Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Budoucí Nissan GT-R by vás mohl svézt po Nürburgringu. Sám, bez potřeby řidiče

Martin Tolar
Diskuze (0)

Nejenže vaše auto možná za pár let dojede samo na nákup, v budoucnu si samo nejspíš užije i track day.

O nástupci současné generace Nissanu GT-R se píše už dlouho, přesto tenhle kmet s dvanácti křížky na krku zůstává v aktivní službě.

Uvedení nové generace byste rozhodně neměli očekávat v nejbližších měsících, ale vývoj běží podle automobilky už nyní naplno. 

Zamrzelo náš už prohlášení Philippa Kleina, podle kterého se máme připravit na částečnou elektrifikaci. Ovšem nemáme se prý bát, nové GT-R by prý mělo být zábavné, jízdní zážitky jsou údajně pro vývojáře velmi důležité. 

Šušká se také, že GT-R dostane autonomní řízení. Podle Richarda Candlera, jednoho z inženýrů, kteří na novince pracují, ale půjde o trochu jiný systém, než byste čekali. Umí si představit, že vás budoucí GT-R samo sveze třeba na slavném Nürburgringu - a ne úplně výletním tempem. Představte si, že byste si mohli vybrat, jaké kolo si chcete vychutnat. Co takhle rovnou to rekordní, které se současným Nismem zajel Michael Krumm za 7 minut a 8 sekund? Něco takového bylo ještě před pár lety nepředstavitelné, ale nové GT-R se prý nastaví stejně, jako Krummovo auto a ukáže vám, jak se jezdí po okruhu. 

Zní to jako taková zajímavější obdoba Ring Taxi, samozřejmě bez lidského faktoru. Navíc se tím prý velmi zminimalizuje riziko, které jinak u nezkušených řidičů vzniká. Otázkou je, kolikrát by vás takové svezení v roli pasažéra bavilo. 

Martin Tolar
Diskuze (0)

Doporučujeme