Budoucnost Land Roveru Defender: Nová generace vs. další modernizace
Land Rover Defender vyráběný v mnoha evolucích nepřetržitě od roku 1947 je terénní legendou. Žádný jiný model nevydržel ve výrobě tak dlouho – s výjimkou malosériového Morganu 4/4, který spatřil světlo světa už v roce 1936 a vyrábí se také dodnes.
Defender v současné podobě vydrží ve výrobě do roku 2016. Tak dlouho bude možné prodávat off-road s motorem 2,4 TD4 (90 kW) splňujícím normu Euro 5. Na daný termín se původně počítalo s novou generací Defenderu, ale podle informací časopisu AutoExpress není situace zdaleka tak jednoznačná.
Land Rover zatím tápe v otázce podvozkové platformy. Jedna z variant je postavit na společném základu hned trojici modelů – Defender, Discovery 5 a nový Range Rover Sport. Před nedávnem jsme také informovali o možnosti, že by techniku sdílely jen Defender a Discovery.
Věc ale není ještě uzavřena. Z automobilky se nyní dostávají na veřejnost i konzervativní názory. Nahradit Defender zcela novým modelem je prý příliš riskantní krok. Technika určena pro univerzální Discovery a Range Rover Sport je zase zbytečně všestranná, tedy i nákladná na výrobu, a vývoj zcela nové platformy pro nový Defender by byl také drahý. V takovém případě by se totiž ročně muselo vyrobit 60 až 80 tisíc kusů, aby byla výroba rentabilní. Loňský rok přitom Defender uzavřel se sumou 18 tisíc ks.
Ve hře je tedy i nadále možnost, že by Land Rover provedl jen další technickou modernizaci. Ta by rozsahem odpovídala faceliftu z roku 2007 a pod kapotu by zamířil nový motor splňující normu Euro 6.
Zatím se ale spíš počítá s novou generací. Na podzimním autosalonu ve Frankfurtu se totiž má ukázat první studie Defenderu pro 21. století.