Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Ford Focus ST 2.0 EcoBoost
Ford Focus ST 2.0 EcoBoost
Ford Focus ST 2.0 EcoBoost
Ford Focus ST 2.0 EcoBoost
44 Fotogalerie

Budoucnost Fordu Focus ST? Zůstane předokolkou, nejspíš hybridní

S Fordem Focus RS v této složité době počítat nemáme, otěže nejpeprnější verze modelové řady tak převezme ST. Co od něj čekat v budoucnu?

V dubnu médii proletěla informace, že Ford s okamžitou platností stopnul veškeré aktivity na vývoji nového Focusu RS. Doba takovým autům nepřeje, emisní limity jsou nekompromisní a samotný vývoj příliš drahý. Byť původně modrý ovál s ostrou verzí hatchbacku počítal, nakonec zůstalo jen u plánů.

Pozornost fanoušků sportovního svezení se tak přeorientovala na model ST, jenž se stal nejostřejším náčiním v nabídce Focusu. Martin Vaculík před časem Focus ST provětral na mosteckém autodromu a byl až překvapen, co tohle auto na okruhu zvládne. Připomeňme, že pod kapotou ukrývá 2,3litrový čtyřválec s výkonem 206 kW a točivým momentem 420 newtonmetrů. Stovka za 5,7 sekundy a maximální rychlost omezena na 250 km/h. To jen tak na okraj.

Dnes se ale nebudeme věnovat Focusu ST, který si můžete aktuálně koupit, ale jeho nástupci. Po vyškrtnutí Focusu RS se začalo spekulovat, jestli ST nepodědí jeho pohon všech kol. Šéf Ford Performance Europe Stefan Muenzinger ale něco takového vyloučil. V jednom z rozhovorů oficiálně potvrdil, že se čtyřkolkou se pro ST nepočítá, zůstane i nadále vozem s pohonem předních kol, který prý pro takto odladěnou pohonnou jednotku bohatě stačí.

Zatímco využití předokolky je hotová věc, už ne tak jasno je ohledně budoucnosti pohonné jednotky. Spekuluje se totiž o tom, že 2,3litrový EcoBoost bude nahrazen, případně doplněn nějakou formou elektrifikace. Muenzinger v tomto ohledu zatím sdílný nebyl a jakékoliv podrobnosti o vývoji modelové řady odmítl komentovat, dodal ale, že vývoj směrem k hybridním systémům je nevyhnutelný nejen v klasických vozech, ale i jejich sportovních sourozencích.