Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bufori CS: Kompaktní sportovní kupé z Malajsie se objeví v roce 2010

Aleš Dragoun
Diskuze (6)
Bufori je pro Středoevropana neznámou a exotickou značkou, a to nejen proto, že sídlí v Malajsii. Právě uvolnila první snímky chystaného modelu CS.

Bufori Motor Car Company (BMCC) sídlí v Kuala Lumpuru, ale nebylo tomu tak vždy. Založili ji totiž bratři Gerry, Anthony a George Khouriové v roce 1986 v australském Sydney. Do Malajsie se nejprve přestěhovala v roce 1994 výroba, o pět let později i vývoj, konstrukce a celé vedení. Zároveň zde byla postavena i nová továrna.

Těžištěm produkce byly od roku 1987 automobily připomínající svým vzhledem třicátá léta, ale nešlo o repliku konkrétního modelu. Po Bufori Mk I a II přišel v roce 2003 Mk III, který dostal doplňkové označení La Joya (španělsky šperk, klenot, skvost). Ředitelem BMCC je stále jeden z trojice bratrů – Gerry Khouri.

Novinka CS již klasické období historie automobilismu ničím nepřipomíná. Zkratka znamená Compact Sports, což jistě není třeba překládat. Puristické sportovní dvoudveřové kupé je poháněno blíže nespecifikovaným vpředu umístěným přeplňovaným čtyřválcovým motorem objemu 2,0 litru a má karoserii z lehkých kompozitových materiálů (karbonu a kevlaru), která spočívá na prostorovém rámu. Agregát pochází s největší pravděpodobností z vlastního vývoje, jako ty v Mk III, sama automobilka se chlubí tím, že CS byl kompletně navržen a vyvinut ve vlastní režii. Zavěšení s vinutými pružinami je plně nastavitelné. Mimochodem, v minulosti Bufori používalo do svých vozů 2,2litrové boxery Subaru a nápravy z Brouka!

Design se dá označit za elegantní, vpředu i vzadu jsou dvě dvojice světlometů, ty zadní jsou z LED diod. Společnost není žádným velkovýrobcem, vozy jsou stavěny v malých počtech s vysokým podílem ruční práce a tak není divu, že na důkladné řemeslné zpracování, kvalitu a cit pro detail je kladen největší důraz. Nový model CS bude představen v produkční podobě na začátku roku 2010, žádné další technické údaje zatím výrobce nesdělil, budou k dispozici až na konci letošního roku.

Zajímavý na celém voze je ten fakt, že se světu nejdříve neukáže sériová verze, ale závodní. Ta nese název Bufori BMS R1 a vznikla ve spolupráci divize Bufori Motor Sports (odtud BMS, se slavným italským závodním týmem nemá nic společného) a Axle Motorsport. Je homologována v kategorii FIA GT3 a bude mít premiéru na nejslavnějším závodě v jihovýchodní Asii – 56. Velké ceně Macaa. Ta se letos koná ve dnech 19. - 21. listopadu na městském okruhu Guia, který kombinuje širokou startovní a cílovou rovinku s uzoučkými uličkami plnými ostrých zatáček. Bufori BMS R1, jehož vývoj trval dva roky, se zúčastní poháru vozů GT, oficiální název klání zní Macau GT Cup.

Již zmíněný Bufori La Joya se stále vyrábí, má za sedadly umístěný motor V6 objemu 2,7 litru, Následovat jej bude nejen nový CS, ale i další model s označením Mk VI. Divize BMS má pak na starosti nejen vývoj závodních vozů, ale i speciálních produkčních ostrých verzí, jejichž majitelům ovšem není nikterak bráněno občas si zajezdit na okruhu.

Bufori si také zajišťuje distribuci a propagaci svých výrobků, pro tento účel byla založena společnost BSM, tedy Bufori Sales and Marketing. Ta plánuje vstoupit na čínský trh, do Indie, do dalších blíže neurčených asijských zemí a také na Střední východ, kde jistě najde pro své luxusní, exkluzivní a také patřičně drahé vozy dostatečnou klientelu.

Aleš Dragoun
Diskuze (6)
Avatar - delphino
14. 11. 2009 21:28
ach ach
přední nasávaci otvory vypadají jako nepovedená imitace BMW ledvinek skřížených s AM tlamkou, ze zadu? Snad ne Ferrari, nebo Corveta :D, ale profil je fajn >:D