Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti W16 Mistral je rozlučkou s šestnáctiválcem. Roadster nabízí 1600 koní, cena je brutální

Jan Zajíc
Diskuze (2)

Bugatti představilo roadster W16 Mistral. Podle automobilky je novinka rozlučkou s ikonickým šestnáctiválcem.

„Řekli jsme si, že finální silničním autem s legendárním motorem Bugatti W16 musí být roadster. Více než 40 % všech vozů Bugatti, která byla kdy vyrobena, je ostatně otevřených," prohlásil CEO automobilky Mate Rimac. Mistral, jehož jméno je inspirováno severozápadním větrem známým zejména ve Francii, je přitom prvním roadsterem značky od modelu Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse, který se v roce 2013 stal nejrychlejším otevřeným vozem planety.

A stejný cíl má také novinka. O pohon se přitom stará osmilitrový motor W16 se čtveřicí turbodmychadel ve verzi o výkonu 1.176 kW (1600 koní), která se poprvé objevila v Chironu Super Sport 300+.

Protože se slabší Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse rozjel na 408.84 km/h a Chiron Super Sport 300+ v roce 2019 zvládl 490,484 km/h, dá se očekávat, že Mistral cíl splní.

Bugatti zdůrazňuje, že design a konstrukce nového roadsteru je jedinečná, že nejde o "jednoduchou" úpravu současného monokoku Bugatti. Při návrhu vzhledu se designéři údajně inspirovali v historii, například u modelu Bugatti Type 57 Roadster Grand Raid z roku 1934. Na tento automobil dokonce odkazuje barevná kombinace prvního Mistralu.

Už na první pohled zaujmou výrazné světlomety, které mají unikátní světelný podpis se čtyřmi horizontálními linkami. Pod nimi vidíme obrovské nasávací otvory, nechybí klasická podkova - byť upravená - s logem značky a zajímavě vypadá i samotná přední kapota. Záď pracuje s motivem písmene X, inspirovaným Bugatti Bolide. Automobilka tvrdí, že design není samoúčelný, ale je funkční. Například řešení předních světel prospívá aerodynamice, širší "podkova" zase pomáhá s chlazením motoru.

Video se připravuje ...

Zajímavě navržena je otevřená kabina. Čelní sklo na první pohled téměř postrádá rám a plynule navazuje na boční prosklení. Za kabinou pak vidíme dvojici oblouků, které odkazují na Type 57 Roadster Grand Raid. Současně ale mají svou funkci, přivádějí vzduch k motoru. A jejich přítomnost prý také zvyšuje řidičské nadšení, neboť nasávání vzduchu přispívá ke specifické zvukové kulise. Sání prý mimochodem spolyká asi 70 tisíc litrů vzduchu za minutu...

V konstrukci se pochopitelně uplatnily odlehčené materiály jako různé kompozity, titan a hliník. Velkou pozornost inženýři věnovali tuhosti karoserie.

Interiér vychází z modelu Chiron, nabízí tedy především komfort a luxusní atmosféru. Zajímavostí je jantarová soška „tančícího slona“ Rembrandta Bugattiho ve voliči automatické převodovky. Stejný motiv zdobil kapotu legendárního Bugatti Type 41 Royale.

Bugatti plánuje vyrobit pouhých 99 exemplářů W16 Mistral, cena začíná na částce 5 milionů eur bez daně, což je v přepočtu asi 123 milionů korun. S rozbíjením prasátka ale ještě počkejte, celá série je totiž už nyní vyprodána. První kusy ke šťastným majitelům dorazí v roce 2024.

Jan Zajíc
Diskuze (2)

Doporučujeme

21. 8. 2022 00:10
Re: Není ikonický
Ty si blbec
Avatar - Hammunasakra
20. 8. 2022 10:40
Není ikonický
Jen méně výkonný VWelký TĚŽKÝ splácaný z VR6 a dávno překonaný "běžnými" V8

tohle je HEZKÉ designové cvičení = cena (a provozní náklady) Bugatti KRAVINA https://www.autoforum.cz/…za-vymenu-oleje/

Viva https://www.drive.com.au/…-400-0km-h-time/ :yes: