Bugatti vyvíjí nový spalovací motor. Nástupce Chironu bude plug-in hybridem

Bugatti W16 Mistral
Bugatti W16 Mistral
Bugatti W16 Mistral
Bugatti W16 Mistral
46 Fotogalerie
Diskuze (10)

Když automobilka Bugatti před několika dny představila roadster W16 Mistral, prozradila, že se jím značka loučí s legendárním šestnáctiválcem.

Příští modely, které už nebudou odvozené od Chironu, tak budou využívat jiný motor. Šéf Bugatti Mate Rimac v podcastu magazínu Top Gear naznačil, co čekat.

Podle něj francouzská značka aktuálně pracuje na kompletně nové spalovací jednotce. Vzniká prý skutečně doslova od nuly a bude součástí plug-in hybridního ústrojí.

„Když jsme se začali bavit o převzetí Bugatti, lidé z Volkswagenu a Porsche mi říkali, že budoucnost Bugatti musí být elektrická. A vlastně by to bylo velice jednoduché, stačilo by vzít Rimac Nevera, který jsme vyvíjeli pět let a je nejvýkonnějším současným elektromobilem, a přeznačkovat ho na Bugatti,“ prohlásil Mate Rimac.

Současný CEO Bugatti podle svých slov bojoval s vedením Porsche a Volkswagenu o to, aby nový model nemusel být čistě elektrický. „Nakonec jsme se rozhodli, že elektrický zůstane Rimac a Bugatti v dohledné budoucnosti nabídne spalovací motory - ovšem jako součást hybridního pohonu,“ dodal Rimac. Novinky Bugatti tak budou využívat kombinaci dvou pohonů - spalovacího a elektrického.

Video placeholder
Bugatti W16 Mistral • Zdroj: Bugatti

O přesné podobě nové spalovací jednotky však Rimac bohužel nic neprozradil, netušíme tedy nic o počtu válců či objemu. „Budete ale překvapeni,“ láká šéf Bugatti.

V nejbližších letech přesto automobilka bude stále pracovat s šestnáctiválcem. Zákazníci totiž čekají na zmíněný Mistral, v plánu je také produkce modelu Bolide.

Vstoupit do diskuze (10)