Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Budoucnost Lexusu: Nové LS a palivové články, plug-in hybrid prý nemá smysl

David Bureš
Diskuze (63)
Lexus v následujících letech rozšíří svoji modelovou paletu. Zaměří se také na moderní pohony, čímž nemyslí plug-in hybridy.

Lexus v minulých měsících ukázal dvě novinky. Kupé LC je ukázkou chystaného velkého kupé, zatímco koncept LF-FC je předzvěst hned dvou novinek – nové generace luxusního sedanu LS a modelu na palivové články. Naopak s plug-in hybridem japonská luxusní značka nepočítá.

Kupé LC se světu představuje již letos, na trhu se ale objeví až v příštím roce. Na prvních trzích by se měl ukázat na jaře 2017, v Česku jej poprvé spatříme zhruba v polovině roku 2017. Brzká premiéra má svůj důvod – Lexus chce na jeho příchod své zákazníky s předstihem připravit.

Japonský konkurent BMW řady 6 bude nabídnut s dvěma pohonnými jednotkami. Pětilitrový osmiválec cílí hlavně na americké zákazníky, v USA je totiž v takovém kupé velký agregát potřeba. Hybrid je pak již typickou součástí nabídky značky – také tato verze však bude chtít nabídnout dostatečnou zábavu za volantem.

Auto se zatím představilo ve formě kupé, kabriolet značka nevylučuje. Hlavní inženýr auta Koji Sato navíc tvrdí, že v daném segmentu je otevřený model potřeba. To naznačuje, že bychom se otevřeného LC mohli skutečně dočkat.

Další důležitou novinkou značky pro příští rok je nový luxusní sedan LS, který se začne prodávat před koncem roku 2017. Představitelé Lexusu o této novince zatím nechtějí příliš hovořit, opatrně však přiznávají, že jeho vzhled bude vycházet z konceptu LF-FC. Základem auta bude nepochybně nová modulární platforma představená v LC, která je určena pro vozy s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Architektura může být použita i pro SUV, připravena je též na zástavbu pohonu všech kol.

Koncept LF-FC ale není primárně o designu, nýbrž o pohonném ústrojí. Jedná se o elektromobil čerpající energii z palivových článků, což je přesně koncepce, kterou chce značka nabídnout. Sériového Lexusu na palivové články se máme dočkat do roku 2020.

Palivové články jsou i důvodem, proč Lexus vůbec nepočítá s plug-in hybridy. Šéf evropské divize Lexusu Alain Uyttenhoven totiž tvrdí, že dalším krokem po stávajících hybridech je právě vodíkový pohon, který nabídne mnohem ekologičtější provoz. Podle Uyttenhovena plug-in hybridy primárně nevznikly kvůli zákazníkům, ale kvůli snížení flotilových emisí. A Lexus podle svého evropského šéfa přísnějšími pravidly projde i bez nich. Do roku 2021 musí vozy jednotlivých výrobců v EU emitovat v průměru jen 95 gramů CO2 na kilometr. Z interních výzkumů navíc vyplynulo, že dobíjení ze zásuvky majitelé plug-in hybridů skoro vůbec nepoužívají, a tak v reálném provozu nedávají smysl.

Na českém trhu se dnes nabízí sedm modelů značky Lexus, v následujících letech se vedle obměny vybraných modelů dočkáme i rozšíření nabídky. Jistý je samozřejmě příchod kupé LC a opatrně se mluví také o dalších nových vozech chystaných pro následující dva roky. Jejich podobu zatím absolutně netušíme, a tak se nechme překvapit. V nabídce značky nicméně chybí nějaké kompaktní SUV cílené na Audi Q3 nebo BMW X1. Navíc se spekulovalo také o příchodu modelu menšího než kompakt CT, pick-upu odvozeného od Toyoty Hilux nebo velkého sedmimístného SUV, a tak možnosti expanze můžeme hledat v těchto oblastech…

David Bureš
Diskuze (63)
26. 2. 2016 16:50
Re: hmmmm zajimave
"Toyotě se daří především proto, že vyrábí auta na kterých má zisk a nevyrábí auta na kterých by měla ztráty". To je hezké tvrzení. Kde já už jsem to slyšel? Čítával jsem to tu tak před 10ti lety. Stejný myšlenkový postup používaly evropské automobilky, když Toyota vyvíjela Prius a dlouhá léta z něj měla jenom ztráty a evropské automobilky na hybrid kašlaly. A dnes Toyota vyrábí hybridů miliony a Evropané mizivé mnoožství. Což je jeden z důvodů, proč Evropané řeší emisní skandál zatímco Toyotě se daří.

Víte vždy, když dochází k nějaké zásadní změně technologie, tak nejdříve se na tom prodělává. Teprve o pár let později se ukáže že ono "prodělávání" byla ve skutečnosti investice do budoucnosti. A že ten kdo prodělával je najednou lídrem a ten kdo si maloval, jak až přijde ta správná doba vyrazí jako stříbrný šípl, je najednou kdesi na konci pelotonu. Vaše krátkozrakost a nekritické přejímání žvástů jejich PR oddělení je až zarážející.
Avatar - Ham.
20. 2. 2016 12:37
Re: hmmmm zajimave
Kličkuješ tu jak zajíc na honu, z nedostatku baterek je najednou nedostatek ocele kvůli havárii v ocelárně, pěkný vlastňák.
Avatar - Ham.
20. 2. 2016 12:35
Re: hmmmm zajimave
Na kraviny tady máš monopol, tak se z toho nesnaž vykecat.
Avatar - Ham.
20. 2. 2016 12:33
Re: hmmmm zajimave
Nedělej ze sebe kašpara, drobné pro Toyotu, jeden rok 8% plus, druhý rok 8% minus díky kurzům, to se děle pořád a všem firmám, které mají globální charakter a působí na na světových trzích. Podstatná část zisku je z toho, že vyrábí auta se ziskem, jestli jim kurzy jednou 8% seberou a podruhé přidají je nepodstatné.
20. 2. 2016 11:38
Re: hmmmm zajimave
8% diky rozdilu kurzu ti prijde jako drobne? no slusne drobne citajici cca ctvrt miliardy JPY ;-) hochu ty asi zijes v nejake jine dimenzi kde se ctvrtmiliarda jen tak rozhazuje a oznacuje za drobne co? >:D