Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brutální Projekt Mjřlner na základech Porsche 930 Turbo

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 5. 10. 2015
20
1
Zobrazit náhledy (20)
Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911
Severoamerický D-Zug prostřednictvím stroje pojmenovaného Projekt Mjølner předvádí, v co je schopen proměnit klasickou devětsetjedenáctku.

Pánové stojící za společností D-Zug se sídlem ve Wilmingtonu mají slabost pro vzduchem chlazená Porsche ze sedmdesátých a osmdesátých let. K jejich největším oblíbencům pak patří 930 Turbo, což ostatně nejlépe dokazuje jejich vozový park, v němž mimo jiné figurují i závodní Porsche 935 K3 a 934, která vznikla přestavbou původně sériového Turba.

Stroj pojmenovaný Projekt Mjølner podle kladiva severského boha Thóra je silně inspirován těmito závodními speciály, ale posouvá jejich vzhled i výkony do ještě většího extrému.

Černé kupé zahájilo svou kariéru jako sériové Porsche 930 Turbo modelového roku 1986 s přeplňovaným 3,3-litrovým plochým šestiválcem za svou zadní nápravou, poskytujícím v severoamerickém provedení lehce přidušeném tehdejšími emisními normami stále sympatických 282 koní (207 kW).

Projekt Mjølner samozřejmě nejprve upoutá pozornost svým vzhledem. Ten je výsledkem kombinace sériové karoserie s komponenty určenými pro různá závodní Porsche. Přední nárazník byl původně určen pro Porsche 911 RSR s přeplňovaným 2,1-litrovým motorem, zatímco přední blatníky patří k třílitrovému RSR a zadní blatníky spolu s nárazníkem i kapotou motoru s rozměrným přítlačným křídlem byly vyvinuty pro okruhová Porsche 935 na sezónu 1976.

D-Zug si vedle karoserie pohrál samozřejmě i s technikou. Podvozek je díky tomu kombinací původního Porsche 930 Turbo s komponenty ze závodních RSR a 935, použitými především na zavěšení předních i zadních kol.

Zásadní proměny se dočkala pohonná jednotka. Plochý šestiválec se totiž dočkal mimo jiné zvýšení objemu na 3,5 litru a s tím souvisejícího použití kompletně nových vnitřností, mezi nimiž lze narazit na kované písky Mahle nebo vačkové hřídele z GT2 generace 993. Původní jedno turbodmychadlo nahradila dvě Garrett GT-30.

Zajímavým detailem je zachování původní čtyřstupňové manuální převodovky, jejíž řadicí páka je vyvedena ve stejném stylu jako u závodních 935 ze sedmdesátých let.

Výsledkem provedených změn je výkon 607 koní (447 kW) a točivý moment 738 N.m. Tyto hodnoty míří na kola zadní nápravy o rozměrech 14 x 19 palců vzadu, zatímco vpředu jsou použita kola o rozměrech 10,5 x 18 palců. Dodavatelem kovaných disků je Forgeline.

D-Zug v současnosti nabízí Projekt Mjølner na ebay k prodeji a zájemce o tento stroj si musí připravit minimálně 108.950 amerických dolarů (zhruba 2.650.000 Kč).

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Kobler
Pekne
| 6. 10. 2015
No tohle je pěkná šílenost, ale musím uznat, že se mi to docela líbí. A ta cena taky nevypadá vůbec špatně. :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku