Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Buick prodal v Číně už dva miliony aut

Diskuze (0)
Čína je pro americký Buick klíčovým trhem. Během uplynulých 11 let zde prodal dva miliony aut, přičemž druhý milion našel své zákazníky v průběhu pouhých tří let.

Přítomnost Buicku v nejlidnatější zemi světa byla zahájena v roce 1998, kdy se rozjel společný podnik General Motors a SAIC. Od té doby význam této spolupráce značně vzrostl – milionová hranice počtu prodaných aut padla v roce 2006, druhý milion trval podstatně kratší dobu. GM otevřeně přiznává, že Čína je pro značku Buick nejdůležitějším trhem, a objevují se spekulace, že se Buick objevil mezi čtveřicí značek General Motors určených k restrukturalizaci právě kvůli pozici na čínském automobilovém trhu.

Nabídka Buicku pro čínský trh je široká. Zahrnuje pětimetrový sedan LaCrosse, model Park Avenue, který je v Číně vyráběnou verzí Holdenu Statesman (délka 5,2 m) a nový Buick Regal, který je zase místní verzí Opelu Insignia. Tyto klasické model doplňuje kompaktní Chevrolet Lacetti v provedení sedan, kombi a hatchback vyráběný a prodávaný pod obchodním názvem Buick Excelle, velké SUV Enclave a MPV GL8 odvozené od Chevroletu Uplander.

Překvapením možná je, že prodejně nejúspěšnější je malý model Excelle. Od jeho uvedení v roce 2003 se prodalo už 900 tisíc kusů, z nichž 94 tisíc během letošních prvních pěti měsíců. Druhým nejprodávanějším Buckem v Číně je GL8 s 240 tisíci kusů od roku 1999. Toto velké MPV je dlouhodobým leaderem svého segmentu.

Diskuze (0)