, Jaguar a Land Rover.

Šrotovné přišlo do Velké Británie později než na ostatní velké trhy v Evropě a z prodejních výsledků celého trhu v letošním prvním pololetí je to zřejmé. Meziroční propad o 319 tisíc vozů znamená zmenšení trhu o celou čtvrtinu. Tento vývoj postihl až na světlé, z hlediska objemu nevýznamné výjimky, všechny značky působící v Británii. Díky tomu se význam Velké Británie pro automobilky v rámci Evropy dočasně zmenšil. Momentálně jde až o čtvrtý největší trh (loni druhý největší), více aut se letos prodalo v Německu, ve Francii i v Itálii.

Celkové pořadí vede v Británii velmi populární značka Ford, před druhou pseudo-domácí značkou Vauxhall. Až na třetím místě je - už s výrazným odstupem - evropská jednička Volkswagen. Silná pozice BMW je dána domácí značkou Mini (v naší statistice jako součet BMW a Mini), ale vězte, že Mini tvoří 24 tisíc registrací z udávaných 61 tisíc kusů a je dokonce i v žebříčku TOP10 modelů.

Z hlediska dominance jednotlivých značek na tom není trh Velké Británie tak vyhraněně jako dříve analyzované trhy Německa a Francie. Mezi prvními značkami pořadí, které prodávají velké objemy, se žádná nedostala přes 30 % evropských prodejů. Britský trh je nejvýznamnějším odbytištěm Fordu v Evropě vzhledem k postavení značky, více aut Ford neprodává ani v Německu.

Mimořádně silnou pozici má v Británii také Honda. 28,7 % jejích evropských registrací generuje právě britský trh.

Jednoznačnou pozici domácí značky mají jména jako Land Rover a Jaguar, jejich prodejní počty jsou ale vzhledem k ostatním značkám malé. Malým překvapením může být pro Středoevropana pozice švédského Saabu. Ten v Británii prodává třetinu vozů umístěných na evropské trhy.

Prodej automobilů ve Velké Británii: leden-červen 2009
--Prodej [ks]Prodej [ks]Meziroční rozdíl [ks]Meziroční rozdíl [%]Podíl UK na EU [%]
Poř.Značka1-6/20091-6/2008--1-6/2009
1.Ford159 090185 324-26 234-14,16%24,0%
2.Vauxhall122 013175 262-53 249-30,38%21,7%
3.VW75 453100 665-25 212-25,05%8,9%
4.BMW (Mini)61 16888 039-26 871-30,52%17,2%
5.Toyota (Lexus)51 01166 507-15 496-23,30%13,7%
6.Peugeot49 07371 187-22 114-31,06%9,7%
7.Audi46 93056 782-9 852-17,35%14,4%
8.Honda38 44752 499-14 052-26,77%28,7%
9.Mercedes-Benz34 54542 709-8 164-19,12%11,4%
10.Citroën31 29946 170-14 871-32,21%7,1%
11.Nissan (Infiniti)31 24239 417-8 175-20,74%19,6%
12.Renault (Dacia)23 99259 549-35 557-59,71%3,7%
13.Fiat22 34031 048-8 708-28,05%4,1%
14.Mazda20 49127 349-6 858-25,08%18,5%
15.Hyundai19 79916 2133 58622,12%11,5%
16.Kia19 06418 3207444,06%15,6%
17.Škoda14 96521 660-6 695-30,91%6,0%
18.Volvo14 10318 603-4 500-24,19%14,1%
19.Suzuki14 07315 192-1 119-7,37%10,4%
20.Seat13 65517 593-3 938-22,38%8,2%
21.Land Rover13 39221 865-8 473-38,75%50,0%
22.Jaguar9 11811 401-2 283-20,02%60,2%
23.Chevrolet8 78910 284-1 495-14,54%9,0%
24.Saab5 10410 042-4 938-49,17%30,8%
25.Mitsubishi4 77110 812-6 041-55,87%8,4%
26.Alfa Romeo3 9123 45246013,33%6,6%
27.Chrysler (Dodge,Jeep)3 1289 419-6 291-66,79%10,7%
28.Porsche2 7443 796-1 052-27,71%-
29.Subaru1 5903 169-1 579-49,83%-
-celkem915 3011 234 328-319 027-25,85%12,3%

Zajímavý pohled na specifický trh s auty ve Velké Británii nabízí i tabulka TOP10 pořadí modelů za první letošní půlrok. V žebříčku jsou 3 Fordy a 3 Vauxhally. Chybět nemůže ani VW Golf, zde je však až na 5. pozici za Astrou, která navíc již brzy dostane moderního následníka. Nečekaně velkou popularitu má v Británii Audi A3, když se dostalo do TOP10 před domácí Mini.

Prodej automobilů ve Velké Británii: leden-červen 2009 (Pořadí modelů)
Poř.ModelPočet registrací [ks]
1.Ford Fiesta58004
2.Ford Focus47941
3.Vauxhall Corsa43625
4.Vauxhall Astra28992
5.VW Golf25891
6.Peugeot 20721946
7.Vauxhall Insignia19324
8.Ford Mondeo17823
9.Audi A317579
10.Mini17422

42,3 % nových aut v Británii spaluje naftu, podíl v posledním půlroce meziročně klesl, protože šrotovné směřuje zájem zákazníků k malým autům, u nichž není podíl naftových verzí tak vysoký.

Ondřej Láník
Diskuze (49)
Avatar - euro89
25. 8. 2009 20:55
Re: nedivim se, že je Ford první, když...
slyšel jsem, že pro británii jich bylo 28... ;-)
Avatar - euro89
25. 8. 2009 20:53
Re: nedivim se, že je Ford první, když...
Tak on má hlavně všobecně nejradši Fordy a Aston Martin, naopak má moje sympatie, že vždycky totálně shodí fauvéčka... >:D A i když občas pěkně zdrbnou i italský auta, tak je Top Gear můj neoblíbenější pořad o autech. Líbí se mi britský styl hodnocení aut, kdy neni nejdůležitější zavazadlový prostor nebo spotřeba, ale jízdní vlastnosti a Top Gear k tomu přidá ještě typicky britský humor, takže nemá konkurenci (a to normálně Fordy nemám rád). :-) :yes:
25. 8. 2009 20:42
Re: nedivim se, že je Ford první, když...
Chválil az do nebe tam v kazdem dile rozhodne neni pravda, treba C-MAX to od nej schytal pekne a vychvalovan byl Renault.

Jinak on si koupil Ford GT a ne GT40 (Ford GT40 to je uplne jine auto).

Ale budis, je divne, ze chvali obcas ten Ford porad, az do soucasnosti, treba nova Fiesta se mu velmi libila a GTcko ma koupene uz radu let, pokud ho uz neprodal. Tak mozna ted od nich chce tu Fiestu. Nevim. Ty urcite znas odpoved. ;)

Ono cekat, ze vsechny media v zajmu lepsiho prodeje Renaultu, Oplu, VW nebo zdejsi Skody a dalsich budou porad lhat, jak je Ford je spatny, asi nejde cekat porad a vsude.

Navic kdo by kvuli nadhernemu Fordu GT nelhal, ale to nastesti u vozu Ford neni potreba.
25. 8. 2009 19:54
Re: zajímavé
Kdyz si me beres do huby, tak si uvedom, ze lidi od Fordu tezko prekvapi uspech na trhu v UK, kde je Ford prodejni jednicka desitky let od zalozeni pobocky v roce 1909. Tak nic noveho. Uzivat si budu, az to same bude na nemeckem trhu. Minimalne toho Opla by se melo podarit brzo dat. Chce to noveho Focuse.
25. 8. 2009 18:53
Re: Korejci
Kvalitu už Hyundai dokazuje řadu let,tam už je stoprocentně.
[odkaz]
Nedokazuje to jen jedna statistika Auto Bildu.
[odkaz]
A i to zpracování interiéru mají na velmi dobré úrovni.
;-)